- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 25 травня 2011 р. N 539 Київ |
Про затвердження Державної цільової екологічної програми розвитку Криму ("Екологічно безпечний Крим") на 2011-2015 роки
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 970 від 24.10.2012 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Державну цільову екологічну програму розвитку Криму ("Екологічно безпечний Крим") на 2011-2015 роки (далі - Програма), що додається.
( Пункт 2 виключено на підставі Постанови КМ
N 970 від 24.10.2012 )
3. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, відповідальним за виконання Програми, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, Севастопольській міській державній адміністрації:
разом з Міністерством фінансів щороку під час складання проектів Державного бюджету України та місцевих бюджетів на відповідний рік передбачати кошти, необхідні для виконання Програми;
подавати щороку до 1 березня Міністерству екології та природних ресурсів інформацію про хід виконання Програми для її узагальнення та подання до 15 квітня Кабінетові Міністрів України і Міністерству економічного розвитку і торгівлі.
Прем'єр-міністр України | М.АЗАРОВ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 25 травня 2011 р. N 539
ДЕРЖАВНА ЦІЛЬОВА ЕКОЛОГІЧНА ПРОГРАМА
розвитку Криму ("Екологічно безпечний Крим") на 2011-2015 роки
Мета Програми
Стратегічна мета розвитку Криму на 2011-2015 роки полягає у розв'язанні першочергових екологічних та соціально-економічних проблем, забезпеченні створення інтегрованої системи з управління природними ресурсами, стабілізації та поліпшенні екологічного стану території Криму шляхом впровадження і дотримання нормативів екологічної безпеки та екологічно збалансованої системи природокористування.
Шляхи і способи розв'язання проблеми
Можливі три варіанти розв'язання проблеми:
перший - залишити вирішення питань екологічного оздоровлення території Криму на регіональному та місцевому рівні, що не дасть змоги здійснити кардинальні заходи із забезпечення поліпшення стану навколишнього природного середовища;
другий - удосконалити систему державного управління Криму у сфері охорони навколишнього природного середовища та раціонального використання природних ресурсів, збільшити фінансування з державного бюджету природоохоронних заходів, що дасть змогу стабілізувати екологічну ситуацію регіону, але не забезпечить істотних зрушень у природоохоронній реформі, створення умов для розвитку екологічно та інвестиційно-привабливої господарської інфраструктури;
третій - затвердити Програму, виконання якої дасть змогу системно розв'язати екологічні та соціально-економічні проблеми, визначити основні напрями спрямування фінансових ресурсів, а також забезпечить створення дієвої системи з управління природними ресурсами та удосконалення економічного і правового механізму природокористування, що в результаті приведе до поетапного досягнення цілей екологічного оздоровлення, підвищить якість і безпечність життя населення півострова, його рекреаційні можливості та туристичну привабливість.
Третій варіант оптимальний для впровадження.
Розв'язання проблеми передбачається шляхом виконання заходів щодо:
охорони атмосферного повітря;
охорони водних об'єктів, у тому числі Чорного та Азовського морів;
забезпечення екологічно безпечного поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами;
збереження біологічного та ландшафтного різноманіття;
охорони земельних ресурсів;
проведення моніторингу навколишнього природного середовища;
нормативно-правового, інформаційного та наукового забезпечення Програми;
поліпшення екологічного стану міських населених пунктів;
розроблення та затвердження рішень про внесення змін до нормативних документів щодо відшкодування збитків, заподіяних в результаті порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, з урахуванням сучасних особливостей господарсько-екологічного стану Криму.
Прогнозні обсяги та джерела фінансування наведені у додатку 1.
Завдання і заходи
Завдання і заходи з виконання Програми, які визначено у додатку 2, спрямовані на:
технічне переоснащення виробничого комплексу шляхом впровадження інноваційних проектів, енергоефективних і ресурсозберігаючих технологій, маловідходних, безвідходних та екологічно безпечних технологічних процесів;
впровадження найкращих доступних технологій, технічне переоснащення та/або реконструкцію застарілого обладнання та доведення ефективності очищення до проектних показників для підприємств, що є основними забруднювачами атмосферного повітря;
оптимізацію дорожнього руху на території великих міст, подальший розвиток громадського електротранспорту;
підтримку використання автотранспортних засобів, що відповідають європейським стандартам;
забезпечення належного очищення стічних вод відповідно до установлених нормативів і стандартів з метою поліпшення екологічного стану Чорного та Азовського морів шляхом підвищення ефективності технологій очищення стічних вод та утилізації їх осадів;
забезпечення екологічно безпечного зберігання небезпечних відходів, їх утилізації за рахунок прямого повторного чи альтернативного використання їх ресурсно-цінної складової та безпечного видалення відходів, що не підлягають утилізації, та знешкодження у повному обсязі (видалення) непридатних або заборонених до використання хімічних засобів захисту рослин, накопичених на території Криму;
створення потужностей з перероблення твердих побутових відходів, а також побудову та реконструкцію полігонів твердих побутових відходів;
відновлення та збереження лісових ресурсів;
збереження та розвиток природно-заповідного фонду;
формування регіональної екологічної мережі, збереження біологічного та ландшафтного різноманіття;
впровадження екологічно орієнтованих і ресурсозберігаючих технологій ведення сільського господарства;
збереження земельних ресурсів та встановлення меж прибережно-захисної смуги вздовж Чорного та Азовського морів;
забезпечення функціонування системи моніторингу навколишнього природного середовища Криму;
удосконалення системи водовідведення та покращення якості очищення зворотних вод у населених пунктах шляхом підвищення ефективності функціонування водопровідно-каналізаційних господарств та комунальних очисних споруд;
поліпшення стану навколишнього природного середовища в міських населених пунктах.
