1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ
27.06.2013 № 396
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
18 липня 2013 р.
за № 1209/23741
Про затвердження Змін до деяких наказів Мінагрополітики України
Відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення , Закону України "Про систему інженерно-технічного забезпечення агропромислового комплексу України" та з метою приведення нормативно-правових актів Міністерства аграрної політики та продовольства України до вимог чинного законодавства
НАКАЗУЮ:
1. У заголовку та пункті 1 наказу Міністерства аграрної політики України від 26 жовтня 2009 року № 755 "Про затвердження Інструкції з оформлення посадовими особами інспекцій державного технічного нагляду матеріалів про адміністративні правопорушення та приписів з питань, що належать до їх компетенції", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21 грудня 2009 року за № 1231/17247, слова "інспекцій державного технічного нагляду матеріалів про адміністративні правопорушення та приписів з питань, що належать до їх компетенції" замінити словами "Державної інспекції сільського господарства України та її територіальних органів матеріалів про адміністративні правопорушення, пов’язані з порушенням правил технічної експлуатації тракторів, комбайнів, інших самохідних сільськогосподарських машин і правил техніки безпеки під час їх експлуатації".
2. Затвердити Зміни до деяких нормативно-правових актів Мінагрополітики України, що додаються.
3. Департаменту землеробства (Демидов О.А.) забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Давиденка В.М.
Перший заступник Міністра І.Ю. Бісюк
ПОГОДЖЕНО:

Голова Державної служби України
з питань регуляторної політики
та розвитку підприємництва

