- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
29.12.2011 № 1789
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
20 січня 2012 р.
за № 85/20398
Про затвердження Порядку взаємодії Міністерства фінансів України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України
Відповідно до Закону України
"Про центральні органи виконавчої влади",
Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого Указом Президента України від 8 квітня 2011 року № 446, з метою забезпечення дотримання норм
Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 9 листопада 2011 року
№ 1156), та створення дієвого механізму взаємодії Міністерства фінансів України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок взаємодії Міністерства фінансів України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України (далі - Порядок), що додається.
2. Визначити Департамент координації та спрямування Міністром роботи центральних органів виконавчої влади відповідальним за організацію взаємодії Міністерства фінансів України з Державною податковою службою України, Державною митною службою України, Державною службою фінансового моніторингу України, Державною казначейською службою України, Державною фінансовою інспекцією України та Державною пробірною службою України.
3. Головам Державної податкової служби України, Державної митної служби України, Державної казначейської служби України, Державної пробірної служби України, Державної фінансової інспекції України та Державної служби фінансового моніторингу України довести цей наказ до відома керівників структурних підрозділів і територіальних органів та забезпечити безумовне виконання вимог Порядку, затвердженого цим наказом.
4. Юридичному департаменту (Матузка Я.В.) подати цей наказ в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
6. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
фінансів України
29.12.2011 № 1789
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
20 січня 2012 р.
за № 85/20398
ПОРЯДОК
взаємодії Міністерства фінансів України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України
I. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає організаційні та процедурні питання взаємодії Міністерства фінансів України з Державною податковою службою України, Державною митною службою України, Державною казначейською службою України, Державною пробірною службою України, Державною службою фінансового моніторингу України та Державною фінансовою інспекцією України (далі - Служби, Служба) у процесі формування та реалізації державної політики у відповідних сферах.
1.2. Цей Порядок спрямовано на забезпечення узгодженості, планомірності та цілісності формування державної політики у відповідних сферах, а також ефективності її реалізації.
1.3. Відповідальним за взаємодію зі Службами є Департамент координації та спрямування Міністром роботи центральних органів виконавчої влади Міністерства фінансів України (далі - відповідальний Департамент).
1.4. Керівники Служб вносять на розгляд Міністра пропозиції щодо забезпечення формування державної політики у відповідній сфері, зокрема розроблені Службами проекти законів, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, наказів Мінфіну, а також позицію щодо проектів, розробниками яких є інші міністерства.
II. Підготовка проектів актів Кабінету Міністрів України
2.1. Служби розробляють проекти актів Кабінету Міністрів України в порядку, установленому законодавством України.
Під час розроблення проекту акта Кабінету Міністрів України Служба аналізує стан справ у відповідній сфері правового регулювання, причини, які зумовлюють необхідність підготовки проекту, визначає предмет правового регулювання, механізм вирішення питання, що потребує врегулювання, передбачає правила і процедури, які, зокрема, унеможливлювали б вчинення корупційних правопорушень, а також робить прогноз результатів реалізації акта та визначає критерії (показники), за якими оцінюватиметься ефективність його впровадження.
Якщо реалізація акта потребує фінансування з державного чи місцевого бюджету або може призвести до втрати доходів, Служба проводить необхідні фінансово-економічні розрахунки.
2.2. Служба надсилає завізований керівником Служби проект акта Кабінету Міністрів України разом із супровідними матеріалами до Міністерства фінансів України (далі - Мінфін) для його опрацювання і погодження Міністром фінансів України (далі - Міністр).
2.3. Відповідальний Департамент організовує та контролює опрацювання проекту акта Кабінету Міністрів України самостійними структурними підрозділами центрального апарату Мінфіну відповідно до компетенції.
2.4. Відповідальний Департамент або інший самостійний структурний підрозділ центрального апарату Мінфіну, якому доручено опрацювання проекту акта Кабінету Міністру України, в установленому порядку:
перевіряє відповідність проекту акта Кабінету Міністрів України чинному законодавству, вимогам
Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 9 листопада 2011 року
№ 1156) (далі - Регламент Кабінету Міністрів України), пріоритетам діяльності Служби, визначеним Міністром;
забезпечує погодження проекту акта Кабінету Міністрів України в установленому Порядку із самостійними структурними підрозділами центрального апарату Мінфіну та керівництвом Мінфіну.
