- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 червня 2013 р.
за № 938/23470
Про затвердження Правил організації системи зовнішнього контролю якості
Відповідно до підпункту 2 пункту 5 постанови Кабінету Міністрів України від 4 березня 2013 року
№ 231 "Деякі питання проведення оцінки для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Правила організації системи зовнішнього контролю якості, що додаються.
2. Начальнику Управління з питань оціночної діяльності забезпечити державну реєстрацію цього наказу у Міністерстві юстиції України.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на директора Департаменту координації розробки та виконання програмних документів, оцінки та розпорядження об’єктами державної власності.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва |
М.Ю. Бродський |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Фонду державного
майна України
10.06.2013 № 797
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 червня 2013 р.
за № 938/23470
ПРАВИЛА
організації системи зовнішнього контролю якості
І. Загальні положення
1.1. Ці Правила поширюються на:
суб’єктів оціночної діяльності, які мають чинний сертифікат суб’єкта оціночної діяльності за напрямом 1 "Оцінка об’єктів у матеріальній формі" та/або напрямом 2 "Оцінка цілісних майнових комплексів, паїв, цінних паперів, майнових прав та нематеріальних активів, у тому числі прав на об’єкти інтелектуальної власності", які мають намір отримати сертифікат суб’єкта оціночної діяльності за спеціалізацією 1.8 "Оцінка для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства" у межах напряму 1 "Оцінка об’єктів у матеріальній формі" (далі - спеціалізація 1.8) та/або за спеціалізацією 2.3 "Оцінка для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства" у межах напряму 2 "Оцінка цілісних майнових комплексів, паїв, цінних паперів, майнових прав та нематеріальних активів, у тому числі прав на об’єкти інтелектуальної власності" (далі - спеціалізація 2.3);
суб’єктів господарювання, які мають намір отримати сертифікат суб’єкта оціночної діяльності за напрямом 3 "Оцінка для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства" (далі - напрям 3);
суб’єктів оціночної діяльності, які мають чинний сертифікат суб’єкта оціночної діяльності за спеціалізацією 1.8 та/або спеціалізацією 2.3 або за напрямом 3.
1.2. Ці Правила визначають вимоги до суб’єктів оціночної діяльності у частині забезпечення якості послуг, порядок організації та здійснення системи зовнішнього контролю якості послуг.
1.3. У цих Правилах терміни вживаються в таких значеннях:
вимоги до якості послуг - сукупність вимог, які висуваються до суб’єктів оціночної діяльності, організації їх діяльності, ресурсів, що використовуються під час надання послуг, звітності;
зовнішній контроль якості послуг - діяльність Фонду державного майна України та атестаційно-рецензійної комісії за дорученням Фонду державного майна України з виявлення та запобігання порушенням суб’єктами оціночної діяльності вимог до якості послуг, установлених цими Правилами;
клієнт - замовник послуги;
послуга - професійна оціночна діяльність, яка полягає в організаційному, методичному та практичному забезпеченні проведення оцінки майна, розгляді та підготовці висновків щодо вартості майна, виконаних суб’єктами оціночної діяльності, які мають чинний сертифікат суб’єкта оціночної діяльності за спеціалізацією 1.8 та/або спеціалізацією 2.3 або напрямом 3;
програма організації та дотримання вимог до якості послуг (далі - Програма) - документ, що містить перелік організаційних заходів, дій та ресурсів, що виконує (використовує) суб’єкт оціночної діяльності з метою виконання ним цих Правил;
система управління якістю - сукупність взаємопов’язаних та скоординованих дій, елементів організаційної структури, визначених механізмів відповідальності, повноважень та процедур організації, а також процесів та ресурсів, які забезпечують надання суб’єктом оціночної діяльності якісних послуг;
якісна послуга - послуга, яка відповідає цим Правилам та задовольняє потреби клієнта;
якість послуги - сукупність властивостей послуги, що визначає ступінь її відповідності цим Правилам та задоволеності потреби клієнта.
II. Вимоги до якості послуг
2.1. Суб’єкти оціночної діяльності забезпечують високу якість послуг шляхом дотримання вимог законодавства та вимог:
до керівників суб’єктів оціночної діяльності;
до оцінювачів, що працюють у складі суб’єкта оціночної діяльності;
щодо подання інформації (звітності);
до системи управління якістю;
щодо ведення реєстру звітів про оцінку.
