1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ФОНД СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ З ТИМЧАСОВОЇ ВТРАТИ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ
ПРАВЛІННЯ
ПОСТАНОВА
03.04.2012 № 9
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
11 червня 2012 р.
за № 924/21236
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови Пенсійного фонду № 43-1 від 13.10.2023 )
Про затвердження Порядку розгляду та оформлення органами Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності матеріалів про адміністративні правопорушення
Відповідно до частини другої статті 11 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням", статті 244-11 Кодексу України про адміністративні правопорушення правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Порядок розгляду та оформлення органами Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності матеріалів про адміністративні правопорушення, що додається.
2. Визнати такою, що втратила чинність, постанову правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 25 грудня 2003 року № 119 "Про затвердження Порядку накладення адміністративних штрафів органами Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності".
3. Виконавчій дирекції Фонду подати цю постанову на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Ця постанова набирає чинності з дня її офіційного опублікування.

Голова правління

В.М. Коломієць

ПОГОДЖЕНО:

Заступник Міністра економічного розвитку
і торгівлі України - керівник апарату




В.П. Павленко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова правління Фонду
соціального страхування
з тимчасової втрати
працездатності
03.04.2012 № 9
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
11 червня 2012 р.
за № 924/21236
ПОРЯДОК
розгляду та оформлення органами Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності матеріалів про адміністративні правопорушення
І. Загальні положення
1.1. Цей Порядок розроблено відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП), Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням".
1.2. Порядок провадження у справах про адміністративні правопорушення, у тому числі за порушення порядку використання коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, несвоєчасне або неповне їх повернення, несвоєчасне подання або неподання встановленої звітності, подання недостовірної звітності щодо використання страхових коштів (стаття 165-5 КУпАП), за вчинення дій, що перешкоджають уповноваженим особам органів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у проведенні перевірок щодо використання страхових коштів у випадках, передбачених законом (стаття 188-23 КУпАП), та притягнення до адміністративної відповідальності посадових осіб підприємств, установ, організацій, фізичних осіб, які використовують найману працю, визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення та цим Порядком.
Відповідно до цього Порядку проводяться розгляд та оформлення документів у справах про адміністративні правопорушення, у тому числі винесення посадовими особами органів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - органи Фонду) постанов про накладення адміністративних стягнень (далі - постанова) чи про закриття справ згідно з чинним законодавством, передачу виконавчих документів до виконання органам Державної виконавчої служби України.
1.3. Згідно зі статтею 244-11 КУпАП від імені органів Фонду розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення у вигляді штрафу (далі - адміністративні штрафи) мають право:
керівник виконавчої дирекції Фонду та його заступники;
керівники виконавчих дирекцій відділень Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі та їх заступники;
керівники районних, міжрайонних, міських, районних у містах виконавчих дирекцій відділень Фонду.
ІІ. Оформлення матеріалів про адміністративне правопорушення
2.1. Про вчинення адміністративного правопорушення, пов'язаного з порушенням посадовими особами підприємств, установ, організацій, фізичними особами, які використовують найману працю, порядку використання коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, несвоєчасне або неповне їх повернення, несвоєчасне подання або неподання встановленої звітності, подання недостовірної звітності щодо використання страхових коштів та вчинення дій, що перешкоджають уповноваженим особам органів Фонду у проведенні перевірок щодо використання страхових коштів у випадках, передбачених законом, відповідно до вимог статті 254 КУпАП складається у двох примірниках протокол про адміністративне правопорушення (далі - протокол) уповноваженою на те посадовою особою органу Фонду за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Перелік осіб, які мають право складати протоколи, затверджується наказом керівника відповідного органу Фонду. При цьому надане право на складання протоколів має бути передбачене посадовими інструкціями зазначених осіб.
2.2. Відповідно до вимог статті 256 КУпАП у протоколі зазначаються:
дата і місце його складання;
посада, прізвище, ім’я, по батькові посадової особи, яка склала протокол;
відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності;
місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення;
нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення;
прізвища, адреси свідків, якщо вони є;
пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності;
інші відомості, необхідні для вирішення справи.