2.5. Відповідальний Департамент або самостійний структурний підрозділ центрального апарату Мінфіну, якому доручено опрацювання проекту акта Кабінету Міністру України, у визначений термін доводить до відома Служби позицію Мінфіну щодо проекту акта Кабінету Міністрів України, розробленого Службою, шляхом надсилання листа та, у разі відсутності зауважень, завізованого Міністром проекту акта.
2.6. Служба в установлений термін враховує зауваження чи пропозиції, висловлені до проекту акта Кабінету Міністрів України.
2.7. Служба надсилає на погодження проект акта Кабінету Міністрів України до заінтересованих органів лише після його погодження та візування Міністром.
2.8. Якщо заінтересованим органом є Служба, її позиція щодо проекту акта Кабінету Міністрів України також погоджується та візується Міністром.
2.9. Проект акта Кабінету Міністрів України, погоджений із заінтересованими центральними органами виконавчої влади, Служба надсилає до відповідального Департаменту або іншого самостійного структурного підрозділу центрального апарату Мінфіну, якому було доручено опрацювання проекту акта Кабінету Міністрів України, разом із юридичним висновком Міністерства юстиції України, документами та матеріалами, передбаченими
Регламентом Кабінету Міністрів України, для його внесення Міністром на розгляд Кабінету Міністрів України.
2.10. Якщо проект акта Кабінету Міністрів України внесений до Мінфіну з порушенням вимог
Регламенту Кабінету Міністрів України та цього Порядку, відповідальний Департамент або інший самостійний структурний підрозділ центрального апарату Мінфіну, якому доручено опрацювання проекту акта Кабінету Міністрів України, не пізніше 2 робочих днів після надходження проекту акта Кабінету Міністрів України до Мінфіну повертає його Службі разом із супровідним листом для приведення у відповідність із зазначеними вимогами.
Після внесення проекту акта Кабінету Міністрів України на розгляд Кабінету Міністрів України відповідальний Департамент або інший самостійний структурний підрозділ центрального апарату Мінфіну, якому доручено опрацювання проекту акта Кабінету Міністрів України, в одноденний термін інформує про це Службу.
2.11. Служба протягом 5 робочих днів з дати отримання листа Мінфіну про внесення проекту акта на розгляд Кабінету Міністрів України, якщо інший строк не встановлено Мінфіном, здійснює підготовку та подання відповідальному Департаменту або іншому самостійному структурному підрозділу центрального апарату Мінфіну, якому було доручено опрацювання проекту акта, всіх необхідних матеріалів (тез виступу) до проектів актів Кабінету Міністрів України для їх представлення Мінфіном на засіданні Кабінету Міністрів України.
2.12. У разі втрати актуальності проектом акта Кабінету Міністрів України або з інших причин Служба забезпечує своєчасне інформування та подання до відповідального Департаменту або іншого самостійного структурного підрозділу центрального апарату Мінфіну, якому було доручено опрацювання проекту акта Кабінету Міністрів України, обґрунтованої пропозиції про його відкликання.
2.13. Взаємодія Мінфіну зі Службами під час опрацювання законопроектів та актів Президента України, що розробляються Службами, здійснюється за процедурою, установленою для підготовки проектів актів Кабінету Міністрів України.
III. Погодження проектів нормативно-правових актів, розроблених іншими центральними органами виконавчої влади
3.1. Служба в установленому порядку опрацьовує проект нормативно-правового акта, який надійшов на погодження до Служби як до заінтересованого органу, та подає його до Мінфіну разом із своєю обґрунтованою позицією щодо цього проекту нормативно-правового акта для погодження Міністром.
3.2. Позиція Служби щодо проекту нормативно-правового акта, який надійшов на погодження до Служби як до заінтересованого органу, опрацьовується відповідальним Департаментом або іншим самостійним структурним підрозділом центрального апарату Мінфіну, якому доручено опрацювання цього проекту, та погоджується Міністром шляхом надсилання Службі листа за підписом Міністра.