2.2. Керівник суб’єкта оціночної діяльності складає іспит на відповідність знань у сфері оцінки майна, майнових прав за програмою, що за своїм обсягом не може бути меншою, ніж програма базової підготовки оцінювачів, та містить інші питання відповідно до переліку питань для проведення іспитів керівників суб’єктів оціночної діяльності, встановлених Фондом державного майна України.
2.3. Оцінювачі, що працюють у складі суб’єкта оціночної діяльності, повинні відповідати таким вимогам:
мати кваліфікаційне свідоцтво оцінювача відповідно до програм базової підготовки за спеціалізацією 1.8 та/або спеціалізацією 2.3 або за напрямом 3, а також посвідчення про підвищення кваліфікації за напрямами та спеціалізаціями, зазначеними у кваліфікаційному свідоцтві оцінювача;
не мати не погашену або не зняту судимість за вчинення злочину або не бути особою, на яку протягом останнього року накладалося адміністративне стягнення за вчинення корупційного правопорушення.
2.4. Суб’єкти оціночної діяльності подають інформацію (звітність) за допомогою єдиної бази даних звітів про оцінку відповідно до порядку ведення єдиної бази даних звітів про оцінку для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства, затвердженого Фондом державного майна України (далі - Порядок ведення єдиної бази даних звітів про оцінку).
2.5. Суб’єкти оціночної діяльності запроваджують систему управління якістю.
Зовнішній контроль системи управління якістю здійснюється Фондом державного майна України та атестаційно-рецензійною комісією за дорученням Фонду державного майна України.
2.6. Система управління якістю (в цілому або її складова частина) повинна бути розроблена, документально оформлена, запроваджена у діяльність та постійно підтримуватися та удосконалюватися у строки, визначені Програмою, але не рідше ніж один раз на три роки. Документальне оформлення системи управління якістю (в цілому або її складової(их) частини (частин)) здійснюється шляхом розробки та затвердження відповідного(их) документа(ів). У разі коли система управління якістю (в цілому або її складова частина) є об’єктом інтелектуальної власності, суб’єкт оціночної діяльності забезпечує наявність усіх прав, визначених законодавством, для її використання.
2.7. Суб’єкт оціночної діяльності вживає таких заходів:
визначає процедури - дії, які здійснює суб’єкт оціночної діяльності для забезпечення якості надання послуг;
визначає послідовність та взаємодію таких процедур;
визначає критерії результативності таких процедур;
забезпечує моніторинг та аналіз процедур.
2.8. Суб’єкт оціночної діяльності документує дотримання системи управління якістю (в цілому або її складової(их) частини (частин)). Документування може здійснюватися на паперових (шляхом складання анкет, заяв, контрольних аркушів тощо) або цифрових носіях. Задокументована інформація системи управління якістю зберігається протягом часу, достатнього для того, щоб особа (особи), відповідальна(і) за систему управління якістю, мала(и) змогу оцінити дотримання вимог системи управління якістю.
2.9. Система управління якістю складається з:
відповідальності керівника суб’єкта оціночної діяльності за організацію контролю якості;
етичних вимог;
організації документообігу, в тому числі автоматизованого;
автоматизованої оцінки;
автоматизованої обробки даних під час підготовки звіту про оцінку;
забезпечення конфіденційності та належного зберігання печаток, штампів та бланків;
забезпечення захисту персональних даних;
забезпечення функціонування власного веб-сайту в Інтернеті;
процедури надання послуги;
процедури співпраці з клієнтом;
процедури забезпечення персоналом;
процедури організації розгляду скарг;
можливостей та способів відшкодування завданої шкоди (збитків);
актуалізації нормативної бази з питань оцінки;
звітності суб’єкта оціночної діяльності.
2.10. Керівник суб’єкта оціночної діяльності забезпечує:
всі необхідні процедури та заходи, а також ресурси для функціонування системи управління якістю;
визначення особи (осіб), відповідальної(их) за систему управління якістю в цілому та/або окремих процедур (складових процедур) та заходів.
2.11. Суб’єкт оціночної діяльності розробляє етичні вимоги для співробітників. Етичні вимоги ґрунтуються на таких принципах: якість послуг, що надаються, повинна переважати над іншими факторами, у тому числі комерційними; професійна компетентність; чесність; об’єктивність; конфіденційність.
