- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 13 квітня 2011 р. N 561 Київ |
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 71 від 05.03.2014 )
Про затвердження Державної цільової соціальної програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 970 від 24.10.2012
N 538 від 07.08.2013 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Державну цільову соціальну програму підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року (далі - Програма), що додається.
( Пункт 2 виключено на підставі Постанови КМ
N 970 від 24.10.2012 )
3. Рекомендувати Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям, органам місцевого самоврядування розглянути питання щодо розроблення регіональних програм підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти.
4. Міністерству освіти і науки, іншим органам виконавчої влади передбачати під час складання проекту Державного бюджету України на відповідний рік кошти, необхідні для виконання Програми.
( Пункт 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 538 від 07.08.2013 )
5. Центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям подавати щороку до 15 лютого Міністерству освіти і науки інформацію про стан виконання Програми для її узагальнення та подання до 15 березня Міністерству економічного розвитку і торгівлі та Кабінетові Міністрів України.
( Пункт 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 538 від 07.08.2013 )
Прем'єр-міністр України | М.АЗАРОВ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 13 квітня 2011 р. N 561
ДЕРЖАВНА ЦІЛЬОВА СОЦІАЛЬНА ПРОГРАМА
підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року
Мета Програми
Метою Програми є розроблення механізму стійкого інноваційного розвитку природничо-математичної освіти та його застосування у шкільній практиці.
Шляхи і способи розв'язання проблеми
Можливі два способи розв'язання проблеми.
Перший спосіб розроблення механізму стійкого інноваційного розвитку природничо-математичної освіти передбачає вирішення порушених питань на рівні місцевих органів управління освітою без відповідної підтримки з боку держави, що не дасть змоги розв'язати проблему комплексно.
Другий, оптимальний варіант передбачає розроблення комплексу взаємозв'язаних завдань і заходів з відповідним фінансуванням, виконання яких сприятиме послідовному та системному вирішенню питань щодо забезпечення стійкого інноваційного розвитку природничо-математичної освіти і підвищенню її якості.
Проблему передбачається розв'язати шляхом:
оновлення змісту освіти у старшій школі з урахуванням рівня вивчення та забезпечення збалансованості співвідношення природничо-математичної, суспільно-гуманітарної та оздоровчо-технологічної складових загальної середньої освіти;
удосконалення навчальної, налагодження видавництва методичної, науково-популярної, довідкової літератури та створення інформаційно-методичних комплексів з природничо-математичних предметів (електронні посібники, віртуальні лабораторії, електронні бази даних, освітні портали тощо), а також забезпечення умов їх використання у школі;
проведення моніторингу якості природничо-математичної освіти на різних рівнях шкільної освіти, забезпечення участі України у відповідних міжнародних освітніх порівняльних дослідженнях;
налагодження виробництва вітчизняного навчального обладнання і дидактичних засобів навчання;
модернізації системи психолого-педагогічної, методичної, практичної підготовки майбутніх вчителів природничо-математичних предметів та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів;
застосування підходу до навчально-виховного процесу, який передбачає розвиток особистості, спрямований на активне та конструктивне входження у сучасні суспільні процеси і досягнення високого рівня самореалізації;
підготовки вчителів природничо-математичних предметів та впровадження у навчальний процес сучасних інформаційно-комунікативних технологій.
Вирішення зазначених питань на державному рівні дасть змогу забезпечити єдині підходи та вимоги до рівня надання освітніх послуг природничо-математичного напряму та забезпечить рівні умови здобуття освіти для всіх учнів.
Прогнозні обсяги та джерела фінансування Програми наведені в додатку 1.
Завдання і заходи
Основними завданнями Програми є:
удосконалення нормативно-правової бази;
модернізація матеріально-технічної та методичної бази загальноосвітніх навчальних закладів з природничо-математичних предметів;
перепідготовка, підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників;
підвищення якості природничо-математичної освіти;
проведення моніторингу якості природничо-математичної освіти.
Програму передбачається виконати протягом п'яти років.
Завдання і заходи з виконання Програми наведені в додатку 2.
Очікувані результати, ефективність Програми
Виконання Програми дасть змогу до кінця 2015 року:
розробити з метою удосконалення нормативно-правової бази 15 нормативно-правових актів;
оснастити 661 навчальний кабінет хімії, біології, фізики, географії, математики сучасним обладнанням (апаратура, прилади, пристрої, пристосування тощо), що сприятиме зміцненню матеріально-технічної бази загальноосвітніх навчальних закладів;
оновити фонд шкільних бібліотек 40945 найменуваннями сучасної навчально-методичної літератури, навчальної, науково-популярної, довідкової літератури з хімії, біології, фізики, географії та математики, що сприятиме поліпшенню навчально-методичного забезпечення загальноосвітніх навчальних закладів;
забезпечити загальноосвітні навчальні заклади фаховими періодичними виданнями (28156 найменувань), що сприятиме зміцненню науково-методичної бази загальноосвітніх навчальних закладів;
створити 1470 класів (груп) профільного навчання з природничо-математичних предметів.
