1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЕКОЛОГІЇ ТА ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
14.08.2013 № 347
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
11 жовтня 2013 р.
за № 1752/24284
Про затвердження Інструкції з оформлення Державною службою геології та надр України матеріалів про адміністративні правопорушення та накладення адміністративних стягнень
292 від 23.11.2020
)
Відповідно до статей 239, 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення , підпункту 20 пункту 4 Положення про Державну службу геології та надр України , затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 391, та з метою забезпечення дотримання законодавства при оформленні матеріалів про адміністративні правопорушення
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію з оформлення Державною службою геології та надр України матеріалів про адміністративні правопорушення та накладення адміністративних стягнень, що додається.
2. Державній службі геології та надр України (Дудінов В.О.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Голову Державної служби геології та надр України Дудінова В.О.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Міністр О.А. Проскуряков
ПОГОДЖЕНО:
В. о. Голови Державної служби геології
та надр України

С.В. Радованов
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства екології
та природних ресурсів України
14.08.2013 № 347
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
11 жовтня 2013 р.
за № 1752/24284
ІНСТРУКЦІЯ
з оформлення Державною службою геології та надр України матеріалів про адміністративні правопорушення та накладення адміністративних стягнень
І. Загальні положення
1.1. Ця Інструкція, розроблена на підставі статей 239, 255, 256, 257 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП), встановлює механізм складання уповноваженими посадовими особами Державної служби геології та надр України протоколів про адміністративні правопорушення, визначає процедуру розгляду справ про адміністративні правопорушення, накладення адміністративних стягнень, передбачених статтями 57, 58 КУпАП , а також встановлює порядок обліку матеріалів про адміністративні правопорушення.
1.2. Для цілей цієї Інструкції надрокористувачами вважаються особи, визначені статтею 13 Кодексу України про надра .
ІІ. Оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення
2.1. Повноваження щодо складання протоколів про адміністративні правопорушення покладаються наказом Держгеонадр України на посадових осіб структурних підрозділів Державної служби геології та надр України, на які покладено здійснення державного геологічного контролю (далі - уповноважені посадові особи органів державного геологічного контролю).
2.2. При вчиненні громадянами і посадовими особами адміністративних правопорушень у сфері надрокористування, передбачених статтею 57 або 58 КУпАП , уповноважені посадові особи органів державного геологічного контролю складають згідно зі статтею 255 КУпАП протокол про адміністративне правопорушення (далі - протокол) за формою, наведеною в додатку 1 до цієї Інструкції.
2.3. При виявленні порушень вимог законодавства про надра, які вчинені посадовими особами підприємств, установ та організацій, їх структурних або відокремлених підрозділів незалежно від форм власності та видів господарської діяльності, протокол складається відносно особи, яка вчинила порушення законодавства про надра, а якщо таку особу встановити неможливо, - то відносно посадової особи, яка відповідає за стан надрокористування на цьому підприємстві (в установі, організації), а у разі, якщо така особа не призначена, - відносно керівника підприємства, установи чи організації.
2.4. Факт вчинення адміністративного правопорушення встановлюється уповноваженою посадовою особою органу державного геологічного контролю за результатами перевірки надрокористувачів. Протокол складається на місці вчинення правопорушення.
2.5. При складанні протоколу в ньому обов’язково вказується частина відповідної статті КУпАП , згідно з якою передбачено адміністративну відповідальність.
У протоколі обов'язково зазначаються:
дата і місце його складання (число, місяць і рік складання протоколу, назва населеного пункту, де його складено);
посада, прізвище, ім'я, по батькові (за наявності) уповноваженої посадової особи, яка склала протокол;
( Абзац із змінами, внесеними згідно із Наказом №292 від 23.11.2021 )
відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (прізвище, ім'я, по батькові (за наявності); число, місяць, рік та місце народження; сімейний стан, у тому числі кількість утриманців (у разі наявності інформації); місце проживання (поштова адреса); місце роботи або навчання особи (повне найменування підприємства, установи, організації та його місцезнаходження), а якщо особа не працює, то про це робиться відмітка; посада особи, що вчинила порушення (для посадових осіб); паспорт (серія, номер, ким і коли виданий) або інший документ, що посвідчує особу);
( Абзац із змінами, внесеними згідно із Наказом №292 від 23.11.2021 )
місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення. Суть правопорушення описується відповідно до частини відповідної статті КУпАП , згідно з якою передбачено адміністративну відповідальність;
прізвища, імена та по батькові (за наявності) , адреси свідків і потерпілих, якщо вони є. У протоколі може зазначатися як місце проживання, так і адреса місця роботи особи або контактний телефон, за яким її можна викликати;
( Абзац із змінами, внесеними згідно із Наказом №292 від 23.11.2021 )
пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі наявності);
інші відомості, необхідні для вирішення справи (відмітка про наявність документів, які є доказами в справі);
відмітка про отримання особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, другого примірника протоколу.
2.6. Усі реквізити протоколу заповнюються державною мовою розбірливим почерком або машинописним способом. Не допускаються заповнення протоколу олівцем та закреслення чи виправлення відомостей, що заносяться до протоколу, а також унесення додаткових записів після того, як протокол підписаний особою, щодо якої він складений.
При складанні протоколу слід чітко та детально викладати всі відомості, передбачені формою протоколу, звертаючи особливу увагу на точність і повноту викладення складу правопорушення.
2.7. Якщо правопорушення вчинено кількома особами, то протокол складається на кожну особу окремо.
