1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
Н А К А З
09.06.2010 N 350/236
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
21 серпня 2010 р.
за N 728/18023
Про затвердження Порядку взаємодії підрозділів відомчої воєнізованої охорони на залізничному транспорті та лінійних підрозділів транспортної міліції
Відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Законів України "Про міліцію", "Про транспорт", "Про залізничний транспорт" та з метою здійснення профілактичної роботи щодо боротьби з крадіжками вантажів, майна залізниць, підприємств, установ та організацій залізничного транспорту, а також іншими правопорушеннями і злочинами на залізничному транспорті України
НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Порядок взаємодії підрозділів відомчої воєнізованої охорони на залізничному транспорті та лінійних підрозділів транспортної міліції, що додається.
2. Начальникам залізниць України та начальникам Управлінь МВС України на залізницях:
2.1. Організувати взаємодію підпорядкованих підрозділів згідно з Порядком.
2.2. Довести цей наказ до відома підрозділів відомчої воєнізованої охорони на залізничному транспорті та лінійних підрозділів управлінь МВС України на залізницях.
3. Державній адміністрації залізничного транспорту України забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра транспорту та зв'язку України Корнієнка В.В. та першого заступника Міністра внутрішніх справ України Попкова С.Є.
Міністр транспорту
та зв'язку України
Міністр внутрішніх справ України

К.О.Єфименко
А.В.Могильов
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
транспорту та зв'язку
України,
Міністерства внутрішніх
справ України
09.06.2010 N 350/236
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
21 серпня 2010 р.
за N 728/18023
ПОРЯДОК
взаємодії підрозділів відомчої воєнізованої охорони на залізничному транспорті та лінійних підрозділів транспортної міліції
I. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає мету, напрями та види взаємодії підрозділів відомчої воєнізованої охорони на залізничному транспорті (далі - відомча воєнізована охорона) та транспортної міліції для забезпечення збереженості майна, закріпленого за залізницями, підприємствами, установами та організаціями залізничного транспорту (далі - майно залізничного транспорту), вантажів на залізничному транспорті, виявлення та затримання осіб, які вчинили їх крадіжку, встановлює процедуру залучення працівниками транспортної міліції до співробітництва в охороні громадського порядку і боротьбі зі злочинністю працівників відомчої воєнізованої охорони та здійснення профілактичних заходів, спрямованих на запобігання крадіжкам вантажів, майна залізничного транспорту та іншим правопорушенням і злочинам, передбаченим чинним законодавством України.
1.2. У своїй діяльності особовий склад відомчої воєнізованої охорони та транспортної міліції керується Конституцією, законами України та іншими нормативно-правовими актами.
1.3. Взаємодія відомчої воєнізованої охорони з підрозділами транспортної міліції організовується і здійснюється з метою надійної охорони об'єктів залізничного транспорту за переліком, затвердженим начальником залізниці (далі - об'єкти), забезпечення охорони вантажів на шляху прямування та в парках станцій, а також профілактики та попередження порушень правил по охороні порядку і безпеки руху на залізничному транспорті, правил користування засобами залізничного транспорту та правил, спрямованих на забезпечення схоронності вантажів на залізничному транспорті.
II. Напрями та види взаємодії
2.1. Взаємодія організовується за такими напрямами:
розроблення та здійснення узгоджених заходів з технічного оснащення засобами охорони та контролю об'єктів, спільне застосування сил і засобів для їх охорони;
обмін інформацією про обстановку в районі розташування об'єктів, що охороняються, спроби посягань на вантажі на шляху прямування та в парках станцій;
внесення керівникам підприємств, установ та організацій залізничного транспорту (далі - підприємства), об'єкти яких охороняються, пропозицій щодо усунення причин і умов, які можуть призвести до порушень у системі охорони цих об'єктів, та щодо виконання ними відповідних функцій, визначених чинним законодавством;
розроблення профілактичних заходів, спрямованих на запобігання порушенням правил по охороні порядку і безпеки руху на залізничному транспорті, правил користування засобами залізничного транспорту та правил, спрямованих на забезпечення схоронності вантажів на залізничному транспорті;
розроблення моделей загроз злочинних посягань на об'єкти залізничного транспорту та вантажі на шляху прямування та в парках станцій;
узагальнення підсумків роботи, поширення передових форм і методів роботи, проведення спеціальних зборів, шкіл передового досвіду.
2.2. Основними видами взаємодії є:
проведення оперативних нарад за участю представників відомчої воєнізованої охорони, транспортної міліції та керівників підприємств;
організація навчань та тренувань згідно з планами охорони об'єктів і взаємодії (далі - плани) у межах повноважень відомчої воєнізованої охорони, транспортної міліції та працівників підприємств, об'єкти яких охороняються;
утворення у разі потреби спільних робочих груп для координації дій під час охорони об'єктів та вантажів, що перевозяться залізничним транспортом;
обмін інформацією, що стосується охорони об'єктів та вантажів на шляху прямування та в парках станцій;
проведення профілактичних заходів, спрямованих на запобігання незаконному проїздові сторонніх осіб у вантажних поїздах і ходінню сторонніх осіб залізничними коліями у невизначених місцях.
2.3. Плани розробляються для визначення основних цілей, методів та завдань щодо забезпечення збереженості вантажів і майна залізничного транспорту, виявлення та затримання осіб, які вчинили їх крадіжку, та затверджуються начальниками служб відомчої воєнізованої охорони та начальниками управлінь МВС на залізницях. Плани затверджуються щорічно.
У разі потреби плани погоджуються із заінтересованими відповідними органами виконавчої влади і коригуються не менше одного разу на рік, а у разі потреби - невідкладно.