Очікувані результати, ефективність Програми
Виконання Програми забезпечить поліпшення екологічної ситуації в Криму, зокрема:
неперевищення обсягу викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних та пересувних джерел рівня 2009 року;
збільшення обсягу утилізації твердих побутових відходів на 15 відсотків порівняно з 2009 роком;
повне знешкодження непридатних для використання хімічних засобів захисту рослин;
підвищення рівня лісистості території до 12 відсотків та заповідності до 10 відсотків загальної території Криму;
зменшення площі території, що піддається зсувам, на 25 відсотків;
зменшення антропогенного навантаження на рекреаційні зони Криму;
ефективне використання, охорону та відновлення гідромінеральних ресурсів Криму як важливої частини її природно-ресурсного потенціалу.
Виконання Програми також дасть змогу:
визначити основні напрями інвестиційної політики на території Криму та скоординувати дії в цьому напрямі всіх галузей економіки в регіоні з урахуванням необхідності зменшення обсягу викидів парникових газів та забруднюючих речовин в цілому;
забезпечити поліпшення функціонування системи моніторингу навколишнього природного середовища Криму;
удосконалити систему регулювання використання природних ресурсів Криму та зменшити навантаження на навколишнє природне середовище до економічно обґрунтованого рівня.
Очікувані результати виконання Програми наведені у додатку 3.
Обсяги та джерела фінансування
Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, бюджету Автономної Республіки Крим і бюджету м. Севастополя (в межах наявного фінансового ресурсу) та інших джерел.
Орієнтовний обсяг коштів, необхідних для виконання Програми, становить 677,531 млн. гривень, у тому числі за рахунок:
державного бюджету - 142,755 млн.;
бюджету Автономної Республіки Крим - 36,07 млн.;
бюджету м. Севастополя - 29,222 млн.;
інших джерел - 469,484 млн. гривень.
Обсяг фінансування завдань, передбачених Програмою, уточнюється щороку з урахуванням можливостей державного бюджету.
Контроль за виконанням Програми здійснюється Мінприроди.
Додаток 1
до Програми
ПАСПОРТ
Державної цільової екологічної програми розвитку Криму ("Екологічно безпечний Крим") на 2011-2015 роки
1. Концепція Програми схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 22 грудня 2010 р.
N 2296 (Офіційний вісник України, 2010 р., N 98, ст. 3497).
2. Програма затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 р. N 539.
3. Державний замовник-координатор: Мінприроди.
4. Державні замовники: Мінприроди, Держлісагентство, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, Севастопольська міськдержадміністрація.
5. Керівник Програми: Міністр екології та природних ресурсів.
6. Виконавці заходів Програми: Мінприроди, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, Севастопольська міськдержадміністрація, Держлісагентство, суб'єкти господарювання.
7. Строк виконання: 2011-2015 роки.
8. Прогнозні обсяги та джерела фінансування
Джерела фінансування |
Обсяг фінансу- вання, млн. гривень |
У тому числі за роками |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
Державний бюджет |
142,755 |
17,365 |
24,41 |
32,79 |
33,65 |
34,54 |
Бюджет Автономної Республіки Крим |
36,07 |
11,56 |
7,965 |
7,945 |
4,07 |
4,53 |
Міський бюджет м. Севастополя |
29,222 |
6,032 |
6,44 |
5,46 |
5,47 |
5,82 |
Інші джерела |
469,484 |
256,826 |
133,816 |
39,773 |
27,938 |
11,131 |
Усього |
677,531 |
291,783 |
172,631 |
85,968 |
71,128 |
56,021 |
Додаток 2
до Програми
ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ
з виконання Державної цільової екологічної програми розвитку Криму ("Екологічно безпечний Крим") на 2011-2015 роки
Найменування завдання |
Найменування показника |
Значення показника |
Найменування заходу |
Відповідальні виконавці |
Джерела фінансування (державний, місцевий бюджет, інші джерела) |
Прогнозний обсяг фінансових ресурсів для виконання завдань, млн. гривень |
У тому числі за роками |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
усього |
за роками |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
I. У сфері охорони атмосферного повітря |
Технічне переоснащення виробничого комплексу шляхом впровадження інноваційних проектів, енергоефективних і ресурсозберігаючих технологій, маловідходних, безвідходних та екологічно безпечних технологічних процесів |
1. Зменшення обсягу викидів забруднюючих речовин від стаціонарних джерел |
зменшення обсягу викидів, тонн на рік |
56,79 |
|
|
|
56,79 |
|
реконструкція баштових систем N 1-5; монтаж редуктора на ВАТ "Бром", м. Красноперекопськ |
підприємства- забруднювачі |
інші джерела |
3,6 |
0,9 |
1,8 |
0,9 |
|
|
-"- |
230,5 |
|
|
|
230,5 |
|
доопалення оксиду вуглецю за допомогою додаткового спалювання в шахті печі або камері на ВАТ "Бром", м. Красноперекопськ |