У протоколі робиться відмітка про роз’яснення особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, про її права і обов’язки, які передбачені статтею 63 Конституції України, статтею 268 КУпАП.
Особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, повідомляється про час та місце розгляду адміністративної справи.
2.3. Не допускаються закреслення чи виправлення відомостей, що заносяться до протоколу, а також внесення додаткових записів після того, як протокол підписаний особою, щодо якої він складений.
2.4. Протокол складається у двох екземплярах. Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності. При наявності свідків протокол може бути підписано також ними.
Один екземпляр протоколу надсилається посадовій особі, яка розглядатиме справу про адміністративне правопорушення, другий - надсилається або вручається під розписку особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.
2.5. У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання та отримання протоколу в ньому робиться відповідний запис про це.
Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви відмови від його підписання.
ІІІ. Розгляд справ про адміністративне правопорушення
3.1. Відповідно до статей 276, 277 КУпАП справа про адміністративне правопорушення розглядається за місцем його вчинення в п'ятнадцятиденний строк з дня одержання посадовою особою органу Фонду, правомочною розглядати справу, протоколу про адміністративне правопорушення та інших матеріалів справи (актів перевірки, інших додаткових матеріалів тощо).
3.2. Адміністративний штраф відповідно до статті 38 КУпАП може бути накладено не пізніше як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - два місяці з дня його виявлення.
3.3. При підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення (стаття 278 КУпАП) посадова особа органу Фонду вирішує такі питання:
чи належить до її компетенції розгляд даної справи;
чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення;
чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду;
чи витребувано необхідні додаткові матеріали;
чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, її законних представників і адвоката.
3.4. Розгляд справи посадовою особою органу Фонду, яка уповноважена її розглядати, здійснюється відповідно до статей 279 та 280 КУпАП.
Розгляд справи розпочинається з представлення посадової особи, яка розглядає дану справу. Посадова особа, що розглядає справу, оголошує, яка справа підлягає розгляду, хто притягається до адміністративної відповідальності, роз'яснює особам, які беруть участь у розгляді справи, їх права і обов'язки. Після цього оголошується протокол та заслуховуються особи, які беруть участь у розгляді справи, досліджуються докази і вирішуються клопотання. У разі участі в розгляді справи прокурора заслуховується його висновок.
Посадова особа при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язана з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують або обтяжують відповідальність, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
3.5. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі.
Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
3.6. За результатами розгляду справи посадова особа, уповноважена розглядати справу про адміністративне правопорушення, виносить постанову про накладання адміністративного стягнення за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку або постанову про закриття справи про адміністративне правопорушення за формами згідно з додатками 3, 4.
Постанова оголошується негайно після закінчення розгляду справи. Копія постанови протягом трьох днів вручається або висилається особі, щодо якої її винесено (стаття 285 КУпАП), про це робиться відповідна відмітка у справі.
Постанова про закриття справи про адміністративне правопорушення виноситься у разі звільнення від адміністративної відповідальності особи через малозначність вчиненого правопорушення (стаття 22 КУпАП) за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку у разі, якщо матеріали направлені до органів прокуратури, досудового слідства, дізнання у зв'язку з виявленням ознак злочину (стаття 253 КУпАП) або за наявності обставин, передбачених статтею 247 КУпАП, за формою згідно з додатком 4 до цього Порядку.
3.7. Відповідно до статті 283 КУпАП у постанові обов'язково вказуються:
найменування органу Фонду, його місцезнаходження, телефон, факс, код за ЄДРПОУ;
посада, прізвище та ініціали посадової особи, яка винесла постанову;
дата розгляду справи;
відомості про особу, щодо якої розглядається справа.
У постанові зазначаються обставини, встановлені при розгляді справи, а також вказується нормативний акт, який передбачає відповідальність за вчинене правопорушення. З урахуванням усіх обставин згідно зі статтею 284 КУпАП виноситься постанова про накладання стягнення або про закриття справи.
При накладенні адміністративного штрафу в постанові зазначаються його розмір та назва установи банку і поточний рахунок одержувача.
Постанова містить вказівку про строки та порядок її оскарження.
Постанова підписується посадовою особою, яка розглянула справу про адміністративне правопорушення, скріплюється печаткою.
3.8. Посадова особа, уповноважена розглядати справу про адміністративне правопорушення, керуючись статтею 22 КУпАП, має право самостійно вирішувати питання про можливість звільнення правопорушника від адміністративної відповідальності, враховуючи малозначність вчиненого адміністративного правопорушення.

................
Перейти до повного тексту