У планах визначається порядок дій відомчої воєнізованої охорони та транспортної міліції в межах конкретної адміністративно-територіальної одиниці України.
Під час проведення спільних оперативних нарад працівників відомчої воєнізованої охорони та транспортної міліції плани перевіряються та уточнюються за результатами аналізу зареєстрованих підрозділами транспортної міліції фактів крадіжок вантажів на шляху прямування та в парках станцій і майна залізничного транспорту.
2.4. Взаємодію працівників відомчої воєнізованої охорони з працівниками транспортної міліції організовує начальник підрозділу відомчої воєнізованої охорони, який відповідно до покладених на нього завдань повинен:
взаємодіяти з працівниками залізничного транспорту;
на основі аналізу обставин визначати місця крадіжок майна залізничного транспорту та вживати заходів для своєчасного інформування працівників транспортної міліції за фактами вчинених злочинів;
систематично вивчати причини, що сприяють скоєнню правопорушень, з метою запобігання порушень правил пропускного режиму на підприємствах;
надавати керівникам підприємств пропозиції щодо усунення причин і умов, які сприяють розкраданню майна залізничного транспорту;
вживати заходів щодо підвищення професійної майстерності особового складу відомчої воєнізованої охорони, забезпечувати проведення занять відповідно до навчальних планів;
організовувати забезпечення збереженості вантажів із застосуванням таких профілактичних заходів організації служби, як таємне супроводження, виставлення тимчасових постів, рухомих пікетів, дозорів, засідок, патрулювання тощо;
організовувати патрулювання парків станцій, вантажних дворів, контейнерних майданчиків, перегонів та інших об'єктів з метою виявлення і затримання осіб, які вчиняють крадіжки вантажів, вагонного обладнання, деталей верхньої будови колії, засобів сигналізації і зв'язку та інших матеріальних цінностей підприємств;
аналізувати причини та умови, що сприяють скоєнню правопорушень і злочинів, вживати заходів для їх усунення;
аналізувати результати роботи працівників відомчої воєнізованої охорони, які залучалися працівниками транспортної міліції для охорони громадського порядку та боротьби зі злочинністю, за кожну звітну добу, вести журнал обліку використання автотранспорту, технічних засобів і службових собак;
зберігати державну, службову та комерційну таємницю щодо перевезення вантажів та організації руху поїздів на залізницях.
III. Порядок організації взаємодії
3.1. Працівники відомчої воєнізованої охорони та транспортної міліції для спільної боротьби з розкраданням вантажів та майна залізничного транспорту визначаються наказами начальника загону відомчої воєнізованої охорони залізниць та начальника лінійного відділу Управління Міністерства внутрішніх справ України на залізниці.
3.2. У разі направлення для участі в запланованих заходах двох і більше працівників відомчої воєнізованої охорони один із них призначається старшим і підпорядковується працівнику транспортної міліції.
IV. Основні заходи взаємодії
4.1. У разі виявлення та затримання порушника правил по охороні порядку і безпеки руху на залізничному транспорті, правил користування засобами залізничного транспорту та правил, спрямованих на забезпечення схоронності вантажів на залізничному транспорті, за які Кодексом України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП) передбачена адміністративна відповідальність, працівники відомчої воєнізованої охорони мають право:
у випадках, передбачених частиною третьою статті 109 та статтею 110 КУпАП, якщо особа не оспорює допущене порушення і адміністративне стягнення, що на неї накладається, оформляти попередження чи накладати та стягувати штраф на місці вчинення правопорушення з винесенням постанови у справі про адміністративне правопорушення відповідно до вимог статті 283 КУпАП;
при вчиненні правопорушень, зв'язаних з посяганням на охоронювані об'єкти, інше майно залізничного транспорту, порушника може бути доставлено працівниками відомчої воєнізованої охорони у службове приміщення відомчої воєнізованої охорони або в міліцію для припинення правопорушень, встановлення особи порушника і складення протоколу про адміністративне правопорушення з дотриманням вимог частини першої статті 261 КУпАП;
при вчиненні порушень правил користування засобами залізничного транспорту, правил по охороні порядку і безпеки руху, правил, спрямованих на забезпечення схоронності вантажів на транспорті, правил пожежної безпеки порушника може бути доставлено працівниками відомчої воєнізованої охорони в міліцію, якщо у нього немає документів, що посвідчують особу, і немає свідків, які б могли повідомити необхідні дані про нього;
у випадках, прямо передбачених законами України, з метою припинення адміністративних правопорушень, коли вичерпано інші заходи впливу, встановлення особи, складення протоколу про адміністративне правопорушення у разі неможливості складення його на місці вчинення правопорушення, якщо складення протоколу є обов'язковим, забезпечення своєчасного і правильного розгляду справ та виконання постанов по справах про адміністративні правопорушення допускаються адміністративне затримання особи, особистий огляд, огляд речей і вилучення речей та документів;
адміністративне затримання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, може провадитися старшою у місці розташування охоронюваного об'єкта посадовою особою відомчої воєнізованої охорони - при вчиненні правопорушень, пов'язаних з посяганням на охоронювані об'єкти, інше майно;
адміністративне затримання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, може тривати не більш як три години. Строк адміністративного затримання обчислюється з моменту доставлення порушника для складання протоколу про адміністративне правопорушення, а особи, яка була в стані сп'яніння, - з часу її витвереження.
У разі несплати правопорушником штрафу у строк не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження або опротестування такої постанови - не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги або протесту без задоволення постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.

................
Перейти до повного тексту