-"- |
-"- |
0,09 |
|
|
0,09 |
|
|
-"- |
10 |
|
|
|
10 |
|
режимно- налагоджувальні роботи, еколого- теплотехнічні іспити котлоагрегатів котельного цеху і барабанно- сушильних установок дільниці N 7 цеху N 3 виробництва мінеральних солей ВАТ "Кримський содовий завод", м. Красноперекопськ |
-"- |
-"- |
2,112 |
0,612 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
|
зменшення обсягу викидів, тонн на рік |
20 |
|
20 |
|
|
|
заміна існуючих пальникових пристроїв на пальникові пристрої газомазутної установки-10М на котлоагрегатах ВАТ "Кримський содовий завод", м. Красноперекопськ |
підприємства- забруднювачі |
інші джерела |
0,5 |
0,3 |
0,2 |
|
|
|
-"- |
2 |
|
2 |
|
|
|
установка нагнітальних пристроїв з фільтрацією із джерела викиду пилу ВАТ "Кримський содовий завод", м. Красноперекопськ |
-"- |
-"- |
0,1 |
0,05 |
0,05 |
|
|
|
-"- |
81 |
|
81 |
|
|
|
удосконалення технології процесу сушки пігменту в цеху виробництва двоокису титану N 2 ЗАТ "Кримський титан", м. Армянськ |
-"- |
-"- |
1,21 |
1,21 |
|
|
|
|
-"- |
9888 |
|
|
|
9888 |
|
будівництво цеху з виробництва сірчаної кислоти з використанням технології подвійного контактування - подвійної абсорбції ЗАТ "Кримський титан" |
-"- |
-"- |
265,3 |
215,3 |
50 |
|
|
|
Разом за завданням 1 |
-"- |
272,912 |
218,372 |
52,55 |
1,49 |
0,5 |
|
Впровадження найкращих доступних технологій, технічне переоснащення та/або реконструкція застарілого обладння та доведення ефективності очищення до проектних показників для підприємств, що є основними забруднювачами атмосферного повітря |
2. Зменшення обсягу викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел |
зменшення обсягу викидів, тонн на рік |
0,7 |
|
|
0,7 |
|
|
реконструкція виробництва броміду натрію, установка теплообмінника для охолодження поглинального розчину на абсорбційній установці джерел N 47 і 48 на ВАТ "Бром", м. Красноперекопськ |
підприємства- забруднювачі |
інші джерела |
1 |
|
|
1 |
|
|
-"- |
117,1 |
|
|
117,1 |
|
|
установка та реконструкція систем очищення на ВАТ "Бром", м. Красноперекопськ |
-"- |
- " - |
0,17 |
|
|
0,17 |
|
|
-"- |
274 |
|
|
274 |
|
|
установка турбовихрового промивача для очищення суміші гашеного вапна на ВАТ "Кримський содовий завод", м. Красноперекопськ |
-"- |
- " - |
0,4 |
0,2 |
0,2 |
|
|
|
-"- |
8,16 |
|
|
8,16 |
|
|
реконструкція аспіраційних установок пневмотранспорту виробництва мінеральних солей ВАТ "Кримський содовий завод", м. Красноперекопськ |
-"- |
- " - |
0,085 |
|
|
0,085 |
|
|
зменшення обсягу викидів, тонн на рік |
10619 |
|
|
10583 |
|
35,6 |
упровадження адсорбційно- каталітичного очищення газових викидів від сірководню на джерелах N 1, 13-17; камери спалювання оксиду вуглецю на джерелах N 1 і 13 ВАТ "Кримський содовий завод", м. Красноперекопськ |
підприємства- забруднювачі |
інші джерела |
0,225 |
0,05 |
0,05 |
0,05 |
0,05 |
0,025 |
досягнення нормативів викидів |
|
|
|
|
|
|
наладка обладнання очищення газопилових потоків на ЗАТ "Кримський титан", м. Армянськ |
-"- |
- " - |
0,714 |
0,714 |
|
|
|
|
тонн на рік |
2045,9 |
|
15,9 |
|
|
2030 |
підвищення ефективності очисного обладнання на джерелах викидів ЗАТ "Кримський титан", м. Армянськ |
-"- |
- " - |
147,974 |
29,04 |
66,196 |
26,606 |
17,356 |
8,776 |
зменшення обсягу викидів, тонн на рік |
80,6 |
|
|
|
80,6 |
|
реконструкція електрофільтра на печі N 2 ЗАТ "Бахчисарайський комбінат "Будіндустрія" |
-"- |
- " - |
4,75 |
1 |
1,25 |
1,5 |
1 |
|
-"- |
20,7 |
|
|
|
20,7 |
|
заміна рукавних фільтрів на системах очищення газопилового потоку від цементних млинів N 4 і 5, автовагів N 1 і 2 на ЗАТ "Бахчисарайський комбінат "Будіндустрія" |
-"- |
- " - |
2,624 |
0,5 |
0,6 |
0,762 |
0,762 |
|
Разом за завданням 2 |
інші джерела |
157,942 |
31,504 |
68,296 |
30,173 |
19,168 |
8,801 |
Оптимізація дорожнього руху на території великих міст, подальший розвиток громадського електротранспорту |
3. Зменшення обсягу викидів забруднюючих речовин від пересувних джерел |
|
|
|
|
|
|
|
розроблення та затвердження концепції оптимізації дорожнього руху на території великих міст з метою запобігання перевищенню рівнів забруднення атмосферного повітря |
Рада міністрів Автономної Республіки Крим |
бюджет Автономної Республіки Крим |
0,25 |
|
0,125 |
0,125 |
|
|
Разом за завданням 3 |
- " - |
0,25 |
|
0,125 |
0,125 |
|
|
Підтримка використання автотранспортних засобів, що відповідають європейським стандартам |
4. Зменшення обсягу викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря автотранспортом |
|
|
|
|
|
|
|
будівництво заводу біодизельного палива |
Рада міністрів Автономної Республіки Крим |
інші джерела |
20 |
|
10 |
5 |
5 |
|
інвентаризація джерел забруднення навколишнього природного середовища парниковими газами |