Очікувані результати виконання Програми наведено в додатку 3.
Обсяги та джерела фінансування
Орієнтовний обсяг фінансування Програми становить 250,04 млн. гривень, у тому числі 40 млн. - за рахунок державного бюджету, 78,88 млн. - за рахунок місцевих бюджетів і 121,16 млн. гривень - за рахунок інших джерел.
Обсяг фінансування Програми уточнюється під час складання проекту Державного бюджету України та місцевих бюджетів на відповідний рік у межах видатків, що передбачені головному розпорядникові бюджетних коштів, відповідальному за виконання завдань і заходів Програми.
Додаток 1
до Програми
ПАСПОРТ
Державної цільової соціальної програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року
1. Концепція Програми схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р.
N 1720 (Офіційний вісник України, 2010 р., N 66, ст. 2376).
2. Програма затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. N 561.
3. Державний замовник - МОН.
4. Керівник Програми - Міністр освіти і науки.
5. Виконавці заходів Програми - МОН, Держкомтелерадіо, Національна академія педагогічних наук, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації.
6. Строк виконання Програми - 2011-2015 роки.
7. Прогнозні обсяги та джерела фінансування
млн. гривень
Джерела фінансування |
Обсяг фінансування |
У тому числі за роками |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
Державний бюджет |
50 |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
Місцеві джерела |
78,88 |
15,73 |
15,8 |
15,79 |
15,8 |
15,76 |
Інші джерела |
121,16 |
1,16 |
30 |
30 |
30 |
30 |
Усього |
250,04 |
26,89 |
55,8 |
55,79 |
55,8 |
55,76 |
( Додаток 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 538 від 07.08.2013 )
Додаток 2
до Програми
ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ
з виконання Державної цільової соціальної програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року
(млн. гривень)
Найменування завдання |
Найменування показника |
Значення показника |
Найменування заходу |
Головний розпорядник бюджетних коштів |
Джерела фінансування (державний, місцевий бюджет, інші) |
Прогнозований обсяг фінансування для виконання завдання |
у тому числі за роками |
усього |
за роками |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
1. Удосконалення нормативно- правової бази |
кількість нормативно- правових актів |
5 |
5 |
|
|
|
|
1) розроблення нових навчальних планів |
МОН, Національна академія педагогічних наук |
|
|
|
|
|
|
|
- " - |
1 |
1 |
|
|
|
|
2) розроблення нових програм базової і профільної загальної середньої освіти |
- " - |
|
|
|
|
|
|
|
- " - |
1 |
1 |
|
|
|
|
3) розроблення положення про навчальні кабінети з природничо- математичної підготовки загальноосвітніх навчальних закладів |
- " - |
|
|
|
|
|
|
|
кількість найменувань |
5 |
5 |
|
|
|
|
4) оновлення переліків засобів навчання та шкільного обладнання для профільного навчання з природничо- математичних предметів |
МОН |
|
|
|
|
|
|
|
кількість нормативно- правових актів |
1 |
1 |
|
|
|
|
5) розроблення вимог безпеки під час проведення навчання з біології, хімії, фізики, географії та математики |
МОН, Національна академія педагогічних наук |
|
|
|
|
|
|
|
Разом за завданням 1 |
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Модернізація матеріально- технічної та методичної бази загальноосвітніх навчальних закладів |
кількість комплектів |
661 |
133 |
133 |
132 |
132 |
131 |
1) оснащення сучасним обладнанням (апаратура, прилади, пристрої, пристосування тощо) навчальних кабінетів хімії, біології, фізики, географії та математики |
МОН |
державний бюджет |
50 |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
інші джерела |
120 |
|
30 |
30 |
30 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
2) розроблення навчально- методичних комплектів для профільного навчання з природничо- математичних предметів |
МОН, Національна академія педагогічних наук |
|
|
|
|
|
|
|
кількість найменувань |
10 |
|
10 |
|
|
|
3) створення електронних засобів навчального призначення з природничо- математичних предметів (електронні посібники, віртуальні лабораторії, електронні бази даних, освітні портали тощо) |
- " - |
|
|
|
|
|
|
|
- " - |
28156 |
5630 |
5633 |
5631 |
5631 |
5631 |
4) забезпечення загальноосвітніх навчальних закладів фаховими періодичними виданнями |
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації |
місцевий бюджет |
30,94 |
6,43 |
6,14 |
6,12 |
6,12 |
6,13 |
|
40945 |
8060 |
5920 |
7925 |
9760 |
9280 |
5) оновлення фонду шкільних бібліотек сучасною навчально- методичною літературою, сучасною навчальною, науково- популярною та довідковою літературою |
