- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЕКОЛОГІЇ ТА ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 грудня 2011 р.
за № 1548/20286
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства екології та природних ресурсів
№ 302 від 19.08.2016 )
Про затвердження Порядку контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності із здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами
1. Затвердити Порядок контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності із здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, що додається.
2. Департаменту екологічної безпеки (Соколов О.Л.) забезпечити в установленому порядку подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Департаменту екологічної безпеки (Соколов О.Л.) забезпечити опублікування цього наказу в засобах масової інформації.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра - керівника апарату Мормуля Д.Д.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
ПОГОДЖЕНО: Голова Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва |
М. Бродський |
Голова Антимонопольного комітету України |
В. Цушко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства екології
та природних ресурсів України
04.11.2011 № 434
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 грудня 2011 р.
за № 1548/20286
ПОРЯДОК
контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності із здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами ( z1549-11 )
І. Загальні положення
1.2. Контроль за додержанням суб'єктами господарювання (далі – ліцензіати) Ліцензійних умов провадження господарської діяльності із здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами (далі - Ліцензійні умови) здійснює Міністерство екології та природних ресурсів України (далі - орган контролю) у межах своїх повноважень шляхом проведення планових і позапланових перевірок.
1.3. У цьому Порядку наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
акт - оформлений у встановленому порядку документ, який складається посадовими особами органу контролю за результатами перевірки додержання ліцензіатом Ліцензійних умов (акт перевірки додержання ліцензіатом Ліцензійних умов; акт про повторне порушення ліцензіатом Ліцензійних умов; акт про встановлення факту передачі ліцензії або її копії іншій юридичній або фізичній особі для провадження господарської діяльності; акт про виявлення недостовірних відомостей у документах, поданих суб'єктом господарювання для одержання ліцензії; акт про невиконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов; акт про відмову ліцензіата в проведенні перевірки органом ліцензування; акт неможливості ліцензіата забезпечити виконання Ліцензійних умов);
відмова ліцензіата в проведенні перевірки - вчинення перешкод з боку ліцензіата в доступі посадових осіб органу контролю на його територію та/або до будівель, споруд, приміщень суб'єкта господарювання, які використовуються для провадження господарської діяльності із здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, непризначення ліцензіатом уповноваженої ним особи, яка має право представляти ліцензіата під час проведення перевірки у разі відсутності керівника ліцензіата (юридичної особи) або ліцензіата - фізичної особи–підприємця, відмова в наданні документів, інформації щодо предмета перевірки на вимогу посадових осіб органу контролю;
контроль за додержанням Ліцензійних умов - сукупність організаційних та правових заходів, спрямованих на перевірку додержання ліцензіатами організаційних, кваліфікаційних, технологічних та інших вимог для провадження господарської діяльності із здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами;
ліцензіат - суб'єкт господарювання, який одержав ліцензію на провадження господарської діяльності із здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами;
недостовірність відомостей у документах, поданих суб'єктом господарювання для одержання ліцензії, - встановлення місцезнаходження юридичної особи або місця проживання фізичної особи - підприємця або місця провадження господарської діяльності, не зазначених у заяві або інших документах, поданих суб'єктом господарювання для одержання ліцензії, а також інших розбіжностей між відомостями, викладеними в поданих документах, і наявною матеріально-технічною, нормативно-правовою базою, кваліфікацією персоналу (працівників), які встановлені при перевірці суб'єкта господарювання;
неможливість ліцензіата забезпечити виконання Ліцензійних умов - відсутність матеріально-технічної бази (приміщень, обладнання) для провадження господарської діяльності із здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, що зазначені в документах, які додані до заяви про одержання ліцензії; відсутність фахівців, які повинні мати спеціальну освіту і відповідати єдиним кваліфікаційним вимогам;
неподання повідомлення про зміну даних, зазначених у документах, що додавались до заяви про видачу ліцензії, - виявлення факту неподання у визначений законодавством строк до органу ліцензування разом з відповідними документами повідомлення в письмовій формі про всі зміни даних, зазначених у документах, що додавались до заяви про видачу ліцензії;
повторне порушення Ліцензійних умов - вчинення ліцензіатом протягом строку дії ліцензії повторного порушення Ліцензійних умов після застосування санкцій за аналогічне порушення;
розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов - рішення органу контролю про необхідність усунення ліцензіатом у встановлені строки порушень Ліцензійних умов;
суб'єкт господарювання - зареєстрована в установленому законодавством порядку юридична особа незалежно від її організаційно-правової форми та форми власності, яка провадить господарську діяльність, крім органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а також фізична особа - підприємець, а також інвестор, у тому числі іноземний, що є стороною угоди про розподіл продукції відповідно до
Закону України "Про угоди про розподіл продукції", його підрядник, субпідрядник, постачальник та інший контрагент, що виконує роботи, передбачені угодою про розподіл продукції, на основі договорів з інвестором.
