- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 лютого 2010 р.
за N 192/17487
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Національного
агентства України з питань державної служби
N 187/1548 від 30.12.2014 )
Про затвердження Порядку здійснення контролю за змістом та якістю навчального процесу в закладах, що проводять підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції України
Відповідно до Державної цільової програми підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції України на 2008-2011 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 05.11.2008
N 974,
НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Порядок здійснення контролю за змістом та якістю навчального процесу в закладах, що проводять підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції України (додається).
2. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Начальника Головного управління державної служби України з питань організації професійного навчання державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування та заступника Міністра освіти і науки України з питань вищої освіти.
3. Цей наказ набирає чинності з дня офіційного опублікування.
Начальник Головного управління державної служби України В.о. Міністра освіти і науки України ПОГОДЖЕНО: Міністр юстиції України Міністр закордонних справ України Тимчасово виконуючий обов'язки Міністра оборони України | Т.Мотренко О.Гребельник М.В.Оніщук П.Порошенко В.В.Іващенко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Головного управління
державної служби України,
Міністерства освіти і науки
України
08.02.2010 N 29/86
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 лютого 2010 р.
за N 192/17487
ПОРЯДОК
здійснення контролю за змістом та якістю навчального процесу в закладах, що проводять підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції України
1. Контроль за змістом та якістю навчального процесу (далі - контроль) у вищих навчальних закладах, закладах післядипломної освіти та інших юридичних осіб, які надають освітні послуги (далі - навчальні заклади), при здійсненні підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції України проводиться з метою створення ефективної системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції, що відповідатиме потребам органів державної влади та органів місцевого самоврядування в частині забезпечення їх фахівцями у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції України.
2. Координація здійснення контролю покладається на Головдержслужбу в межах її повноважень.
3. Основними складовими контролю є:
відповідність змісту навчальних програм потребам органів державної влади та органів місцевого самоврядування;
відповідність змісту навчання навчальним програмам з питань європейської та євроатлантичної інтеграції, які впроваджуються в навчальних закладах;
рівень забезпечення слухачів навчально-методичною літературою;
використання новітніх інформаційно-технічних засобів під час навчального процесу;
рівень задоволеності слухачів навчанням.
4. Контроль забезпечується шляхом здійснення:
внутрішнього контролю навчальним закладом;
моніторингу Головдержслужбою в межах її повноважень реалізації навчальними закладами державного замовлення щодо виконання Державної цільової програми підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції України на 2008 - 2011 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 05.11.2008
N 974 (далі - Програма), з надання освітніх послуг при здійсненні підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції України.
5. Внутрішній контроль передбачає створення відповідних процедур у навчальному закладі, які сприяють дотриманню належного рівня якості надання освітніх послуг.
З цією метою навчальний заклад забезпечує:
організацію навчального процесу у відповідності до вимог чинного законодавства;
розроблення, удосконалення навчальних планів і програм відповідно до потреб органів державної влади та органів місцевого самоврядування з урахуванням специфіки, актуалізації потреб слухачів та здійснення моніторингу якості їх виконання;
інформування органів державної влади та органів місцевого самоврядування щодо навчальних програм у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції України;
погодження, у разі необхідності, в установленому порядку навчальних планів та програм щодо європейської та євроатлантичної інтеграції України з центральними органами виконавчої влади, на які покладено функції з реалізації державної політики у відповідній сфері;
відповідними ресурсами для здійснення на належному рівні навчального процесу, у тому числі залучення фахівців, які мають досвід роботи у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції України;
впровадження інноваційних технологій до процесу надання освітніх послуг;
вивчення та залучення досвіду інших навчальних закладів, у тому числі за кордоном, щодо надання освітніх послуг у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції.