2.8. Якщо правопорушення пов'язане з необхідністю стягнення коштів та відшкодування збитків, завданих державі внаслідок порушення законодавства про надра, то про це зазначається в протоколі.
2.9. Уповноважена посадова особа органу державного геологічного контролю зобов'язана ознайомити особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, з її правами і обов'язками, передбаченими статтею 268 КУпАП та статтею 63 Конституції України , про що робиться відмітка в протоколі.
2.10. Протокол підписується уповноваженою посадовою особою органу державного геологічного контролю, яка його склала, особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, за наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.
У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу в ньому робиться запис про це. Відмова особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу не припиняє провадження у справі про адміністративне правопорушення.
Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право додати до протоколу пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, а також викласти мотиви відмови від його підписання. Пояснення та зауваження можуть додаватись до протоколу окремо, про що робиться запис у цьому протоколі. Власноруч викладені особою пояснення та зауваження додаються до протоколу, про що до нього вноситься відповідний запис із зазначенням кількості аркушів, на яких подано такі пояснення та/або зауваження.
У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від надання пояснень та зауважень по суті вчиненого правопорушення уповноважена посадова особа органу державного геологічного контролю вносить до протоколу відповідний запис.
2.11. Протокол складається у двох примірниках, один з яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, або (у разі відмови цієї особи від отримання протоколу) надсилається рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення протягом трьох днів з дня його складення і повинен мати наскрізну нумерацію сторінок.
Також особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, надсилається повідомлення щодо розгляду справи про адміністративне правопорушення за формою згідно з додатком 2 до цієї Інструкції.
2.12. До протоколу долучаються матеріали, що підтверджують факт вчинення адміністративного правопорушення.
2.13. Протокол разом з іншими матеріалами у десятиденний строк з дати його складення надсилається посадовим особам Держгеонадр України, уповноваженим розглядати справи про адміністративні правопорушення (далі - уповноважені посадові особи Держгеонадр України).
ІІІ. Розгляд справ про адміністративні правопорушення
3.1. Від імені Держгеонадр України розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право уповноважені на те наказом Держгеонадр України посадові особи Держгеонадр України.
3.2. При підготовці справи про адміністративне правопорушення до розгляду уповноважені посадові особи Держгеонадр України обов'язково вирішують питання, визначені статтею 278 КУпАП .
Справа про адміністративне правопорушення розглядається в п'ятнадцятиденний строк з дня одержання уповноваженими посадовими особами Держгеонадр України протоколу та інших матеріалів справи з урахуванням вимог статей 279, 280 КУпАП .
При розгляді справи про адміністративне правопорушення в обов’язковому порядку підлягають з'ясуванню:
чи було вчинено адміністративне правопорушення;
чи винна ця особа у його вчиненні;
чи підлягає вона адміністративній відповідальності;
чи є обставини, що пом'якшують або обтяжують відповідальність;
чи заподіяно майнову шкоду, інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
3.3. Справа про адміністративне правопорушення розглядається у присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, або її законного представника. У разі відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про її своєчасне сповіщення щодо місця і часу розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
Справа про адміністративне правопорушення розглядається відкрито, крім випадків, коли це суперечить інтересам охорони державної таємниці.
3.4. Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніше ніж через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніше ніж через два місяці з дня його виявлення.
У разі закриття кримінального провадження, але за наявності в діях порушника ознак адміністративного правопорушення адміністративне стягнення може бути накладено не пізніше ніж через місяць з дня прийняття рішення про закриття кримінального провадження.
3.5. Якщо однією особою вчинено два або більше адміністративних правопорушень, то адміністративне стягнення накладається за кожне правопорушення окремо.
Якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються Держгеонадрами України, стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.
3.6. Якщо при розгляді справи уповноважені посадові особи Держгеонадр України дійдуть висновку, що в порушенні є ознаки кримінального правопорушення, вони передають матеріали прокурору або органу досудового розслідування (стаття 253 КУпАП ). При цьому виноситься постанова про закриття справи за формою згідно з додатком 3 до цієї Інструкції, яка передається разом з протоколом про адміністративне правопорушення, іншими матеріалами та супровідним листом.
ІV. Постанова у справі про адміністративне правопорушення
4.1. Розглянувши справу про адміністративне правопорушення, уповноважені посадові особи Держгеонадр України приймають відповідно до статей 283, 284 КУпАП рішення у справі, яке оформляється постановою:
про накладення адміністративного стягнення (додаток 4);
про закриття справи.
Постанова про закриття справи про адміністративне правопорушення виноситься при оголошенні усного зауваження, передачі матеріалів на розгляд громадської організації чи трудового колективу або передачі їх прокурору, органу досудового розслідування, а також за наявності обставин, передбачених статтею 247 КУпАП .
4.2. Відповідно до вимог статті 283 КУпАП та статті 18 Закону України "Про виконавче провадження" постанова повинна містити:
найменування Держгеонадр України та уповноваженої посадової особи, яка винесла постанову;
дату (число, місяць і рік) розгляду справи та номер постанови;
відомості про особу, щодо якої винесено постанову: прізвище, ім'я та по батькові (за наявності), дата і місце народження, місце проживання та місце роботи або навчання (найменування і місцезнаходження підприємства, установи, організації), посада (для посадових осіб), реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті);
( Абзац із змінами, внесеними згідно із Наказом №292 від 23.11.2021 )

................
Перейти до повного тексту