-"- |
бюджет Автономної Республіки Крим |
0,7 |
0,7 |
|
|
|
|
Разом за завданням 4 |
|
20,7 |
0,7 |
10 |
5 |
5 |
|
у тому числі |
державний бюджет |
|
|
|
|
|
|
бюджет Автономної Республіки Крим |
0,7 |
0,7 |
|
|
|
|
інші джерела |
20 |
|
10 |
5 |
5 |
|
Разом за розділом I |
|
451,804 |
250,576 |
130,971 |
36,788 |
24,668 |
8,801 |
у тому числі |
державний бюджет |
|
|
|
|
|
|
бюджет Автономної Республіки Крим |
0,95 |
0,7 |
0,125 |
0,125 |
|
|
інші джерела |
450,854 |
249,876 |
130,846 |
36,663 |
24,668 |
8,801 |
II. Охорона водних об'єктів, у тому числі Чорного та Азовського морів |
Удосконалення системи водовідведення та покращення якості очищення зворотних вод в населених пунктах шляхом підвищення ефективності функціонування водопровідно-каналізаційних господарств та комунальних очисних споруд |
5. Зниження рівня забруднення водних об'єктів |
|
|
|
|
|
|
|
розроблення техніко- економічного обґрунтування очищення стічних вод підприємствами молочної та харчової галузі, що здійснюють скиди у систему міської каналізації |
Рада міністрів Автономної Республіки Крим |
бюджет Автономної Республіки Крим |
0,35 |
0,15 |
0,05 |
0,05 |
0,05 |
0,05 |
підприємства- забруднювачі |
інші джерела |
0,2 |
|
0,05 |
0,05 |
0,05 |
0,05 |
|
|
|
|
|
|
|
перекладення зношеного напірного колектора на березі лікувального озера Сакського, м. Саки |
Мінприроди, Рада міністрів Автономної Республіки Крим |
державний бюджет |
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
реконструкція існуючого відвідного каналу з комплексом гідротехнічних споруд із південної частини озера Сасик-Сиваш у Чорне море |
-"- |
- " - |
3 |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
реконструкція напірних каналізаційних колекторів, м. Щолкіне |
-"- |
- " - |
5 |
|
5 |
|
|
|
Разом за завданням 5 |
|
16,55 |
0,15 |
8,1 |
0,1 |
0,1 |
8,1 |
у тому числі |
державний бюджет |
16 |
|
8 |
|
|
8 |
бюджет Автономної Республіки Крим |
0,35 |
0,15 |
0,05 |
0,05 |
0,05 |
0,05 |
інші джерела |
0,2 |
|
0,05 |
0,05 |
0,05 |
0,05 |
Забезпечення належного очищення стічних вод відповідно до установлених нормативів і стандартів з метою поліпшення екологічного стану Чорного та Азовського морів шляхом підвищення ефективності технологій очищення стічних вод та утилізації їх осадів |
6. Зниження рівня забруднення водних об'єктів |
|
|
|
|
|
|
|
будівництво очисних споруд, каналізаційних колекторів до очисних споруд та насосної станції, с. Привітне |
Мінприроди, Рада міністрів Автономної Республіки Крим |
державний бюджет |
16,3 |
|
2 |
8 |
6,3 |
|
зменшення обсягу скидів недостатньо очищених стічних вод, млн. куб. метрів на рік |
0,36 |
|
|
|
|
0,36 |
будівництво очисних споруд, смт Красногвардійське |
-"- |
- " - |
23,7 |
|
|
12 |
11,7 |
|
-"- |
0,2 |
|
|
|
|
0,2 |
будівництво очисних споруд, колекторів та насосної станції, смт Совєтське |
-"- |
- " - |
14 |
|
|
|
2 |
12 |
Разом за завданням 6 |
- " - |
54 |
|
2 |
20 |
20 |
12 |
Разом за розділом II |
|
70,55 |
0,15 |
10,1 |
20,1 |
20,1 |
20,1 |
у тому числі |
державний бюджет |
70 |
|
10 |
20 |
20 |
20 |
бюджет Автономної Республіки Крим |
0,35 |
0,15 |
0,05 |
0,05 |
0,05 |
0,05 |
інші джерела |
0,2 |
|
0,05 |
0,05 |
0,05 |
0,05 |
III. Поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами |
Забезпечення екологічно безпечного зберігання небезпечних відходів, їх утилізації за рахунок прямого повторного чи альтернативного використання їх ресурсно-цінної складової та безпечного видалення відходів, що не підлягають утилізації, та знешкодження у повному обсязі (видалення) непридатних або заборонених до використання хімічних засобів захисту рослин, накопичених на території Криму |
7. Повне знешкодження непридатних або заборонених до використання хімічних засобів захисту рослин |
|
|
|
|
|
|
|
утилізація непридатних або заборонених до використання хімічних засобів захисту рослин |
Мінприроди |
державний бюджет |
8,35 |
8,35 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Рада міністрів Автономної Республіки Крим |
бюджет Автономної Республіки Крим |
2 |
2 |
|
|
|
|
Разом за завданням 7 |
|
10,35 |
10,35 |
|
|
|
|
у тому числі |
державний бюджет |
8,35 |
8,35 |
|
|
|
|
бюджет Автономної Республіки Крим |
2 |
2 |
|
|
|
|
інші джерела |
|
|
|
|
|
|
Створення потужностей з перероблення твердих побутових відходів, а також побудова та реконструкція полігонів твердих побутових відходів |
8. Забезпечення екологічно безпечного поводження з твердими побутовими відходами |
|
|
|
|
|
|
|
реконструкція полігона твердих побутових відходів, м. Красноперекопськ |
Рада міністрів Автономної Республіки Крим |
бюджет Автономної Республіки Крим |
5,5 |
1,5 |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