Перший заступник Голови
Державної інспекції
сільського господарства України

Міністр внутрішніх справ України




М.Ю. Бродський



Ю.М. Марчук

В.Ю. Захарченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства аграрної політики
та продовольства України
27.06.2013 № 396
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
18 липня 2013 р.
за № 1209/23741
ЗМІНИ
до деяких нормативно-правових актів Мінагрополітики України
1. Пункт 2.4 глави 2 Порядку забезпечення бланками довідок-рахунків, актів приймання-передавання машин і номерними знаками "Транзит" суб'єктів господарювання, діяльність яких пов'язана з реалізацією машин, що підлягають реєстрації та обліку в державних інспекціях сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики України від 08 травня 2007 року № 311 , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04 червня 2007 року за № 578/13845, виключити.
У зв’язку з цим пункти 2.5 – 2.12 вважати відповідно пунктами 2.4 – 2.11.
2. Інструкцію з оформлення посадовими особами інспекцій державного технічного нагляду матеріалів про адміністративні правопорушення та приписів з питань, що належать до їх компетенції, затверджену наказом Міністерства аграрної політики України від 26 жовтня 2009 року № 755 , зареєстровану в Міністерстві юстиції України 21 грудня 2009 року за № 1231/17247, та додатки до неї викласти в такій редакції:
"ІНСТРУКЦІЯ
з оформлення посадовими особами Державної інспекції сільського господарства України та її територіальних органів матеріалів про адміністративні правопорушення, пов’язані з порушенням правил технічної експлуатації тракторів, комбайнів, інших самохідних сільськогосподарських машин і правил техніки безпеки під час їх експлуатації
І. Загальні положення
1.1. Порядок провадження у справах про адміністративні правопорушення визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП).
1.2. Ця Інструкція встановлює порядок оформлення, розгляд та облік матеріалів про адміністративні правопорушення уповноваженими посадовими особами Державної інспекції сільського господарства України та її територіальних органів (далі – уповноважені особи), які мають право складати протоколи та розглядати справи про адміністративні правопорушення, пов’язані з порушенням правил технічної експлуатації тракторів, комбайнів, інших самохідних сільськогосподарських машин (далі – машини) і правил техніки безпеки під час їх експлуатації, і накладати адміністративні стягнення.
1.3. Уповноважені посадові особи, визначені статтею 244 КУпАП , розглядають справи про адміністративні правопорушення (складають протоколи про адміністративні правопорушення) та накладають адміністративні стягнення (виносять постанови в справах про адміністративні правопорушення) у разі виявлення адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 108 КУпАП .
1.4. Уповноважені особи, визначені у статті 255 КУпАП , відповідно до статті 188-27 КУпАП складають протоколи про адміністративні правопорушення у разі невиконання законних вимог інспекторів сільського господарства стосовно усунення порушень нормативних актів щодо експлуатації машин та актів з охорони праці під час їх експлуатації або створення перешкод для діяльності Державної інспекції сільського господарства України та її територіальних органів (далі – інспекція).
1.5. Якщо правопорушення вчинено кількома особами, протокол про адміністративне правопорушення складається на кожну особу окремо. У разі вчинення однією особою кількох окремих адміністративних правопорушень протоколи складаються щодо кожного з вчинених правопорушень. У цьому випадку посадова особа накладає стягнення тільки за ті адміністративні правопорушення, справи про які вона має право розглядати. Якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим самим органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за серйозніше правопорушення з числа вчинених.
II. Складання протоколу та винесення постанови про адміністративне правопорушення
2.1. При виявленні порушень правил технічної експлуатації машин і правил техніки безпеки під час їх експлуатації (несправність гальмової системи, рульового керування, пристроїв світлової та звукової сигналізації, тягово-зчіпного пристрою, елементів коліс, відсутність електростартерної системи пуску двигуна, відсутність протоколу перевірки технічного стану на машину, яка підлягає обов’язковому технічному контролю, тощо) посадовими особами інспекції складається протокол про адміністративне правопорушення (далі – Протокол) за формою, наведеною в додатку 1 до цієї Інструкції. За результатами розгляду справи про адміністративне правопорушення уповноваженими особами виноситься постанова у справі про адміністративне правопорушення (далі – Постанова) за формою згідно з додатком 2 до цієї Інструкції та надається припис щодо усунення виявлених порушень.
2.2. Складений уповноваженими особами за ознаками правопорушення, передбаченого статтею 188-27, Протокол формується у справу про адміністративне правопорушення.
До справи про адміністративне правопорушення долучаються матеріали, що підтверджують факт учинення адміністративного правопорушення та причетність до нього особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
2.3. Справа про адміністративне правопорушення складається з таких матеріалів:
Протоколу;
матеріалів (акт перевірки дотримання суб'єктами господарювання вимог щодо експлуатації та технічного стану тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів), що підтверджують факт вчинення адміністративного правопорушення;
пояснень та зауважень особи, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі якщо вони подані не на бланку протоколу);
пояснень свідків (за наявності);
опису документів;
інших документів.
2.4. Матеріали справи про адміністративне правопорушення із супровідним листом, підписаним уповноваженою особою, якою складено протокол, передаються до суду за місцем розгляду справи.
Копії документів, що долучаються до матеріалів справи про адміністративне правопорушення, зазначаються в описі документів.
2.5. У супровідному листі про передачу матеріалів справи про адміністративне правопорушення до суду зазначаються:
коли й ким виявлено правопорушення;
обставини, стислий зміст із зазначенням прізвища та ініціалів особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
2.6. Копії матеріалів про адміністративні правопорушення, що передані до суду, разом з матеріалами перевірки зберігаються в інспекції. Надалі до матеріалів про адміністративні правопорушення додаються результати розгляду справи в суді.
2.7. Протокол та Постанова заповнюються українською мовою розбірливим почерком, кульковою ручкою чорнилом синього або чорного кольору чи друкарським способом. Підчистки та помарки не допускаються. У відповідних графах, які не заповнюються під час складання Протоколу та Постанови, проставляється прочерк.
2.8. У Протоколі відповідно до статті 256 Кодексу України про адміністративні правопорушення зазначаються:
дата і місце його складення;
посада, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка склала Протокол;
відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення);
місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення;
нормативно-правовий акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення;
прізвища, місце проживання свідків і потерпілих, якщо вони є;
пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності;
інші відомості, необхідні для вирішення справи.
Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в Протоколі.
2.9. Від імені інспекції розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право:
1) Головний державний інспектор сільського господарства України – штраф на громадян до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб – до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
2) головні державні інспектори сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, їхні заступники – штраф на громадян до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб – до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
3) старші державні інспектори сільського господарства, державні інспектори сільського господарства – штраф на громадян до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб – до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
2.10. Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніше ніж через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні – не пізніше ніж через два місяці з дня його виявлення, за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до КУпАП підвідомчі суду (судді).
Постанова про накладання адміністративного стягнення у вигляді штрафу підлягає примусовому виконанню після закінчення строку, встановленого частиною першою статті 307 КУпАП .
Постанова про накладання адміністративного стягнення звертається до виконання уповноваженою особою, яка винесла цю постанову.
2.11. Справи про адміністративні правопорушення розглядаються в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, а у разі її відсутності справу може бути розглянуто лише у випадках, якщо є дані про своєчасне повідомлення особи про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
Якщо при складанні протоколу особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, не була повідомлена про місце і час розгляду справи, їй за місцем проживання надсилається рекомендованим листом з повідомленням про вручення повідомлення про розгляд щодо неї справи про адміністративне правопорушення.
2.12. Провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин:
відсутність події і складу адміністративного правопорушення;
недосягнення особою на момент учинення адміністративного правопорушення шістнадцятирічного віку;
неосудність особи, яка вчинила протиправну дію чи бездіяльність;
вчинення дії особою у стані крайньої необхідності або необхідної оборони;
видання акта амністії, якщо він усуває застосування адміністративного стягнення;
скасування акта, який установлює адміністративну відповідальність;
закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 КУпАП ;
наявність за тим самим фактом щодо особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, постанови компетентного органу (посадової особи) про накладення адміністративного стягнення, нескасованої постанови про закриття справи про адміністративне правопорушення, а також повідомлення особи про підозру у кримінальному провадженні за даним фактом;
смерть особи, стосовно якої було розпочато провадження в справі.
2.13. Відповідно до статті 278 КУпАП уповноважена особа під час підготовки до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує такі питання:
чи належить до її компетенції розгляд даної справи;

................
Перейти до повного тексту