1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
18.04.2013 № 235
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 травня 2013 р.
за № 744/23276
Про затвердження Порядку оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення на морському та річковому транспорті
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 455 від 11.11.2015 )
Відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Положення про Міністерство інфраструктури України, затвердженого Указом Президента України від 12 травня 2011 року № 581, Положення про Державну інспекцію України з безпеки на морському та річковому транспорті, затвердженого Указом Президента України від 08 квітня 2011 року № 447,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення на морському та річковому транспорті, що додається.
2. Державній інспекції України з безпеки на морському та річковому транспорті забезпечити:
2.1. Подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
2.2. Оприлюднення цього наказу на офіційному сайті Міністерства інфраструктури України.
3. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства транспорту та зв'язку України від 03 жовтня 2007 року № 891 "Про затвердження Порядку оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення щодо державної реєстрації торговельних суден та невиконання законних вимог посадових осіб органів морського і річкового транспорту", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 18 жовтня 2007 року за № 1183/14450.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Демидовича Д.В.
Міністр В. Козак
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
інфраструктури України
18.04.2013 № 235
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 травня 2013 р.
за № 744/23276
ПОРЯДОК
оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення на морському та річковому транспорті
I. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає процедуру оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення на морському та річковому транспорті органами морського і річкового транспорту, притягнення до адміністративної відповідальності посадових осіб підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності та відомчої належності і громадян у разі вчинення адміністративних правопорушень, передбачених Кодексом України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП), а також організації та ведення діловодства у справах про адміністративні правопорушення.
1.2. Від імені органів морського і річкового транспорту розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право уповноважені на те посадові особи, визначені в статті 225 КУпАП (далі - уповноважена особа).
1.3. Органи морського і річкового транспорту розглядають справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 114, 115, 116, 116-1, 116-2, 116-3, 117, 118, частиною першою статті 120, частиною третьою статті 129, частинами п'ятою та шостою статті 130, частиною другою статті 133, частиною першою статті 134, абзацом десятим статті 135, статтями 136 та 188-15 КУпАП.
1.4. За вчинення адміністративного правопорушення органи морського і річкового транспорту можуть застосовувати такі адміністративні стягнення:
попередження;
штраф;
позбавлення права керування судном, маломірним судном, всіма видами плавучих засобів.
1.5. До неповнолітніх осіб віком від шістнадцяти до вісімнадцяти років, які вчинили адміністративне правопорушення, застосовуються заходи впливу, передбачені статтею 24-1 КУпАП.
1.6. У разі вчинення неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років правопорушення на морському та річковому транспорті, відповідальність за яке передбачена КУпАП, заходи впливу застосовуються в порядку, передбаченому частиною третьою статті 184 КУпАП .
1.7. Іноземці і особи без громадянства, які перебувають на території України, підлягають адміністративній відповідальності у порядку, передбаченому статтею 16 КУпАП .
1.8. Адміністративній відповідальності не підлягає особа, яка діяла в стані крайньої необхідності, необхідної оборони або яка була в стані неосудності.
1.9. Накладення адміністративних стягнень при вчиненні кількох адміністративних правопорушень здійснюється у порядку, визначеному статтею 36 КУпАП .
1.10. Адміністративне стягнення накладається у строки, передбачені статтею 38 КУпАП .
II. Складення протоколів про адміністративні правопорушення
2.1. При виявленні адміністративного правопорушення на морському та річковому транспорті, відповідальність за яке передбачена КУпАП, складається протокол про адміністративне правопорушення за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку.
2.2. Протоколи про адміністративні правопорушення мають право складати уповноважені особи та інспектори з безпеки на морському та річковому транспорті (за адміністративні правопорушення, передбачені частинами першою, третьою, четвертою і п'ятою статті 116, частиною другою статті 116-1, частиною третьою статті 116-2, частиною першою статті 117, статтею 118, частиною третьою статті 129, частинами третьою і четвертою статті 130 КУпАП ).