6. Моніторинг надання освітніх послуг при здійсненні підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції України у частині реалізації навчальними закладами державного замовлення щодо виконання
Програми здійснюється Головдержслужбою в межах її повноважень шляхом:
а) аналізу матеріалів, які щорічно до 20 лютого надсилаються навчальними закладами у паперовому та електронному виглядах до Головдержслужби, а саме:
звітів за результатами надання освітніх послуг за формою, яка наведена у додатку 1 до цього Порядку, до яких додаються копії наказів навчального закладу про здійснення підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції України, зарахування слухачів (зі списком осіб), видачу відповідних документів про освіту (зі списком осіб);
інформації про науково-педагогічних працівників, які залучені до надання освітніх послуг при здійсненні підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції України, відповідно до додатка 2 до цього Порядку;
результатів проведеного опитування слухачів щодо організації навчального процесу та змісту навчання відповідно до додатка 3 до цього Порядку (за їх згодою);
розроблених науково-методичних матеріалів, які використовуються під час навчального процесу;
б) вивчення стану надання освітніх послуг навчальними закладами при здійсненні підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції України.
За результатами здійснення вивчення стану надання освітніх послуг навчальними закладами при здійсненні підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції України складається довідка, в якій зазначаються:
висновки Міжвідомчої експертної групи з питань підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції України (далі - Міжвідомча експертна група);
результати проведення опитування слухачів щодо організації навчального процесу та змісту навчання.
У разі виявлення недоліків в організації та змісті навчального процесу Головдержслужба інформує про це навчальний заклад та встановлює строки щодо їх усунення.
7. За результатами здійснення відповідно до пунктів 3 - 6 цього Порядку контролю готується аналітичний звіт та пропозиції, які розглядаються на засіданні Міжвідомчої експертної групи з метою удосконалення системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції, підвищення якості навчального процесу та відбору відповідних навчальних закладів.
8. Звітна інформація Головдержслужби про результати здійснення контролю відповідно до цього Порядку подається на розгляд Координаційної ради з питань підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції України та розміщується на офіційному веб-сайті Головдержслужби.
Заступник Начальника Головного управління державної служби України Директор департаменту вищої освіти Міністерства освіти і науки України | О.Тертишна Я.Болюбаш |
Додаток 1
до Порядку здійснення
контролю за змістом
та якістю навчального
процесу в закладах,
що проводять підготовку,
перепідготовку та підвищення
кваліфікації фахівців
у сфері європейської
та євроатлантичної
інтеграції України
ЗВІТ
за результатами надання освітніх послуг при здійсненні підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції України за __ півріччя 20___ року
------------------------------------------------------------------
| N | Основні показники | Одиниця виміру | Абсолютні |
| з/п | | | показники |
| | | |-------------|
| | | | план | факт |
|------+---------------------------------------------------------|
|1 | Науково-педагогічні працівники, які залучені до надання |
| | освітніх послуг з підготовки, перепідготовки та |
| | підвищення кваліфікації у сфері європейської та |
| | євроатлантичної інтеграції |
|------+---------------------------------------------------------|
| |Кількість науково- |осіб | | |
| |педагогічних працівників, | | | |
| |які задіяні у наданні | | | |
| |освітніх послуг з | | | |
| |підготовки, перепідготовки| | | |
| |та підвищення кваліфікації| | | |
| |у сфері європейської та | | | |
| |євроатлантичної інтеграції| | | |
| |--------------------------+----------------+------+------|
| |Кількість науково- | | | |
| |педагогічних працівників, | | | |
| |які мають вчені звання: | | | |
| |--------------------------+----------------+------+------|
| |доцента |осіб | | |
| |--------------------------+----------------+------+------|
| |професора |осіб | | |
| |--------------------------+----------------+------+------|
| |Кількість науково- | | | |
| |педагогічних працівників, | | | |
| |які мають науковий | | | |
| |ступінь: | | | |
| |--------------------------+----------------+------+------|
| |доктора наук |осіб | | |
