1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА ІНСПЕКЦІЯ ЯДЕРНОГО РЕГУЛЮВАННЯ УКРАЇНИ
НАКАЗ
11.10.2011 № 142
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної інспекції ядерного регулювання № 32 від 06.02.2017 )
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
25 жовтня 2011 р.
за № 1229/19967
Про затвердження Положення про державні регіональні інспекції з ядерної та радіаційної безпеки Держатомрегулювання України
Відповідно до Положення про Державну інспекцію ядерного регулювання України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року № 403, та постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року № 563 "Про затвердження Типового положення про територіальні органи міністерства та іншого центрального органу виконавчої влади"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про державні регіональні інспекції з ядерної та радіаційної безпеки Держатомрегулювання України, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Державного комітету ядерного регулювання України від 16.10.2007 № 139 "Про затвердження Положення про Державну регіональну інспекцію з ядерної та радіаційної безпеки Держатомрегулювання", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14.11.2007 за № 1269/14536.
3. Юридичному відділу (Матвєєва В.Г.) в установленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови Макаровську О.А.
Голова О.А. Миколайчук
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної інспекції
ядерного регулювання України
11.10.2011 № 142
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
25 жовтня 2011 р.
за № 1229/19967
ПОЛОЖЕННЯ
про державні регіональні інспекції з ядерної та радіаційної безпеки Держатомрегулювання України
1. Державні регіональні інспекції з ядерної та радіаційної безпеки Держатомрегулювання України (далі - Держінспекції) утворюються в установленому порядку як міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи, які підпорядковуються Держатомрегулюванню України.
Держінспекції є незалежними від державних органів, установ і посадових осіб, діяльність яких пов'язана з використанням ядерної енергії, від місцевих органів влади і самоврядування, об'єднань громадян.
2. Держінспекції у своїй діяльності керуються Конституцією та законами України, актами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, дорученнями Прем'єр-міністра України, наказами Держатомрегулювання України, дорученнями Голови Держатомрегулювання України та його заступників, актами Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих держадміністрацій, органів місцевого самоврядування.
3. Основними завданнями Держінспекцій є реалізація повноважень Держатомрегулювання України, передбачених Положенням про Державну інспекцію ядерного регулювання України, затвердженим Указом Президента України від 06.04.2011 № 403, на відповідній території, визначеній Держатомрегулюванням України згідно з регіональним принципом охоплення суб'єктів діяльності у сфері використання ядерної енергії.
4. Держінспекції відповідно до покладених на них завдань:
4.1 здійснюють в установленому законодавством порядку ліцензування діяльності з використання джерел іонізуючого випромінювання;
4.2 здійснюють оцінку безпеки джерел іонізуючого випромінювання;
4.3 беруть участь у реєстрації джерел іонізуючого випромінювання;
4.4 здійснюють державний нагляд за дотриманням:
законодавства, норм, правил і стандартів з ядерної та радіаційної безпеки, фізичного захисту ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання, обліку та контролю ядерних матеріалів та інших джерел іонізуючого випромінювання;
умов виданих документів дозвільного характеру на здійснення діяльності з виробництва та використання джерел іонізуючого випромінювання, переробки уранових руд, перевезення радіоактивних матеріалів, переробки, зберігання радіоактивних відходів, на використання земель та водойм, розташованих у санітарно-захисній зоні об'єкта, призначеного для поводження з радіоактивними відходами, уранового об'єкта;
4.5 здійснюють у межах своїх повноважень державну експертизу ядерної та радіаційної безпеки джерел іонізуючого випромінювання, фізичного захисту джерел іонізуючого випромінювання;
4.6 здійснюють у межах своїх повноважень нагляд за реалізацією заходів, спрямованих на запобігання аваріям у процесі виробництва та використання джерел іонізуючого випромінювання та на об'єктах, призначених для поводження з радіоактивними відходами, уранових об'єктах, на забезпечення готовності підприємств, установ і організацій до ліквідації наслідків таких аварій;
4.7 здійснюють нагляд за службовим розслідуванням радіаційних аварій та ведуть облік таких аварій на відповідній території, крім радіаційних аварій на АЕС;