реконструкція полігона твердих побутових відходів, смт Нижньогірськ |
Рада міністрів Автономної Республіки Крим |
бюджет Автономної Республіки Крим |
5,54 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1,54 |
|
|
|
|
|
|
|
реконструкція полігона твердих побутових відходів, м. Джанкой |
-"- |
-"- |
1,5 |
1,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Джанкойська міська рада |
інші джерела |
4,63 |
4,63 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
придбання спецтехніки для збору твердих побутових відходів |
Рада міністрів Автономної Республіки Крим |
бюджет Автономної Республіки Крим |
7,5 |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
Разом за завданням 8 |
|
24,67 |
10,13 |
4,5 |
4,5 |
2,5 |
3,04 |
у тому числі |
державний бюджет |
|
|
|
|
|
|
бюджет Автономної Республіки Крим |
20,04 |
5,5 |
4,5 |
4,5 |
2,5 |
3,04 |
інші джерела |
4,63 |
4,63 |
|
|
|
|
Разом за розділом III |
|
35,02 |
20,48 |
4,5 |
4,5 |
2,5 |
3,04 |
у тому числі |
державний бюджет |
8,35 |
8,35 |
|
|
|
|
бюджет Автономної Республіки Крим |
22,04 |
7,5 |
4,5 |
4,5 |
2,5 |
3,04 |
інші джерела |
4,63 |
4,63 |
|
|
|
|
IV. Збереження біологічного та ландшафтного різноманіття, формування екологічної мережі |
Відновлення та збереження лісових ресурсів |
9. Підвищення рівня лісистості території |
у відсотках до загальної площі Автономної Республіки Крим |
|
10,6 |
|
10,7 |
11 |
12 |
створення нових лісів на землях, які не зайняті лісом |
Держліс- агентство |
державний бюджет |
43,51 |
5,4 |
8,59 |
9,19 |
9,83 |
10,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Рада міністрів Автономної Республіки Крим |
інші джерела |
0,59 |
0,1 |
0,11 |
0,12 |
0,13 |
0,13 |
|
|
|
|
|
|
|
відновлення лісів |
Держліс- агентство |
державний бюджет |
0,875 |
0,075 |
0,2 |
0,2 |
0,2 |
0,2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Рада міністрів Автономної Республіки Крим |
інші джерела |
0,41 |
0,06 |
0,07 |
0,08 |
0,09 |
0,11 |
|
|
|
|
|
|
|
охорона лісів від пожеж, захист від шкідників та хвороб |
Держліс- агентство |
державний бюджет |
9,63 |
1,5 |
1,83 |
1,96 |
2,1 |
2,24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Рада міністрів Автономної Республіки Крим |
інші джерела |
1,9 |
0,33 |
0,35 |
0,38 |
0,41 |
0,43 |
|
|
|
|
|
|
|
відтворення, збереження та невиснажливе використання мисливських тварин |
Держліс- агентство |
державний бюджет |
1,55 |
0,27 |
0,29 |
0,31 |
0,33 |
0,35 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Рада міністрів Автономної Республіки Крим |
інші джерела |
4,51 |
0,78 |
0,84 |
0,9 |
0,96 |
1,03 |
Разом за завданням 9 |
|
62,975 |
8,515 |
12,28 |
13,14 |
14,05 |
14,99 |
у тому числі |
державний бюджет |
55,565 |
7,245 |
10,91 |
11,66 |
12,46 |
13,29 |
бюджет Автономної Республіки Крим |
|
|
|
|
|
|
інші джерела |
7,41 |
1,27 |
1,37 |
1,48 |
1,59 |
1,7 |
Збереження природно-заповідного фонду |
10. Збереження природно- заповідного фонду |
площа території природно- заповідного фонду, межі якої винесено в натуру, відсотків |
30 |
|
|
|
|
|
установлення в натурі (на місцевості) меж територій та об'єктів природно- заповідного фонду |
Мінприроди |
державний бюджет |
1,9 |
0,9 |
1 |
|
|
|
|
Рада міністрів Автономної Республіки Крим |
бюджет Автономної Республіки Крим |
3 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
райдерж- адміністрації разом з відповідними сільськими, селищними і міськими радами |
інші джерела |
2 |
1 |
1 |
|
|
|
Разом за завданням 10 |
|
6,9 |
2,9 |
3 |
1 |
|
|
у тому числі |
державний бюджет |
1,9 |
0,9 |
1 |
|
|
|
бюджет Автономної Республіки Крим |
3 |
1 |
1 |
1 |
|
|
інші джерела |
2 |
1 |
1 |
|
|
|
Формування регіональної екологічної мережі, збереження біологічного та ландшафтного різноманіття |
11. Формування та функціонування регіональної екологічної мережі, впровадження регіональної схеми екологічної мережі, виконання заходів щодо охорони, збереження та невиснажливого використання біо- та ландшафтного різноманіття |
у відсотках до загальної площі Автономної Республіки Крим |
20 |
15 |
5 |
|
|
|
виконання програми формування регіональної екологічної мережі в Автономній Республіці Крим на період до 2015 року |
Рада міністрів Автономної Республіки Крим |
бюджет Автономної Республіки Крим |
2 |
0,4 |
0,4 |
0,4 |
0,4 |
0,4 |
Разом за завданням 11 |
бюджет Автономної Республіки Крим |
2 |
0,4 |
0,4 |
0,4 |
0,4 |
0,4 |
12. Охорона і раціональне використання природного рослинного та тваринного світу |
|
|
|
|
|
|
|
ведення державного кадастру рослинного світу |
Мінприроди |
державний бюджет |
0,2 |
0,04 |
0,04 |
0,04 |
0,04 |
0,04 |
|
|
|
|
|
|
|
ведення державного кадастру тваринного світу |
-"- |
-"- |
0,2 |
0,04 |
0,04 |
0,04 |
0,04 |