| |--------------------------+----------------+------+------|
| |кандидата наук |осіб | | |
| |--------------------------+----------------+------+------|
| |Кількість науково- |осіб | | |
| |педагогічних працівників, | | | |
| |які здобули вчене звання | | | |
| |або отримали науковий | | | |
| |ступінь у сфері | | | |
| |європейської та | | | |
| |євроатлантичної інтеграції| | | |
| |за звітний період | | | |
| |--------------------------+----------------+------+------|
| |Кількість іноземних |осіб | | |
| |науково-педагогічних | | | |
| |працівників, які залучені | | | |
| |до підготовки, | | | |
| |перепідготовки та | | | |
| |підвищенні кваліфікації | | | |
| |фахівців (із зазначенням | | | |
| |країн) | | | |
| |--------------------------+----------------+------+------|
| |Кількість науково- |осіб | | |
| |педагогічних працівників, | | | |
| |які залучені до | | | |
| |підготовки, перепідготовки| | | |
| |та підвищенні кваліфікації| | | |
| |фахівців та пройшли | | | |
| |навчання у сфері | | | |
| |європейської та | | | |
| |євроатлантичної | | | |
| |інтеграції: | | | |
| |--------------------------+----------------+------+------|
| |у відповідних навчальних |осіб | | |
| |закладах України, у тому | | | |
| |числі в: | | | |
| |--------------------------+----------------+------+------|
| |1. (вказати навчальний |осіб | | |
| |заклад) | | | |
| |2. | | | |
| |--------------------------+----------------+------+------|
| |у відповідних навчальних |осіб | | |
| |закладах України | | | |
| |держав - членів ЄС та НАТО| | | |
|------+--------------------------+----------------+------+------|
| |1. ( вказати навчальний |осіб | | |
| |заклад) | | | |
| |2. | | | |
|------+---------------------------------------------------------|
|2 | Слухачі (студенти), які проходять підготовку, |
| | перепідготовку та підвищення кваліфікації у сфері |
| | європейської та євроатлантичної інтеграції |
|------+---------------------------------------------------------|
| |Кількість слухачів |осіб | | |
| |(студентів), які пройшли | | | |
| |(проходять) підготовку, | | | |
| |перепідготовку та | | | |
| |підвищення кваліфікації у | | | |
| |сфері європейської та | | | |
| |євроатлантичної інтеграції| | | |
| |--------------------------+----------------+------+------|
| |Кількість слухачів |осіб | | |
| |(студентів), які проходять| | | |
| |підготовку, перепідготовку| | | |
| |та підвищення кваліфікації| | | |
| |у сфері європейської та | | | |
| |євроатлантичної | | | |
| |інтеграції: | | | |
| |--------------------------+----------------+------+------|
| |у сфері європейської |осіб | | |
| |інтеграції I-IV | | | |
| |категорій посад | | | |
| |--------------------------+----------------+------+------|
| |у сфері євроатлантичної |осіб | | |
| |інтеграції I-IV | | | |
| |категорій посад | | | |
| |--------------------------+----------------+------+------|
| |мовної підготовки |осіб | | |
| |--------------------------+----------------+------+------|
| |Кількість державних | | | |
| |службовців та посадових | | | |
| |осіб місцевого | | | |
| |самоврядування, які | | | |
| |проходять (пройшли) | | | |
| |навчання за кордоном у | | | |
| |сфері європейської та | | | |
| |євроатлантичної інтеграції| | | |
|------+---------------------------------------------------------|
|3 | Науково-методичне забезпечення навчання |
|------+---------------------------------------------------------|
| |Кількість розроблених |шт. | | |
| |навчально-методичних | | | |
| |посібників з питань | | | |
| |європейської та | | | |
| |євроатлантичної інтеграції| | | |
| |(із зазначенням їх | | | |
| |найменувань та року | | | |
| |випуску) | | | |
| |--------------------------+----------------+------+------|
| |Кількість розроблених |шт. | | |
| |навчальних програм для | | | |
| |проведення підготовки, | | | |
| |перепідготовки та | | | |
| |підвищення кваліфікації у | | | |
| |сфері європейської та | | | |
| |євроатлантичної інтеграції| | | |
| |(із зазначенням їх | | | |
| |найменувань та дат | | | |
| |затвердження) | | | |
| |--------------------------+----------------+------+------|
| |Кількість розроблених |шт. | | |
| |збірників нормативно- | | | |
| |правових актів з питань | | | |
| |європейської та | | | |
| |євроатлантичної інтеграції| | | |
| |(із зазначенням їх | | | |
| |найменувань та дат | | | |
| |випуску) | | | |
| |--------------------------+----------------+------+------|
| |Кількість розроблених |шт. | | |
| |навчально-методичних | | | |
| |посібників з мовної | | | |
................Перейти до повного тексту