1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО З ПИТАНЬ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО
ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
Н А К А З
13.08.2009 N 247
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
10 вересня 2009 р.
за N 851/16867
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства N 327 від 02.07.2012 )
Про затвердження Інструкції з оформлення посадовими особами державних квітково-декоративних насіннєвих інспекцій України матеріалів про адміністративні правопорушення
Відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Закону України "Про насіння і садивний матеріал", Положення про Українську державну квітково-декоративну насіннєву інспекцію, затвердженого наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 18.10.2006 N 344, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 01.12.2006 за N 1254/13128, та з метою дотримання державними інспекторами з квітково-декоративного насінництва та розсадництва законодавства при оформленні ними матеріалів про адміністративні правопорушення
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію з оформлення посадовими особами державних квітково-декоративних насіннєвих інспекцій України матеріалів про адміністративні правопорушення, що додається.
2. Управлінню благоустрою, комунального обслуговування та інженерного захисту територій (О.П.Ігнатенко) спільно з Юридичним управлінням (І.І.Крилова) подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
3. Управлінню благоустрою, комунального обслуговування та інженерного захисту територій (О.П.Ігнатенко) після державної реєстрації надіслати цей наказ до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій для використання у роботі та подальшого доведення до відома місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
4. Цей наказ набирає чинності через 10 днів після його державної реєстрації.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Лотоцького О.Б.
Міністр О.Ю.Кучеренко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства з питань
житлово-комунального
господарства України
13.08.2009 N 247
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
10 вересня 2009 р.
за N 851/16867
ІНСТРУКЦІЯ
з оформлення посадовими особами державних квітково-декоративних насіннєвих інспекцій України матеріалів про адміністративні правопорушення
1. Загальні положення
1.1. Ця Інструкція розроблена відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП), Закону України "Про насіння і садивний матеріал", Порядку контролю за дотриманням атестаційних вимог суб'єктами насінництва та розсадництва у сфері квітково-декоративного насіння та садивного матеріалу, затвердженого наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 22.02.2008 N 43, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.04.2008 за N 352/15043, Положення про Українську державну квітково-декоративну насіннєву інспекцію, затвердженого наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 18.10.2006 N 344, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.12.2006 за N 1254/13128.
1.2. Інструкція встановлює порядок оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення посадовими особами державних квітково-декоративних насіннєвих інспекцій України (далі - Інспекція) у разі виявлення порушень порядку та умов ведення насінництва та розсадництва, а також оскарження та контроль за провадженням у справах про адміністративні правопорушення.
1.3. Відповідно до статті 238-3 КУпАП органи державного контролю в галузі насінництва та розсадництва розглядають справи про адміністративні правопорушення, пов'язані з порушенням порядку та умов ведення насінництва та розсадництва.
Від імені Інспекції розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право Головний державний інспектор України з квітково-декоративного насінництва та розсадництва - начальник Української державної квітково-декоративної насіннєвої інспекції, державні інспектори з квітково-декоративного насінництва та розсадництва державних квітково-декоративних насіннєвих інспекцій (далі - посадова особа Інспекції).
1.4. Відповідно до статті 104-1 КУпАП порушенням порядку та умов ведення насінництва та розсадництва є виробництво, заготівля, пакування, маркування, затарювання, зберігання насіння, садивного матеріалу з метою продажу без додержання методичних і технологічних вимог або реалізація їх без документів про якість, а так само інше введення в обіг насіння, садивного матеріалу з порушенням встановленого порядку.
2. Складання протоколу про адміністративне правопорушення
2.1. Відповідно до статті 254 КУпАП про вчинення адміністративного правопорушення посадовою особою Інспекції складається протокол про адміністративне правопорушення (далі - протокол) (додаток 1).
2.2. Протокол, у разі його оформлення, складається у двох екземплярах, один з яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.
2.3. У протоколі зазначаються:
дата і місце його складення, посада, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка склала протокол;
відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення);
місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення;
нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення;
прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є;
пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності;
інші відомості, необхідні для вирішення справи.
Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.
2.4. Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.
2.5. У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це.
2.6. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.
2.7. При складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз'яснюються права і обов'язки, передбачені статтею 268 КУпАП, про що робиться відмітка у протоколі.
2.8. Протокол оформляється державною мовою.
