1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
26.03.2013 № 289/540/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
11 квітня 2013 р.
за № 602/23134
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства внутрішніх справ № 806/3105/5 від 01.10.2018 )
Про заходи стосовно дотримання вимог законодавства при затриманні без ухвали слідчого судді, суду осіб, підозрюваних у вчиненні злочину, та при обранні стосовно підозрюваних запобіжного заходу - тримання під вартою під час кримінального провадження
Відповідно до пункту 21 розділу XІ "Перехідні положення" Кримінального процесуального кодексу України та з метою недопущення порушень вимог кримінального процесуального законодавства під час затримання без ухвали слідчого судді, суду осіб, підозрюваних у вчиненні злочинів, та обрання стосовно підозрюваних запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, а також додержання встановлених строків тримання підозрюваних під вартою
НАКАЗУЄМО:
1. Першим заступникам начальників головних управлінь, управлінь МВС України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, на транспорті - начальникам слідчих управлінь (відділів) (далі - начальники слідчих управлінь (відділів) ГУМВС, УМВС):
1.1. Уживати заходів щодо недопущення порушень Кримінального процесуального кодексу України слідчими підпорядкованих слідчих підрозділів при затриманні без ухвали слідчого судді, суду осіб, підозрюваних у вчиненні злочину, а також стосовно дотримання строків тримання підозрюваних під вартою, у тому числі своєчасності інформування адміністрації місць ув’язнення про їх продовження.
1.2. Щомісяця узагальнювати відомості щодо осіб, звільнених:
1.2.1. Безпосередньо слідчими або службовими особами, відповідальними за перебування затриманих, які затримувалися без ухвали слідчого судді, суду, без подання клопотання прокурору про обрання запобіжного заходу, з ізоляторів тимчасового тримання органів внутрішніх справ (далі - ІТТ).
1.2.2. З місць ув’язнення у зв’язку із скасуванням запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або його зміною на інший запобіжний захід; внесенням застави; закінченням строку дії ухвали слідчого судді, суду про тримання під вартою.
1.3. Щомісяця проводити взаємозвірки з ІТТ та слідчими ізоляторами Державної пенітенціарної служби України (далі - СІЗО) щодо відповідності інформації про осіб, зазначених у підпунктах 1.2.1, 1.2.2 пункту 1.2 цього наказу. Результати розглядати на підсумкових нарадах слідчих підрозділів. Вивчати питання обґрунтованості затримання та подальшого звільнення осіб, підозрюваних у вчиненні злочинів, а також підстав для обрання стосовно підозрюваних запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.
1.4. Здійснювати контроль за станом розслідування в кримінальних провадженнях, у яких підозрюваних звільнено з-під варти, до закінчення досудового розслідування.
1.5. Щокварталу організовувати в підпорядкованих слідчих підрозділах перевірки стану дотримання працівниками органів внутрішніх справ вимог законодавства при затриманні осіб, підозрюваних у вчиненні злочину, та застосуванні стосовно підозрюваних запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.
Результати перевірок розглядати на засіданнях колегій та оперативних нарадах головних управлінь, управлінь МВС України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, на транспорті (далі - ГУМВС, УМВС). Уживати заходів з усунення виявлених недоліків та недопущення їх надалі. До керівників слідчих підрозділів та територіальних органів внутрішніх справ, які не забезпечили дотримання вимог законодавства, уживати заходів дисциплінарного впливу.
1.6. Протягом 10 діб з дня виявлення порушення вимог кримінального процесуального законодавства організовувати в установленому порядку проведення службових розслідувань за кожним фактом:
обґрунтованої підозри, що доставлення до органу досудового розслідування уповноваженою службовою особою затриманої особи тривало довше, ніж це необхідно;
неповідомлення або несвоєчасного повідомлення слідчим, іншою службовою особою затриманій особі, підозрюваній у вчиненні злочину, про підстави затримання та про те, в учиненні якого злочину вона підозрюється, а також нероз’яснення її права мати захисника, отримувати медичну допомогу, надавати пояснення, показання або не говорити нічого з приводу підозри щодо неї;
неповідомлення про затримання особи та місце її перебування близьких родичів, членів сім’ї чи інших осіб за вибором цієї особи;
невручення негайно затриманому копії протоколу про затримання під підпис, а також у разі ненадіслання такого протоколу прокуророві;
звільнення з ІТТ затриманої особи, підозрюваної в учиненні злочину, безпосередньо слідчим або службовою особою, відповідальною за перебування затриманих, без подання слідчим клопотання прокурору про обрання запобіжного заходу;
звільнення підозрюваних з-під варти через невнесення слідчим за погодженням з прокурором клопотання про продовження строку тримання під вартою в порядку, установленому Кримінальним процесуальним кодексом України;
ухвалення судом виправдувального вироку, прийняття прокурором постанови про закриття кримінального провадження у зв’язку з відсутністю події кримінального правопорушення або відсутністю в діянні складу кримінального правопорушення щодо особи, яка трималася під вартою.
1.7. За результатами службового розслідування в межах компетенції складати письмовий мотивований висновок, який затверджувати особисто та в 5-денний строк з дня його затвердження разом з матеріалами реагування подавати до Головного слідчого управління МВС України.
1.8. Про заходи, вжиті щодо службових осіб, які допустили порушення вимог законодавства, доводити до відома кожного працівника підпорядкованих слідчих підрозділів на підсумкових нарадах.

................
Перейти до повного тексту