- " - |
- " - |
25,71 |
5,1 |
3,72 |
4,95 |
6,14 |
5,8 |
кількість навчально- пізнавальних передач для учнів |
|
|
|
|
|
|
6) створення радіо- та телевізійних освітніх програм |
Держкомтелерадіо, МОН |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7) вивчення питання щодо налагодження виробництва вітчизняного навчального обладнання для предметів природничо- математичного напряму |
МОН, Національна академія педагогічних наук |
|
|
|
|
|
|
|
Разом за завданням 2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
226,65 |
21,53 |
49,86 |
51,07 |
52,26 |
51,93 |
у тому числі |
|
|
|
|
|
|
|
|
МОН |
державний бюджет |
40 |
|
10 |
10 |
10 |
10 |
інші джерела |
120 |
|
30 |
30 |
30 |
30 |
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації |
місцевий бюджет |
56,65 |
11,53 |
9,86 |
11,07 |
12,26 |
11,93 |
3. Перепідготов- ка, підвищення кваліфікації педагогічних та науково- педагогічних працівників |
кількість освітніх порталів |
49 |
20 |
13 |
9 |
3 |
4 |
1) створення у закладах післядипломної освіти освітніх порталів для педагогічних працівників |
- " - |
місцевий бюджет |
11,49 |
4,21 |
3,3 |
2,07 |
0,84 |
1,07 |
270 |
39 |
51 |
72 |
47 |
61 |
2) удосконалення навчальних планів і програм підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників фахового та психолого- педагогічного напряму |
- " - |
|
|
|
|
|
|
|
|
2604 |
501 |
515 |
517 |
530 |
541 |
3) проведення заходів (семінарів, тренінгів, практикумів, засідань за круглим столом, конференцій) для забезпечення неперервної післядипломної педагогічної освіти |
- " - |
- " - |
10,74 |
|
2,63 |
2,66 |
2,69 |
2,76 |
|
|
|
|
|
|
|
4) розроблення навчально- методичних комплектів, електронних навчально- методичних матеріалів для курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників |
- " - |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5) удосконалення галузевих стандартів підготовки педагогічних працівників природничо- математичного напряму |
МОН |
|
|
|
|
|
|
|
Разом за завданням 3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
22,23 |
4,21 |
5,94 |
4,72 |
3,54 |
3,83 |
у тому числі |
|
|
|
|
|
|
|
|
- " - |
державний бюджет |
|
|
|
|
|
|
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації |
місцевий бюджет |
78,88 |
4,21 |
5,94 |
4,72 |
3,54 |
3,83 |
4. Підвищення якості природничо- математичної освіти |
кількість загальноосвітніх навчальних закладів |
10 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
1) організація проведення всеукраїнських семінарів з профільного навчання та впровадження у навчальний процес інформаційно- комунікативних технологій |
МОН, Національна академія педагогічних наук |
|
|
|
|
|
|
|
кількість класів (груп) |
1470 |
244 |
267 |
290 |
313 |
356 |
2) створення класів (груп) профільного навчання з природничо- математичних предметів |
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3) проведення олімпіад, турнірів, конкурсів, фестивалів тощо з природничо- математичних предметів з метою заохочення до їх вивчення |
МОН, Національна академія педагогічних наук |
|
|
|
|
|
|
|
|
301 |
58 |
58 |
60 |
60 |
65 |
|
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації |
|
|
|
|
|
|
|
Разом за завданням 4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Проведення моніторингу якості природничо- математичної підготовки |
кількість досліджень |
2 |
2 |
|
|
|
|
1) забезпечення участі України у міжнародних освітніх порівняльних дослідженнях |
МОН |
інші джерела |
1,16 |
1,16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2) проведення аналізу стану викладання та оцінювання якості знань з природничо- математичних предметів за результатами зовнішнього незалежного оцінювання (міжнародного, всеукраїнського, регіонального) і моніторингових досліджень якості природничо- математичної освіти |
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації |
|
|
|
|
|
|
|
Разом за завданням 5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1,16 |
1,16 |
|
|
|
|
у тому числі |
|
|
|
|
|
|
|
|
МОН |
інші джерела |
1,16 |
1,16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації |
місцевий бюджет |
|
|
|
|
|
|
Усього за Програмою |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
250,04 |
26,89 |
55,8 |
55,79 |
55,8 |
55,76 |
у тому числі |
|
|
|
|
|
|
|
|
МОН |
державний бюджет |
50 |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації |
місцевий бюджет |
78,88 |
15,73 |
15,80 |
15,79 |
15,8 |
15,76 |
................Перейти до повного тексту