0,04 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Рада міністрів Автономної Республіки Крим |
бюджет Автономної Республіки Крим |
0,2 |
0,04 |
0,04 |
0,04 |
0,04 |
0,04 |
Разом за завданням 12 |
|
0,6 |
0,12 |
0,12 |
0,12 |
0,12 |
0,12 |
у тому числі |
державний бюджет |
0,4 |
0,08 |
0,08 |
0,08 |
0,08 |
0,08 |
бюджет Автономної Республіки Крим |
0,2 |
0,04 |
0,04 |
0,04 |
0,04 |
0,04 |
Разом за розділом IV |
|
72,475 |
11,935 |
15,8 |
14,66 |
14,57 |
15,51 |
у тому числі |
державний бюджет |
57,865 |
8,225 |
11,99 |
11,74 |
12,54 |
13,37 |
бюджет Автономної Республіки Крим |
5,2 |
1,44 |
1,44 |
1,44 |
0,44 |
0,44 |
інші джерела |
9,41 |
2,27 |
2,37 |
1,48 |
1,59 |
1,7 |
V. Охорона земельних ресурсів |
Впровадження екологічно орієнтованих і ресурсозберігаючих технологій ведення сільського господарства |
13. Створення умов для впровадження екологічно орієнтованих і ресурсозберігаючих технологій ведення сільського господарства |
|
|
|
|
|
|
|
виконання робіт з припинення деградації ґрунтів на найбільш уражених територіях |
Рада міністрів Автономної Республіки Крим |
бюджет Автономної Республіки Крим |
4 |
1 |
1 |
1 |
0,5 |
0,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
інші джерела |
1 |
|
|
|
0,5 |
0,5 |
|
|
|
|
|
|
|
розроблення проекту рекультивації земель Сакського державного хімічного заводу |
-"- |
бюджет Автономної Республіки Крим |
0,53 |
|
0,25 |
0,28 |
|
|
Разом за завданням 13 |
|
5,53 |
1 |
1,25 |
1,28 |
1 |
1 |
у тому числі |
державний бюджет |
|
|
|
|
|
|
бюджет Автономної Республіки Крим |
4,53 |
1 |
1,25 |
1,28 |
0,5 |
0,5 |
інші джерела |
1 |
|
|
|
0,5 |
0,5 |
Збереження земельних ресурсів та встановлення меж прибережно-захисної смуги увздовж Чорного та Азовського морів |
14. Запобігання забрудненню земельних ресурсів та встановлення меж прибережних захисних смуг вздовж Чорного та Азовського морів |
|
|
|
|
|
|
|
формування регіонального реєстру забруднених територій та розроблення заходів щодо їх рекультивації |
Рада міністрів Автономної Республіки Крим |
бюджет Автономної Республіки Крим |
0,1 |
0,05 |
0,05 |
|
|
|
Разом за завданням 14 |
-"- |
0,1 |
0,05 |
0,05 |
|
|
|
15. Запобігання небезпечним екзогенним геологічним процесам в Автономній Республіці Крим |
|
|
|
|
|
|
|
розроблення заходів щодо запобігання: |
-"- |
-"- |
0,75 |
0,15 |
0,15 |
0,15 |
0,15 |
0,15 |
|
|
|
|
|
|
|
розвитку зсувних та обвально-абразивних процесів на зсувонебезпечних прибережних ділянках Кримського півострова; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
підтопленню територій; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
розвитку процесів вторинного засолення ґрунтів і ґрунтових вод |
|
|
|
|
|
|
|
|
Разом за завданням 15 |
-"- |
0,75 |
0,15 |
0,15 |
0,15 |
0,15 |
0,15 |
Разом за розділом V |
|
6,38 |
1,2 |
1,45 |
1,43 |
1,15 |
1,15 |
у тому числі |
державний бюджет |
|
|
|
|
|
|
бюджет Автономної Республіки Крим |
5,38 |
1,2 |
1,45 |
1,43 |
0,65 |
0,65 |
інші джерела |
1 |
|
|
|
0,5 |
0,5 |
VI. Моніторинг навколишнього природного середовища |
Забезпечення функціонування системи моніторингу навколишнього природного середовища Криму |
16. Створення інфраструктури інформаційного забезпечення системи моніторингу і забезпечення її функціонування |
|
|
|
|
|
|
|
забезпечення функціонування інформаційно- аналітичного центру системи моніторингу навколишнього природного середовища |
Рада міністрів Автономної Республіки Крим |
бюджет Автономної Республіки Крим |
0,25 |
0,05 |
0,05 |
0,05 |
0,05 |
0,05 |
|
|
|
|
|
|
|
розроблення і впровадження міжвідомчого регламенту інформаційного обміну |
-"- |
-"- |
0,07 |
0,07 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
підготовка та видання щорічного екологічного вісника |
-"- |
-"- |
0,25 |
0,05 |
0,05 |
0,05 |
0,05 |
0,05 |
Разом за завданням 16 |
-"- |
0,57 |
0,17 |
0,1 |
0,1 |
0,1 |
0,1 |
17. Розвиток і удосконалення структури системи моніторингу |
|
|
|
|
|
|
|
оптимізація єдиної регіональної мережі спостережень |
-"- |
-"- |
0,35 |
0,2 |
|
0,05 |
0,05 |
0,05 |
|
|
|
|
|
|
|
оптимізація програм та регламентів спостережень |
-"- |
-"- |
0,2 |
|
0,1 |
0,05 |
0,05 |
|
|
|
|
|
|
|
|
розроблення та впровадження системи локального моніторингу навколишнього природного середовища на об'єктах підвищеної екологічної небезпеки: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ЗАТ "Кримський титан" |
підприємства- забруднювачі |
інші джерела |
1,05 |
|
0,5 |
0,5 |
0,05 |
|
|
|
|
|
|
|
|
ВАТ "Кримський содовий завод" |
-"- |
-"- |
1 |
|
|
0,5 |
0,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
ВАТ "Бром" |
-"- |
-"- |
1 |
|
|
0,5 |
0,5 |
|
Разом за завданням 17 |
|
3,6 |
0,2 |
0,6 |
1,6 |
1,15 |
0,05 |
у тому числі |
державний бюджет |
|
|
|
|
|
|
бюджет Автономної Республіки Крим |
0,55 |
0,2 |
0,1 |