2.12. Організація документообігу у суб’єкта оціночної діяльності повинна:
бути чітко формалізована та закріплена у відповідних документах. Кожен вид документів повинен мати закріплену схему руху (регламент) від створення до кінцевої готовності. Схема руху документа повинна забезпечувати такі вимоги, як якість документа, швидкість його створення, об’єктивність, надійність, достовірність. Якщо документом є звіт про оцінку майна, майнових прав, його титульний аркуш повинен обов’язково містити відомості про замовника оцінки та виконавця звіту про оцінку майна, назву об’єкта оцінки та його коротку характеристику, величину вартості, отриману в результаті оцінки, підписи виконавця звіту про оцінку майна та керівника суб’єкта оціночної діяльності, скріплені печаткою суб’єкта оціночної діяльності, реєстраційний номер звіту про оцінку, присвоєний такому звіту відповідно до Порядку ведення єдиної бази даних звітів про оцінку;
забезпечувати автоматизований документообіг відповідно до розділу ІІІ цих Правил.
2.13. Суб’єкт оціночної діяльності забезпечує автоматизовану оцінку та обробку даних під час підготовки звіту про оцінку майна, майнових прав відповідно до розділу ІІІ цих Правил.
2.14. Суб’єкт оціночної діяльності повинен забезпечувати конфіденційність та належне зберігання печаток, штампів та бланків у вогнестійкому сейфі.
2.15. Суб’єкт оціночної діяльності повинен забезпечувати захист персональних даних під час їх обробки шляхом дотримання вимог законодавства про захист персональних даних, у тому числі
Закону України "Про захист персональних даних".
2.16. Суб’єкт оціночної діяльності повинен забезпечити функціонування власного веб-сайту у мережі Інтернет. На веб-сайті розміщується інформація про суб’єкта оціночної діяльності (прізвище, ім’я, по батькові / найменування, дата видачі та номер сертифіката суб’єкта оціночної діяльності, напрями та спеціалізації суб’єкта оціночної діяльності, зазначені у його сертифікаті суб’єкта оціночної діяльності); оцінювачів, що працюють у його складі, документи оцінювачів та суб’єкта оціночної діяльності, що надають право на здійснення оцінки майна, майнових прав, перелік реєстраційних номерів звітів про оцінку майна, майнових прав, виконаних суб’єктом оціночної діяльності, присвоєних таким звітам про оцінку відповідно до Порядку ведення єдиної бази даних звітів про оцінку; інша інформація, яку суб’єкт оціночної діяльності вважає за необхідне розмістити. Крім того, на веб-сайті розміщується посилання для доступу до єдиної бази даних звітів про оцінку, яка забезпечує можливість здійснення перевірки достовірності звіту про оцінку майна, майнових прав у режимі он-лайн. Перевірка достовірності звіту про оцінку майна, майнових прав здійснюється за реєстраційним номером звіту про оцінку майна, майнових прав. Поряд з можливістю перевірки достовірності звіту про оцінку майна, майнових прав у режимі он-лайн така перевірка може здійснюватися шляхом письмового запиту.
2.17. Суб’єкт оціночної діяльності повинен розробити та впровадити процедури надання послуг. Процедури надання послуг передбачають такі етапи: визначення вимог клієнта до послуги, яку він замовляє; визначення вимог законодавства до послуги, що замовлена клієнтом; визначення можливості надання такої послуги; отримання інформації, яка необхідна для надання послуги; узагальнення отриманої інформації про замовлену послугу; визначення особи, яка є відповідальною за надання послуги (виконавця); виконання необхідних дій для надання послуги; контроль за наданням послуги. Результати виконання процедури надання послуги оформлюються документально.
2.18. Суб’єкт оціночної діяльності повинен встановлювати процедури співпраці з клієнтом, які забезпечують:
можливість клієнта різними способами (не менше ніж двома) замовити послугу;
можливість клієнта отримати кваліфіковану консультацію щодо послуги, яку він має намір замовити;
інформування клієнта про його обов’язок надавати достовірну інформацію;
можливість зворотного зв’язку з клієнтом;
можливість клієнта отримати достовірну інформацію про суб’єкта оціночної діяльності, а саме про документи, які надають право суб’єкту оціночної діяльності та оцінювачам, що працюють у його складі, надавати послуги з оцінки майна, майнових прав;
можливість клієнта зв’язатися (не менше ніж двома способами) з особою (особами), відповідальною(ими) за систему управління якістю, для оскарження дій працівників суб’єкта оціночної діяльності.
................Перейти до повного тексту