2.3. У разі вчинення адміністративного правопорушення кількома особами протокол складається на кожну особу окремо. У разі вчинення однією особою двох або більше адміністративних правопорушень складається окремий протокол про кожне правопорушення.
2.4. Протокол про адміністративне правопорушення складається у двох екземплярах, один з яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності (стаття 254 КУпАП).
2.5. У протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складання, посада, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі. Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; за наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами. У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви своєї відмови від його підписання. При складанні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз'яснюються її права і обов'язки, передбачені статтею 268 КУпАП, про що робиться відмітка у протоколі.
2.6. Протокол заповнюється державною мовою розбірливим почерком кульковою ручкою синього, фіолетового або чорного кольору чи друкарським способом. Не допускається закреслення чи виправлення відомостей, що заносяться до протоколу, а також унесення додаткових записів як під час складання протоколу, так і після його підписання. У графах, які не заповнюються під час складання протоколу, проставляється прочерк.
Надання морально-етичних оцінок діям особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, у протоколі не допускається.
Помилкові та неправильні записи в протоколі закреслюються однією лінією і засвідчуються підписами особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, та уповноваженої особи, яка склала протокол.
Не допускається заповнення протоколу про адміністративне правопорушення олівцем.
2.7. Враховуючи положення статті 256 КУпАП, у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються:
у розділі відомостей про особу, яка вчинила правопорушення:
прізвище, ім'я та по батькові повністю (без скорочень);
число, місяць і рік народження;
повне найменування органу державної влади, підприємства, установи, організації, де працює або навчається особа, та її посада. Якщо особа, яка вчинила правопорушення, не працює, про це робиться відповідна відмітка;
місце проживання особи;
якщо особа притягується до адміністративної відповідальності повторно протягом року, указуються дата скоєння попереднього правопорушення, повне найменування органу, який накладав адміністративне стягнення, стаття КУпАП, вид адміністративного стягнення (розмір штрафу);
серія, номер паспорта, коли та ким виданий або серія, номер іншого документа, що посвідчує особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, дата його видачі та найменування органу, що його видав.
У разі наявності свідків правопорушення до протоколу вносяться їх прізвища, імена та по батькові, місця проживання, а також проставляються підписи свідків.
Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.
Особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, пропонується надати пояснення по суті вчиненого порушення, які повинні мати письмове відображення у протоколі, після чого особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, ставить свій підпис у протоколі. Пояснення можуть бути викладені також на окремому аркуші з відміткою про це в протоколі.
Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право робити зауваження і пояснення щодо змісту протоколу, а також викласти письмово мотиви своєї відмови від його підписання.
Власноручно викладені цією особою пояснення та зауваження додаються до протоколу, про що до нього вноситься відповідний запис із зазначенням кількості аркушів, на яких подано такі пояснення та/або зауваження.
У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від надання пояснень по суті вчиненого правопорушення уповноваженою особою про це робляться відповідні записи, які засвідчуються її підписом.
У протоколі про адміністративне правопорушення відповідно до статті 256 КУпАП зазначаються також інші відомості, необхідні для вирішення справи.
2.8. При викладенні обставин адміністративного правопорушення вказуються місце, дата та час учинення і суть адміністративного правопорушення, які саме протиправні дії (бездіяльність) вчинила особа, яка притягається до адміністративної відповідальності. Суть правопорушення повинна бути описана таким чином, щоб якомога точніше відповідати фактичним обставинам правопорушення, а також диспозиції відповідної частини статті КУпАП з відповідним посиланням на нормативний акт, положення якого порушено, і частину статті КУпАП, згідно з якою настає адміністративна відповідальність.
2.9. До протоколу також долучаються інші матеріали, що підтверджують факт учинення адміністративного правопорушення (документи, їх копії, що свідчать про вчинення адміністративного правопорушення).
2.10. У протоколі зазначаються обставини, що пом'якшують чи обтяжують адміністративну відповідальність правопорушника.
2.11. Доставлення правопорушника здійснюється в можливо короткий строк у порядку, передбаченому статтею 259 КУпАП.