0,1 |
0,1 |
0,05 |
інші джерела |
3,05 |
|
0,5 |
1,5 |
1,05 |
|
Удосконалення системи моніторингу |
18. Удосконалення приладо-технічного оснащення мереж спостережень системи моніторингу |
|
|
|
|
|
|
|
модернізація технічної бази засобів вимірювальної техніки аналітичних підрозділів, які проводять спостереження в системі моніторингу, придбання та впровадження сучасного лабораторного обладнання |
Рада міністрів Автономної Республіки Крим |
бюджет Автономної Республіки Крим |
0,8 |
0,1 |
0,1 |
0,2 |
0,2 |
0,2 |
підприємства- забруднювачі |
інші джерела |
0,34 |
0,05 |
0,05 |
0,08 |
0,08 |
0,08 |
|
|
|
|
|
|
|
створення та ведення баз даних технічного та методичного забезпечення аналітичних лабораторій суб'єктів регіональної системи моніторингу навколишнього природного середовища |
Рада міністрів Автономної Республіки Крим |
бюджет Автономної Республіки Крим |
0,13 |
0,1 |
|
|
0,03 |
|
Разом за завданням 18 |
|
1,27 |
0,25 |
0,15 |
0,28 |
0,31 |
0,28 |
у тому числі |
державний бюджет |
|
|
|
|
|
|
бюджет Автономної Республіки Крим |
0,93 |
0,2 |
0,1 |
0,2 |
0,23 |
0,2 |
інші джерела |
0,34 |
0,05 |
0,05 |
0,08 |
0,08 |
0,08 |
19. Впровадження методик та проведення комплексної оцінки стану навколишнього природного середовища і прогнозування на основі даних моніторингу |
|
|
|
|
|
|
|
забезпечення проведення фонового моніторингу |
-"- |
бюджет Автономної Республіки Крим |
0,1 |
|
0,1 |
|
|
|
Разом за завданням 19 |
-"- |
0,1 |
|
0,1 |
|
|
|
Разом за розділом VI |
|
5,54 |
0,62 |
0,95 |
1,98 |
1,56 |
0,43 |
у тому числі |
державний бюджет |
|
|
|
|
|
|
бюджет Автономної Республіки Крим |
2,15 |
0,57 |
0,4 |
0,4 |
0,43 |
0,35 |
інші джерела |
3,39 |
0,05 |
0,55 |
1,58 |
1,13 |
0,08 |
Заходи, спрямовані на охорону навколишнього природного середовища м. Севастополя |
VII. Охорона атмосферного повітря |
Забезпечення організації заходів для проведення екологічного моніторингу атмосферного повітря |
20. Охорона атмосферного повітря |
|
|
|
|
|
|
|
створення автоматизованих пунктів вимірювання якості повітря та моніторинг атмосферного повітря |
Севастопольська міськдерж- адміністрація |
міський бюджет |
1 |
0,2 |
0,2 |
0,2 |
0,2 |
0,2 |
Разом за розділом VII |
міський бюджет |
1 |
0,2 |
0,2 |
0,2 |
0,2 |
0,2 |
VIII. Охорона водних об'єктів, у тому числі Чорного та Азовського морів |
Удосконалення системи водовідведення та покращення якості очищення зворотних вод в населених пунктах шляхом підвищення ефективності функціонування водопровідно-каналізаційних господарств та комунальних очисних споруд |
21. Зниження рівня забруднення водних об'єктів від дифузних джерел |
|
|
|
|
|
|
|
проектування і будівництво міської системи збирання та очищення поверхневих стічних вод |
Севастопольська міськдерж- адміністрація |
міський бюджет |
2 |
|
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
|
|
|
|
|
|
|
паспортизація водних об'єктів |
Севастопольська міськдерж- адміністрація |
міський бюджет |
0,5 |
0,1 |
0,1 |
0,1 |
0,1 |
0,1 |
|
|
|
|
|
|
|
здійснення моніторингу стану водних об'єктів (зокрема, ґрунтів та донного осаду) (Чорноріченьське водосховище) |
-"- |
-"- |
0,5 |
0,1 |
0,1 |
0,1 |
0,1 |
0,1 |
протяжність берегоукріплю- вальних споруд, кілометрів |
|
|
|
|
|
|
будівництво захисних протипаводкових споруд та берегоукріплення річок Чорна, Бельбек, Кача |
-"- |
-"- |
13,4 |
3,2 |
3,3 |
2,3 |
2,3 |
2,3 |
Разом за розділом VIII |
-"- |
16,4 |
3,4 |
4 |
3 |
3 |
3 |
IX. Поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами |
Будівництво полігонів твердих побутових відходів |
22. Здійснення заходів з рекультивації спеціалізованих полігонів твердих побутових відходів та інших об'єктів |
санітарно- епідеміологічна безпека населення |
|
|
|
|
|
|
рекультивація полігонів твердих побутових відходів та сміттєзвалищ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
у тому числі: - поетапна рекультивація сміттєзвалища твердих побутових відходів на Мекензієвих горах |
Севастопольська міськдерж- адміністрація |
міський бюджет |
3 |
0,6 |
0,6 |
0,6 |
0,6 |
0,6 |
|
|
|
|
|
|
|
- рекультивація полігона твердих побутових відходів у Першотравневій балці (перша черга) |
Севастопольська міськдерж- адміністрація |
міський бюджет |
6 |
1,2 |
1,2 |
1,2 |
1,2 |
1,2 |
|
|
|
|
|
|
|
Разом |
-"- |
-"- |
9 |
1,8 |
1,8 |
1,8 |
1,8 |
1,8 |
|
|
|
|
|
|
|
продовження будівництва полігона твердих побутових відходів у Першотравневій балці (третя черга) |
-"- |
-"- |
1,5 |
0,3 |
0,3 |
0,3 |
0,3 |
0,3 |
Разом за розділом IX |
-"- |
10,5 |
2,1 |
2,1 |
2,1 |
2,1 |
2,1 |
X. Збереження біологічного та ландшафтного різноманіття, формування екологічної мережі |
Збереження та розвиток природно |
заповідного фонду |
23. Збереження та розвиток природно- заповідного фонду |
|
|
|
