1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ УКРАЇНИ
НАКАЗ
03.09.2012 № 1161
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 вересня 2012 р.
за № 1659/21971
Про затвердження Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення Державною службою гірничого нагляду та промислової безпеки України
Відповідно до вимог Кодексу України про адміністративні правопорушення та з метою дотримання посадовими особами Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України законодавства при здійсненні провадження у справах про адміністративні правопорушення
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення Державною службою гірничого нагляду та промислової безпеки України, що додається.
2. Державній службі гірничого нагляду та промислової безпеки України (Хохотва О.І.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Голову Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України Хохотву О.І.
Виконуючий
обов’язки Міністра

В. Бут
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
надзвичайних ситуацій України
03.09.2012 № 1161
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 вересня 2012 р.
за № 1659/21971
ІНСТРУКЦІЯ
з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення Державною службою гірничого нагляду та промислової безпеки України
І. Загальні положення
1.1. Порядок провадження у справах про адміністративні правопорушення визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП).
1.2. Ця Інструкція встановлює порядок оформлення, розгляд та облік матеріалів про адміністративні правопорушення уповноваженими посадовими особами Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України та її територіальних органів (далі - Держгірпромнагляд України), які мають право розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення.
1.3. Уповноважені посадові особи, визначені у статті 231 КУпАП , розглядають справи: про порушення законодавчих та інших нормативних актів про охорону праці щодо безпечного ведення робіт, зберігання, використання та обліку вибухових матеріалів у галузях промисловості та на об'єктах, підконтрольних органам Держгірпромнагляду України, про порушення законодавства про надра, а також невиконання законних вимог органів Держгірпромнагляду України (частини друга (крім порушень санітарно-гігієнічних і санітарно-протиепідемічних правил і норм) і третя статті 41, статті 47, 57, 58, 93, 94, 188-4 КУпАП ).
1.4. Якщо правопорушення вчинено кількома особами, то протокол про адміністративне правопорушення складається на кожну особу окремо. У разі вчинення однією особою кількох окремих адміністративних правопорушень протоколи складаються щодо кожного з вчинених правопорушень.
II. Оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення
2.1. При виявленні адміністративних правопорушень, встановлених частинами другою та третьою статті 41, статтями 47, 57, 58, 93, 94, 188-4 КУпАП , уповноважені посадові особи складають протокол про адміністративне правопорушення згідно з формою, що наведена у додатку 1 до цієї Інструкції.
2.2. Протокол про адміністративне правопорушення складається українською мовою. Не допускаються закреслення та виправлення записів, що заносяться до протоколу, а також унесення додаткових записів після того, як протокол підписано особою, щодо якої його складено.
2.3. У протоколі про адміністративне правопорушення при його складанні обов'язково зазначається частина відповідної статті КУпАП , згідно з якою передбачено адміністративну відповідальність.
2.4. При викладанні обставин правопорушення у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються:
дата і місце його складання;
посада, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка склала цей протокол;
відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності;
місце і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, що передбачає відповідальність за таке правопорушення;
прізвища, місця проживання свідків і потерпілих, якщо вони є;
пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності;
інші відомості, необхідні для вирішення справи.
2.5. Уповноважена посадова особа зобов'язана ознайомити особу, стосовно якої складається протокол про адміністративне правопорушення, з її правами, передбаченими статтею 268 КУпАП та змістом статті 63 Конституції України , про що робиться відмітка у протоколі. Про ознайомлення з вищезазначеним особа, стосовно якої складається протокол про адміністративне правопорушення, ставить у протоколі свій підпис, а у разі відмови зазначеної особи поставити підпис про це робиться відповідний запис у протоколі, що засвідчується підписом уповноваженої посадової особи.
2.6. Особі, стосовно якої складається протокол про адміністративне правопорушення, пропонується надати письмове пояснення по суті вчиненого правопорушення, що вноситься до протоколу і засвідчується підписом зазначеної особи. Пояснення може додаватися до протоколу окремо, про що робиться запис у цьому протоколі.
У разі відмови особи, стосовно якої складається протокол про адміністративне правопорушення, від надання пояснень по суті вчиненого правопорушення уповноважена посадова особа вносить до нього відповідний запис.
2.7. Протокол про адміністративне правопорушення підписується уповноваженою посадовою особою та особою, стосовно якої складається протокол про адміністративне правопорушення, а також може підписуватися свідками у разі їх наявності.
У разі відмови особи, стосовно якої складається протокол про адміністративне правопорушення, від підписання протоколу уповноважена посадова особа робить про це відповідний запис, який засвідчує своїм підписом. Відмова від підпису особи, стосовно якої складається протокол про адміністративне правопорушення, також може бути підтверджена підписами свідків у разі їх наявності.
