1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 16 лютого 2011 р. № 110
Київ
Про затвердження Порядку здійснення місцевих запозичень
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 256 від 28.03.2012 № 669 від 25.07.2012 № 680 від 08.09.2015 № 617 від 26.06.2019 № 234 від 17.03.2023 № 313 від 22.03.2024 )
Відповідно до частини восьмої статті 74 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок здійснення місцевих запозичень, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.

Прем'єр-міністр України

М. АЗАРОВ

Інд. 70


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 лютого 2011 р. № 110
ПОРЯДОК
здійснення місцевих запозичень
1. Цей Порядок визначає механізм здійснення місцевих запозичень до бюджету Автономної Республіки Крим, обласних бюджетів, бюджетів міських, селищних чи сільських територіальних громад (далі - запозичення) згідно з умовами, визначеними Бюджетним кодексом України.
( Пункт 1 в редакції Постанови КМ № 617 від 26.06.2019; із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 234 від 17.03.2023, № 313 від 22.03.2024 )
2. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:
( Абзац перший пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 617 від 26.06.2019; в редакції Постанови КМ № 313 від 22.03.2024 )
істотні умови запозичення - вид, обсяг (основна сума боргу), валюта, строк запозичення та порядок його погашення, відсотки за користування запозиченням та строки їх сплати, відсотки у разі прострочення та/або відcтрочення виконання зобов’язання щодо повернення запозичення/окремої його частини, розмір комісій, адміністративних платежів та інших платежів, які підлягають сплаті, розмір неустойки, штрафів, пені чи інших санкцій за порушення виконання боргових зобов’язань;
( Абзац пункту 2 в редакції Постанови КМ № 313 від 22.03.2024 )
реструктуризація боргових зобов’язань - будь-яка зміна істотних умов запозичення Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласною, міською, селищною чи сільською радою. Реструктуризація боргових зобов’язань не вважається новим запозиченням.
( Абзац пункту 2 в редакції Постанови КМ № 313 від 22.03.2024 )
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Бюджетному кодексі України.
3. Запозичення може здійснюватися у формі:
укладення договорів позики (кредитних договорів);
емісії облігацій місцевих позик.
( Абзац третій пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 313 від 22.03.2024 )
У разі розміщення зазначених облігацій на фондовій біржі шляхом публічної пропозиції або без здійснення публічної пропозиції їх продаж може здійснюватися за ціною, відмінною від номінальної вартості, але не нижче такої вартості (крім дисконтних облігацій).
( Пункт 3 в редакції Постанови КМ № 617 від 26.06.2019 )
3-1. Право на здійснення запозичень належить Автономній Республіці Крим, обласній раді, міській, селищній, сільській територіальній громаді в особі керівника місцевого фінансового органу за дорученням Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, міської, селищної, сільської ради.
Запозичення здійснюються в межах, визначених рішенням ради про місцевий бюджет, з дотриманням граничного обсягу місцевого боргу на кінець бюджетного періоду.
( Порядок доповнено пунктом 3-1 згідно з Постановою КМ № 313 від 22.03.2024 )
4. У рішенні Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, міської, селищної чи сільської ради про здійснення запозичення (далі - рішення про запозичення) необхідно зазначити:
( Абзац перший пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 617 від 26.06.2019; в редакції Постанови КМ № 313 від 22.03.2024 )
мету запозичення;
форму здійснення запозичення;
істотні умови запозичення;
( Абзац четвертий пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 234 від 17.03.2023; в редакції Постанови КМ № 313 від 22.03.2024 )
майнове або інше забезпечення виконання зобов’язань за запозиченням;
( Пункт 4 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 680 від 08.09.2015 )
доручення керівникові відповідного місцевого фінансового органу (посада) здійснити запозичення та підписати необхідні для цього договори та інші документи, пов’язані із здійсненням такого запозичення.
( Пункт 4 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 313 від 22.03.2024 )
5. Зміни до рішення про запозичення вносяться за письмовою згодою кредитора (кредиторів), якщо інше не передбачено умовами запозичення або законодавством.
У разі зміни істотних умов запозичення зміни до рішення про запозичення вносяться на підставі їх погодження Мінфіном.
( Пункт 5 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 313 від 22.03.2024 )
6. Обсяг та умови здійснення запозичення (реструктуризації боргових зобов’язань) погоджуються Мінфіном. Для отримання погодження Верховна Рада Автономної Республіки Крим, обласна, міська, селищна чи сільська рада надсилає Мінфіну повідомлення у паперовій або електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису відповідно до Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" і "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги", до якого додає такі належним чином оформлені документи:
( Абзац перший пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 234 від 17.03.2023, № 313 від 22.03.2024 )
1) завірені в установленому порядку копії:
рішення про бюджет Автономної Республіки Крим, обласний бюджет, бюджет міської, селищної чи сільської територіальної громади на відповідний рік, затвердженого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, відповідною місцевою радою, з урахуванням всіх прийнятих на дату надсилання повідомлення змін. Якщо зазначене рішення з урахуванням всіх прийнятих на дату надсилання повідомлення змін не містить визначених Бюджетним кодексом України положень щодо місцевих запозичень та місцевих гарантій на відповідний період, зокрема щодо обсягу витрат на погашення місцевого боргу та меж здійснення місцевих запозичень, граничного обсягу місцевого боргу, гарантованого Автономною Республікою Крим, обласною радою, міською, селищною чи сільською територіальною громадою боргу та надання місцевих гарантій у відповідному бюджетному періоду, обсягу видатків на обслуговування місцевого боргу, витрат на виконання гарантійних зобов’язань з платежів, строк сплати яких настає у відповідному бюджетному періоді, також надається проект рішення про внесення змін до бюджету, яким, зокрема, передбачено внесення змін щодо місцевих запозичень та місцевих гарантій;
форм фінансової звітності про виконання бюджету Автономної Республіки Крим, обласного бюджету, бюджету міської, селищної чи сільської територіальної громади (баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів) за попередній та поточний рік, у якому приймається рішення про здійснення запозичення (реструктуризацію боргових зобов’язань);
форм бюджетної звітності (інформація про стан місцевого боргу, інформація про стан гарантованих відповідно Автономною Республікою Крим, обласними радами та територіальними громадами боргів, інформація про надані місцеві гарантії) станом на кінець попереднього бюджетного періоду з приведеними показниками здійснення запозичень та надання місцевих гарантій за кредитами (позиками), залученими в іноземній валюті, у відповідність із гривневим еквівалентом іноземної валюти за встановленим Національним банком офіційним курсом гривні до іноземної валюти на останній день звітного періоду;
прогнозу місцевого бюджету, схваленого Радою міністрів Автономної Республіки Крим, облдержадміністрацією, виконавчим комітетом міської, селищної чи сільської ради;
( Підункт 1 пункту 6 в редакції Постанови КМ № 313 від 22.03.2024 )
1-1) інформацію про мету запозичення з обґрунтуванням доцільності його здійснення, очікувані результати, напрями спрямування залучених коштів, у тому числі характеристику стратегічних об’єктів довготривалого користування або об’єктів, що забезпечують виконання завдань Верховної Ради Автономної Республіки Крим, відповідної місцевої ради, або інші напрями;
( Пункт 6 доповнено підпунктом 1-1 згідно з Постановою КМ № 313 від 22.03.2024 )
2) проект рішення про запозичення (реструктуризацію боргових зобов’язань);
3) інформацію про видатки загального фонду відповідного місцевого бюджету, які здійснюються за рахунок субвенцій з державного бюджету, інших місцевих бюджетів, у тому числі тих, кошти яких передаються із загального фонду відповідного бюджету до бюджету розвитку (спеціальний фонд), у розрізі програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету (за формою , затвердженою Мінфіном);
( Підпункт 3 пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 234 від 17.03.2023; в редакції Постанови КМ № 313 від 22.03.2024 )
3-1) розрахунок обсягу видатків загального фонду відповідного місцевого бюджету, які здійснюються за рахунок субвенцій з державного бюджету та з інших місцевих бюджетів (за формою , затвердженою Мінфіном);
( Пункт 6 доповнено підпунктом 3-1 згідно з Постановою КМ № 313 від 22.03.2024 )
3-2) розрахунок обсягу трансфертів з відповідного місцевого бюджету до інших місцевих бюджетів, які здійснюються за рахунок трансфертів з державного бюджету (за формою , затвердженою Мінфіном);
( Пункт 6 доповнено підпунктом 3-2 згідно з Постановою КМ № 313 від 22.03.2024 )
3-3) розрахунки меж загального обсягу місцевого боргу і гарантованого Автономною Республікою Крим, обласною радою, міською, селищною чи сільською територіальною громадою боргу та обсягу видатків на обслуговування місцевого боргу (за формою , затвердженою Мінфіном);
( Пункт 6 доповнено підпунктом 3-3 згідно з Постановою КМ № 313 від 22.03.2024 )
4) інформацію про поточний стан виконання боргових зобов’язань за кредитами (позиками), у тому числі виконання яких забезпечено місцевими гарантіями, за три бюджетних періоди, що передують бюджетному періоду, в якому приймається рішення про здійснення місцевого запозичення або рішення про надання місцевої гарантії, та в поточному бюджетному періоді (за формою , затвердженою Мінфіном);

................
Перейти до повного тексту