ІІ. Організація проведення перевірок
2.1. Планові перевірки додержання ліцензіатами Ліцензійних умов проводяться органом контролю відповідно до річних або квартальних планів перевірок, які затверджуються органом контролю до 1 грудня року, що передує плановому, або до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому.
Упродовж десяти робочих днів після затвердження плану-графіка перевірок орган контролю надає копію плану-графіка та наказ про його затвердження до спеціально уповноваженого органу з питань ліцензування.
Заходи з проведення планових перевірок суб'єктів господарювання, які отримали ліцензії на провадження діяльності із здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, здійснюються не частіше одного разу на рік.
2.2. Плани проведення перевірок щокварталу оприлюднюються органом контролю шляхом розміщення інформації в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті органу контролю.
2.3. Орган контролю здійснює планові перевірки додержання ліцензіатами Ліцензійних умов за умови письмового
повідомлення про проведення перевірки (додаток 1) ліцензіата про проведення планової перевірки не пізніше як за десять днів до дня здійснення цієї перевірки.
2.4. Повідомлення надсилається рекомендованим листом чи телефонограмою за рахунок коштів органу контролю або вручається особисто керівнику ліцензіата (юридичної особи) чи уповноваженій ним особі або ліцензіату - фізичній особі - підприємцю під підпис.
2.5. Строк здійснення планової перевірки не може перевищувати п'ятнадцяти робочих днів, а для суб'єктів малого підприємництва - п'яти робочих днів.
Продовження строку здійснення планової перевірки не допускається.
Під час проведення позапланових перевірок з'ясовуються лише ті питання, які стали підставою для здійснення цих перевірок, з обов'язковим зазначенням цих питань у посвідченні на проведення позапланової перевірки.
2.7. Строк здійснення позапланової перевірки не може перевищувати десяти робочих днів, а щодо суб'єктів малого підприємництва – двох робочих днів.
Продовження строку здійснення позапланової перевірки не допускається.
Про проведення позапланової перевірки ліцензіат заздалегідь не попереджається.
2.8. До участі в перевірці можуть залучатися фахівці інших органів виконавчої влади.
2.9. Для здійснення планової або позапланової перевірки орган контролю видає наказ, який має містити найменування (прізвище, ім'я, по батькові) суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки. На підставі наказу оформляється
посвідчення (направлення) на проведення перевірки (додаток 2), яке підписується керівником або заступником керівника органу контролю (із зазначенням прізвища, імені та по батькові) і засвідчується печаткою.
Посвідчення (направлення) на проведення перевірки є чинним лише протягом зазначеного в ньому строку здійснення перевірки.
ІІІ. Права та обов'язки комісії з перевірки ліцензіата
3.1. Голова та члени органу контролю (далі – комісія) мають право:
вимагати від суб'єкта господарювання усунення виявлених порушень вимог законодавства;
вимагати припинення дій, які перешкоджають здійсненню державного контролю (перешкоджання у доступі на територію, у виробничі та інші приміщення ліцензіатів для їх обстеження, з'ясування питань, безпосередньо пов'язаних з перевіркою тощо);
відбирати зразки продукції, призначати експертизу, одержувати пояснення, довідки, документи, матеріали, відомості з питань, що виникають під час державного контролю, відповідно до закону.
3.2. Комісія зобов'язана:
повно, об'єктивно та неупереджено здійснювати державний контроль у межах повноважень, передбачених законом;
дотримуватися ділової етики у взаємовідносинах із суб'єктами господарювання;
не втручатися і не перешкоджати здійсненню господарської діяльності під час здійснення заходів державного контролю, якщо це не загрожує життю та здоров'ю людей, не спричиняє небезпеки виникнення техногенних ситуацій і пожеж;
забезпечувати нерозголошення комерційної таємниці суб'єкта господарювання, що стає доступною посадовим особам у ході здійснення державного контролю;
ознайомити керівника суб'єкта господарювання (його заступника) юридичної особи або уповноважену ним особу, або ліцензіата – фізичну особу-підприємця з результатами державного контролю в строки, передбачені законом;
надавати суб'єкту господарювання консультаційну допомогу щодо здійснення державного контролю.
ІV. Права та обов'язки ліцензіата
4.1. Ліцензіат має право:
вимагати від посадових осіб органу контролю додержання вимог законодавства;
перевіряти наявність у посадових осіб органу контролю службового посвідчення і одержувати копії посвідчення (направлення) на проведення планової або позапланової перевірки;
не допускати посадових осіб органу контролю до здійснення перевірки, якщо:
перевірка здійснюється з порушенням вимог щодо періодичності проведення заходів державного контролю, передбачених законом;
................Перейти до повного тексту