4.8 застосовують у межах своїх повноважень примусові заходи до юридичних і фізичних осіб у разі порушення ними законодавства, умов виданих документів дозвільного характеру, норм, правил і стандартів з ядерної та радіаційної безпеки, вимог фізичного захисту ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання, обліку та контролю ядерних матеріалів та інших джерел іонізуючого випромінювання;
4.9 надсилають в межах своєї компетенції ліцензіатам, їх посадовим особам, керівникам місцевих органів виконавчої влади, органам місцевого самоврядування обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень і недоліків у сфері безпеки використання ядерної енергії;
4.10 застосовують в межах своєї компетенції в установленому порядку фінансові санкції до підприємств, установ і організацій, інших суб'єктів підприємницької діяльності у разі порушення законодавства, умов виданих документів дозвільного характеру, норм, правил і стандартів з ядерної та радіаційної безпеки, вимог фізичного захисту ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання, обліку та контролю ядерних матеріалів та інших джерел іонізуючого випромінювання;
4.11 притягають в установленому законодавством порядку в межах своєї компетенції до відповідальності осіб, винних у порушенні законодавства, умов виданих документів дозвільного характеру, норм, правил і стандартів з ядерної та радіаційної безпеки, вимог фізичного захисту ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання, обліку та контролю ядерних матеріалів та інших джерел іонізуючого випромінювання;
4.12 надсилають в межах своєї компетенції ліцензіатам, власникам чи керівникам підприємств, установ і організацій подання про невідповідність окремих осіб займаним посадам;
4.13 зупиняють дію або анулюють ліцензії на використання джерел іонізуючого випромінювання, подають керівництву Держатомрегулювання України пропозиції про зупинення дії або анулювання ліцензій на здійснення окремих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії у разі порушення ліцензіатом їх умов, норм та правил з ядерної та радіаційної безпеки;
4.14 обмежують, припиняють чи зупиняють, у межах своїх повноважень, на відповідній території експлуатацію підприємств, установ, організацій, об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, уранових об'єктів, установок з джерелами іонізуючого випромінювання у разі порушення вимог ядерної та радіаційної безпеки або неспроможності дотримання цих вимог;
4.15 передають правоохоронним органам акти перевірок про порушення установлених законами, іншими нормативно-правовими актами вимог ядерної та радіаційної безпеки, фізичного захисту ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання, обліку та контролю ядерних матеріалів та інших джерел іонізуючого випромінювання;
4.16 оперативно повідомляють Держатомрегулювання України про радіаційні аварії та інші небезпечні події, пов'язані з втратою контролю над джерелами іонізуючого випромінювання, що виникли на відповідній території, та здійснюють нагляд та подальше інформування про розвиток і ліквідацію наслідків;
4.17 узагальнюють практику застосування законодавства, норм, правил і стандартів з ядерної та радіаційної безпеки, фізичного захисту ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання, готують та подають до Держатомрегулювання України пропозиції щодо їх вдосконалення;
4.18 подають до Держатомрегулювання України у межах своїх повноважень пропозиції щодо:
розроблення та виконання загальнодержавних, інших програм з безпеки використання ядерної енергії, проведення наукових і науково-технічних досліджень у сфері безпеки використання ядерної енергії;
здійснення заходів щодо формування культури безпеки у сфері використання ядерної енергії та культури захищеності ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання;
удосконалення системи обліку та звітності з питань, що належать до їх компетенції;
4.19 беруть участь у розробці:
норм, правил, стандартів з ядерної та радіаційної безпеки;
норм, правил з фізичного захисту ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання;
нормативно-правових актів з організації та ведення обліку і контролю ядерних матеріалів, застосування гарантій нерозповсюдження ядерної зброї;
вимог та умов безпеки (ліцензійних умов) провадження окремих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії;
4.20 беруть участь у підготовці:
щорічної доповіді про стан ядерної та радіаційної безпеки в Україні, відповідних звітів та оглядів, що подаються Держатомрегулюванням України Верховній Раді України, Президентові України, іншим органам державної влади, а також органам місцевого самоврядування, громадським організаціям;
національної доповіді про вжиті Україною заходи до виконання зобов'язань, передбачених Об'єднаною конвенцією про безпеку поводження з відпрацьованим паливом та про безпеку поводження з радіоактивними відходами, іншими міжнародними договорами України з питань, що належать до їх компетенції;

................
Перейти до повного тексту