2.12. Протокол не складається у випадках, передбачених статтею 258 КУпАП. У випадках, передбачених частиною першою статті 258 КУпАП, уповноваженими посадовими особами на місці вчинення правопорушення виноситься постанова у справі про адміністративне правопорушення відповідно до вимог статті 283 КУпАП.
Якщо під час складання постанови у справі про адміністративне правопорушення особа оспорить допущене порушення і адміністративне стягнення, що на неї накладається, уповноважена особа зобов'язана скласти протокол про адміністративне правопорушення відповідно до вимог статті 256 КУпАП. Цей протокол є додатком до постанови у справі про адміністративне правопорушення.
2.13. У разі складання протоколів про адміністративні правопорушення, передбачені частинами третьою та четвертою статті 130 КУпАП , відсторонення осіб від керування річковими і маломірними суднами та огляд на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, здійснюються у порядку, передбаченому статтею 266 КУпАП.
2.14. Протокол про адміністративне правопорушення не пізніше наступного дня після його складання реєструється в журналі обліку протоколів про адміністративні правопорушення на морському та річковому транспорті (додаток 2), який повинен бути прошнурованим, пронумерованим і скріпленим печаткою.
2.15. Оформлені протоколи та інші матеріали справ надсилаються уповноваженій особі, яка правомочна розглядати справи про адміністративні правопорушення, протягом трьох календарних днів з дня його складання.
III. Формування справ про адміністративні правопорушення
3.1. Після оформлення і підписання протоколу формується справа про вчинення адміністративного правопорушення.
За кожним випадком складання протоколу заводиться окрема справа про адміністративне правопорушення, до якої долучаються матеріали, що підтверджують факт учинення адміністративного правопорушення.
3.2. Справа про адміністративне правопорушення складається з таких матеріалів:
протоколу про адміністративне правопорушення;
матеріалів, що містять ознаки адміністративного правопорушення та підтверджують факт його вчинення;
пояснень та зауважень особи, яка притягається до адміністративної відповідальності (якщо вони не зазначені в протоколі);
пояснень свідків;
інших документів, оформлених під час провадження по справі про адміністративне правопорушення;
постанов по справі про адміністративне правопорушення;
опису документів.
3.3. Аркуші матеріалів справи про адміністративне правопорушення нумеруються і прошиваються. В описі зазначаються: порядковий номер, повна назва документа, його дата, номери аркушів за порядком, а також загальна кількість документів і аркушів цифрами та словами. Опис підписується уповноваженою особою, і зазначається дата його складання.
IV. Розгляд справ про адміністративні правопорушення
4.1. Загальний порядок розгляду справ про адміністративні правопорушення встановлений КУпАП.
4.2. Справи про адміністративні правопорушення на морському та річковому транспорті розглядаються у п'ятнадцятиденний строк з дня одержання уповноваженою особою, правомочною розглядати справу, протоколу про адміністративне правопорушення та інших матеріалів справи (стаття 277 КУпАП).
4.3. Справи про адміністративні правопорушення розглядаються за місцем їх вчинення (стаття 276 КУпАП).
Справи про адміністративні правопорушення, передбачені частиною третьою статті 129 КУпАП (коли правопорушення вчинено судноводієм), можуть також розглядатися за місцем обліку транспортних засобів або за місцем проживання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
4.4. При підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення посадова особа вирішує такі питання:
чи належить до її компетенції розгляд даної справи;
чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення;
чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду;
чи витребувано необхідні додаткові матеріали;
чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
4.5. Якщо при розгляді справи посадова особа прийде до висновку, що в порушенні є ознаки кримінального правопорушення, вона в триденний строк відповідно до статті 253 КУпАП передає матеріали прокурору або органу досудового розслідування.
4.6. Уповноважена особа, правомочна розглядати справу про адміністративне правопорушення, повідомляє особу, що притягається до адміністративної відповідальності, про час та місце розгляду порушеної стосовно неї справи про адміністративне правопорушення.

................
Перейти до повного тексту