3.3. Погодження Службами проектів нормативно-правових актів без урахування їх позицій щодо цих проектів Міністром не допускається.
IV. Підготовка проектів наказів Мінфіну України
4.1. Служби розробляють проекти наказів Мінфіну відповідно до вимог законодавства, рекомендацій Міністерства юстиції України, цього Порядку та встановлених Мінфіном вимог до порядку підготовки і розгляду нормативно-правових актів і подають завізований керівником Служби проект разом із супровідними матеріалами до Мінфіну для опрацювання відповідальним Департаментом або іншим самостійним структурним підрозділом центрального апарату Мінфіну, якому доручено опрацювання проекту наказу.
4.2. Відповідальний Департамент або інший самостійний структурний підрозділ центрального апарату Мінфіну, якому доручено опрацювання проекту наказу Мінфіну, у встановлений термін доводить до відома Служби позицію Мінфіну щодо проекту наказу, розробленого Службою, шляхом надсилання листа із зазначенням зауважень та пропозицій до поданого проекту.
4.3. Служби повинні врахувати всі висловлені зауваження та усунути виявлені порушення і в установленому порядку та у визначений Мінфіном термін внести проект наказу Міністерства фінансів України на розгляд до відповідального Департаменту або іншого самостійного структурного підрозділу центрального апарату Мінфіну, якому доручено опрацювання проекту наказу.
4.4. У разі наявності отриманих від Служби матеріалів щодо погодження проекту наказу Міністерством економічного розвитку і торгівлі України та іншими заінтересованими центральними органами виконавчої влади, а також копії повідомлення про оприлюднення регуляторного акта відповідно до статті
13 Закону України
"Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" відповідальний Департамент або інший самостійний структурний підрозділ центрального апарату Мінфіну, якому доручено опрацювання проекту наказу, в установленому порядку подає проект наказу на підпис Міністру.
4.5. У разі наявності розбіжностей щодо положень проекту наказу Мінфіну остаточне рішення про його підписання приймає Міністр після проведення консультацій з керівником Служби.
4.6. Після підписання наказу відповідальний Департамент або інший самостійний структурний підрозділ центрального апарату Мінфіну, якому доручено опрацювання наказу разом із самостійним структурним підрозділом Служби, відповідальним за розроблення, у разі якщо наказ має нормативний характер, подає його на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
V. Скасування актів
5.1. Служби щомісяця надсилають у паперовому та електронному вигляді відповідальному Департаменту переліки актів, прийнятих протягом місяця, крім актів персонального характеру (з кадрових питань), а у разі потреби та на вимогу відповідального Департаменту - завірені в установленому законодавством порядку копії зазначених актів.
5.2. Відповідальний Департамент розглядає разом із заінтересованими самостійними структурними підрозділами центрального апарату Мінфіну отримані акти Служб з метою визначення їх відповідності
Конституції України і законам України, актам Президента України та Кабінету Міністрів України, іншим актам законодавства.
5.3. Якщо акти Служб або їх територіальних органів не відповідають
Конституції України і законам України, актам Президента України та Кабінету Міністрів України, іншим актам законодавства, відповідальний Департамент протягом трьох днів з дня виявлення таких обставин інформує Міністра та за його рішенням порушує перед головою Служби питання про скасування таких актів повністю чи в окремій частині.
5.4. Голова Служби протягом семи робочих днів зобов'язаний скасувати такі акти повністю чи в окремій частині, про що протягом п’яти робочих днів письмово повідомляє відповідальний Департамент.
5.5. Відповідальний Департамент інформує Міністра про вжиті головою Служби, її територіальними органами заходи щодо приведення актів Служби у відповідність із
Конституцією України і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України та іншими актами законодавства.
5.6. Якщо акт Служби, що не відповідає
Конституції Україниі законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України та іншим актам законодавства, не скасований в установлений цим Порядком строк, відповідальний Департамент готує проект розпорядження Кабінету Міністрів України щодо скасування такого акта Служби повністю чи в окремій частині відповідно до порядку, встановленого
Регламентом Кабінету Міністрів України.
................Перейти до повного тексту