|
|
|
|
розроблення проекту землеустрою з організації та встановлення меж території ландшафтного заказника загальнодержавного значення "Байдарський" |
Держліс- агентство |
державний бюджет |
1,5 |
|
1,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
розроблення проекту землеустрою з організації та встановлення меж території зоологічного заказника загальнодержавного значення "Бухта Козача" |
Севастопольська міськдерж- адміністрація |
міський бюджет |
0,04 |
0,04 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
розроблення проекту землеустрою з організації та встановлення меж території ландшафтного заказника загальнодержавного значення "Мис Фіолент" |
Севастопольська міськдерж- адміністрація |
міський бюджет |
0,052 |
0,052 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
розроблення проекту створення ландшафтного заказника місцевого значення "Каранський" |
-"- |
-"- |
0,35 |
|
|
|
|
0,35 |
Разом за завданням 23 |
|
1,942 |
0,092 |
1,5 |
|
|
0,35 |
у тому числі |
державний бюджет |
1,5 |
|
1,5 |
|
|
|
міський бюджет |
0,442 |
0,092 |
|
|
|
0,35 |
Охорона, захист та відновлення лісу |
24. Здійснення лісовідновних заходів |
площа, гектарів |
|
|
|
|
|
|
проведення комплексу лісовідновних заходів на площі 230 гектарів |
Держліс- агентство |
державний бюджет |
4,04 |
0,62 |
0,72 |
0,85 |
0,9 |
0,95 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Севастопольська міськдерж- адміністрація |
міський бюджет |
0,63 |
0,11 |
0,11 |
0,13 |
0,14 |
0,14 |
Разом за завданням 24 |
|
4,67 |
0,73 |
0,83 |
0,98 |
1,04 |
1,09 |
у тому числі |
державний бюджет |
4,04 |
0,62 |
0,72 |
0,85 |
0,9 |
0,95 |
міський бюджет |
0,63 |
0,11 |
0,11 |
0,13 |
0,14 |
0,14 |
25. Охорона лісу |
довжина мінералізованих смуг, протипожежних розривів, довжина лісових доріг, кілометрів |
|
|
|
|
|
|
охорона лісу від пожеж, створення і догляд за мінералізованими смугами, протипожежними розривами довжиною 1170 кілометрів на рік, утримання лісових доріг до 25 кілометрів на рік |
Держліс- агентство |
державний бюджет |
0,68 |
0,12 |
0,13 |
0,13 |
0,15 |
0,15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Севастопольська міськдерж- адміністрація |
міський бюджет |
0,1 |
0,02 |
0,02 |
0,02 |
0,02 |
0,02 |
Разом за завданням 25 |
|
0,78 |
0,14 |
0,15 |
0,15 |
0,17 |
0,17 |
у тому числі |
державний бюджет |
0,68 |
0,12 |
0,13 |
0,13 |
0,15 |
0,15 |
міський бюджет |
0,1 |
0,02 |
0,02 |
0,02 |
0,02 |
0,02 |
26. Захист лісу |
площа, тис. гектарів |
|
|
|
|
|
|
боротьба із шкідниками і хворобами лісу на площі 34 тис. гектарів |
Держліс- агентство |
державний бюджет |
0,32 |
0,05 |
0,07 |
0,07 |
0,06 |
0,07 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Севастопольська міськдерж- адміністрація |
міський бюджет |
0,05 |
0,01 |
0,01 |
0,01 |
0,01 |
0,01 |
Разом за завданням 26 |
|
0,37 |
0,06 |
0,08 |
0,08 |
0,07 |
0,08 |
у тому числі |
державний бюджет |
0,32 |
0,05 |
0,07 |
0,07 |
0,06 |
0,07 |
міський бюджет |
0,05 |
0,01 |
0,01 |
0,01 |
0,01 |
0,01 |
Разом за розділом X |
|
7,762 |
1,022 |
2,56 |
1,21 |
1,28 |
1,69 |
у тому числі |
державний бюджет |
6,54 |
0,79 |
2,42 |
1,05 |
1,11 |
1,17 |
міський бюджет |
1,222 |
0,232 |
0,14 |
0,16 |
0,17 |
0,52 |
XI. Діяльність з поліпшення екологічного стану міських населених пунктів |
Поліпшення стану навколишнього природного середовища |
27. Поліпшення стану навколишнього природного середовища |
|
|
|
|
|
|
|
розроблення та затвердження Комплексної програми охорони навколишнього природного середовища м. Севастополя на період до 2016 року |
Севастопольська міськдерж- адміністрація |
міський бюджет |
0,1 |
0,1 |
|
|
|
|
Разом за розділом XI |
-"- |
0,1 |
0,1 |
|
|
|
|
Разом (м. Севастополь) |
|
35,762 |
6,822 |
8,86 |
6,51 |
6,58 |
6,99 |
у тому числі |
державний бюджет |
6,54 |
0,79 |
2,42 |
1,05 |
1,11 |
1,17 |
міський бюджет |
29,222 |
6,032 |
6,44 |
5,46 |
5,47 |
5,82 |
Усього за Програмою |
|
677,531 |
291,783 |
172,631 |
85,968 |
71,128 |
56,021 |
державний бюджет |
142,755 |
17,365 |
24,41 |
32,79 |
33,65 |
34,54 |
бюджет Автономної Республіки Крим |
36,07 |
11,56 |
7,965 |
7,945 |
4,07 |
4,53 |
міський бюджет м. Севастополя |
29,222 |
6,032 |
6,44 |
5,46 |
5,47 |
5,82 |
інші джерела |
469,484 |
256,826 |
133,816 |
39,773 |
27,938 |
11,131 |
у тому числі |
Мінприроди |
державний бюджет |
80,65 |
9,33 |
11,08 |
20,08 |
20,08 |
20,08 |
Рада міністрів Автономної Республіки Крим |
бюджет Автономної Республіки Крим |
36,07 |
11,56 |
7,965 |
7,945 |
4,07 |
4,53 |
Держліс- агентство |
державний бюджет |
62,105 |
8,035 |
13,33 |
12,71 |
13,57 |
14,46 |
Севастопольська міськдерж- адміністрація |
міський бюджет м. Севастополя |
29,222 |
6,032 |
6,44 |
5,46 |
5,47 |
5,82 |
................Перейти до повного тексту