Особа, стосовно якої складається протокол про адміністративне правопорушення, має право додати до протоколу пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, а також викласти мотиви відмови від його підписання.
2.8. До протоколу про адміністративне правопорушення долучаються матеріали, що підтверджують факт вчинення адміністративного правопорушення (припис, акт, розпорядження).
Кожний документ повинен мати свої реквізити (дату, місце реєстрації, найменування, підписи тощо), містити достовірну інформацію та відповідати вимогам законодавства.
2.9. Протокол про адміністративне правопорушення складається у двох примірниках, один з яких під підпис вручається особі, стосовно якої він був складений.
2.10. Складений протокол про адміністративне правопорушення та інші матеріали, що підтверджують факт вчинення адміністративного правопорушення, формуються у справу про адміністративні правопорушення, зразок якої наведено у додатку 2 до цієї Інструкції.
2.11. Інформація про час та місце розгляду справи щодо особи, стосовно якої складено протокол про адміністративне правопорушення, зазначається у протоколі або вручається чи надсилається поштою рекомендованим листом з повідомленням про вручення повідомлення щодо розгляду справи про адміністративне правопорушення (додаток 3).
III. Розгляд справ про адміністративне правопорушення
3.1. Справи про адміністративне правопорушення, передбачені частинами другою (крім порушень санітарно-гігієнічних і санітарно-протиепідемічних правил і норм) і третьою статті 41, статтями 47, 57, 58, 93, 94, 188-4 КУпАП , розглядаються уповноваженими посадовими особами, зазначеними у статті 231 КУпАП , за місцем вчинення правопорушення.
До уповноважених посадових осіб Держгірпромнагляду України (далі - уповноважені посадові особи), які мають право розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення, згідно зі статтею 231 КУпАП віднесено:
державних інспекторів;
головних державних інспекторів;
начальників управлінь і відділів та їх заступників територіальних органів Держгірпромнагляду України;
керівників та їх заступників територіальних органів Держгірпромнагляду України;
начальників управлінь і відділів та їх заступників Держгірпромнагляду України;
керівника та його заступників Держгірпромнагляду України.
3.2. Справа розглядається у п'ятнадцятиденний строк з дня одержання уповноваженою посадовою особою, правомочною розглядати справу, протоколу про адміністративне правопорушення та інших матеріалів справи. Якщо протокол складено уповноваженою посадовою особою, яка особисто розглядатиме справу, п'ятнадцятиденний строк, упродовж якого розглядатиметься справа, відраховується від дня складання протоколу.
3.3. Відповідно до статті 278 КУпАП уповноважена посадова особа при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує такі питання:
чи належить до її компетенції розгляд цієї справи;
чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення;
чи сповіщено осіб, які братимуть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду;
чи витребувано необхідні додаткові матеріали;
чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, її законних представників і адвоката.
3.4. Справа про адміністративне правопорушення розглядається у присутності особи, стосовно якої складено протокол про адміністративне правопорушення, або її законного представника (адвоката) у разі наявності. Розгляд справи за відсутності цієї особи є можливим лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло вмотивованого клопотання про відкладення розгляду справи.
3.5. Розгляд справи розпочинається з представлення уповноваженої посадової особи, яка розглядає цю справу. Уповноважена посадова особа, що розглядає справу, оголошує, яка справа підлягає розгляду, хто притягається до адміністративної відповідальності, роз'яснює особам, які беруть участь у розгляді справи, їх права і обов'язки та оголошує протокол про адміністративне правопорушення. Під час розгляду справи заслуховуються особи, які беруть участь у розгляді справи, досліджуються докази і вирішуються клопотання (стаття 279 КУпАП ).
3.6. Уповноважена посадова особа, яка виносить постанову про накладення адміністративного стягнення, оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю (стаття 252 КУпАП ).
3.7. Адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені КУпАП, настає, якщо ці порушення за своїм характером не тягнуть за собою відповідно до закону кримінальної відповідальності. Якщо при розгляді справи уповноважена посадова особа дійде висновку, що в порушенні є ознаки злочину, вона передає матеріали справи прокурору, органу досудового слідства або дізнання (стаття 253 КУпАП ).
3.8. Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніше як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - два місяці з дня його виявлення. У разі відмови в порушенні кримінальної справи або закритті кримінальної справи, але за наявності в діях порушника ознак адміністративного правопорушення адміністративне стягнення може бути накладено не пізніше як через місяць з дня прийняття рішення про відмову в порушенні кримінальної справи або про її закриття (стаття 38 КУпАП ).
3.9. Стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених КУпАП та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення особою, стосовно якої складено протокол про адміністративне правопорушення, ступінь її вини, обставини, що пом'якшують або обтяжують відповідальність (стаття 33 КУпАП ).

................
Перейти до повного тексту