2.9. Усі реквізити протоколу заповнюються розбірливим почерком. Не допускається заповнення протоколу олівцем. У разі здійснення виправлень вони засвідчуються підписом посадової особи Інспекції, яка склала протокол, та особи, на яку він складається.
2.10. Якщо адміністративне правопорушення вчинено кількома особами, протокол складається на кожну особу окремо.
2.11. При вчиненні однією особою двох або більше адміністративних правопорушень адміністративне стягнення накладається за кожне правопорушення окремо. Якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються однією і тією самою посадовою особою Інспекції, стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених. До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь-яке з вчинених правопорушень. При цьому викладаються відомості про всі виявлені правопорушення та обов'язково зазначаються посилання на всі законодавчі та нормативно-правові акти, вимоги яких порушені, а також статті КУпАП, які передбачають відповідальність за виявлені порушення.
3. Розгляд справ про адміністративне правопорушення та порядок накладення адміністративних стягнень посадовими особами Інспекції
3.1. Згідно зі статтями 276, 277 КУпАП справа про адміністративне правопорушення розглядається за місцем його вчинення у п'ятнадцятиденний строк з дня одержання протоколу та інших матеріалів справи посадовою особою Інспекції, уповноваженою розглядати справу.
3.2. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право:
знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання;
при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження;
оскаржити постанову по справі.
3.3. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
3.4. Посадова особа Інспекції при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує такі питання:
1) чи належить до її компетенції розгляд даної справи;
2) чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення;
3) чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду;
4) чи витребувано необхідні додаткові матеріали;
5) чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників і адвоката.
3.5. За результатами розгляду справи про адміністративне правопорушення посадова особа Інспекції виносить одну з таких постанов:
про накладення адміністративного стягнення (додаток 2);
про закриття справи (додаток 3).
3.6. Стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених КУпАП.
При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність.
3.7. Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - два місяці з дня його виявлення.
У разі відмови в порушенні кримінальної справи або закриття кримінальної справи, але при наявності в діях порушника ознак адміністративного правопорушення адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через місяць з дня прийняття рішення про відмову в порушенні кримінальної справи або про її закриття.
3.8. Відповідно до статті 238-3 КУпАП Головний державний інспектор України з насінництва - начальник Української державної квітково-декоративної насіннєвої інспекції має право накладати штраф на громадян у розмірі до п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, державні інспектори з квітково-декоративного насінництва та розсадництва державних квітково-декоративних насіннєвих інспекцій мають право накладати штраф на громадян до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
3.9. Постанова про закриття справи виноситься на підставі обставин, передбачених статтями 247 і 253 КУпАП.
3.10. Адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені КУпАП, настає, якщо ці порушення за своїм характером не тягнуть за собою відповідно до закону кримінальної відповідальності. Якщо при розгляді справи посадова особа Інспекції дійде висновку, що в порушенні є ознаки злочину, вона передає матеріали прокурору, органу досудового слідства або дізнання (стаття 253 КУпАП). У такому випадку виноситься постанова про закриття справи, яка надсилається до вищезазначених органів разом з матеріалами справи. До органів прокуратури, органів досудового слідства чи дізнання направляються оригінали документів.
3.11. Відповідно до вимог статті 283 КУпАП та статті 19 Закону України "Про виконавче провадження" постанова повинна містити:
назву постанови (відповідно до вимог статті 284 КУпАП) ;
повну назву посади посадової особи Інспекції, яка винесла постанову, її прізвище, ім'я та по батькові;
дату розгляду справи та номер постанови;
відомості про особу, щодо якої розглядається справа (прізвище, ім'я, по батькові, дату і місце народження, місце проживання/реєстрації та роботи або навчання, посаду (для посадових осіб), ідентифікаційний номер фізичної особи (за наявності));
опис обставин, установлених при розгляді справи;
зазначення нормативно-правового акта, який передбачає відповідальність за це адміністративне правопорушення;
розмір шкоди, що підлягає стягненню, порядок та строк її відшкодування;
прийняте по справі рішення;
порядок виконання постанови;
порядок і строк оскарження постанови;
дату набрання чинності постановою;
строк пред'явлення постанови до виконання.
3.12. Постанова оголошується негайно після закінчення розгляду справи. Копія постанови протягом трьох днів вручається або надсилається особі, щодо якої її винесено.
3.13. Копія постанови вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності (потерпілому - на його прохання), під розписку, а в разі якщо копія постанови надсилається поштою, про це робиться відповідна відмітка у справі (зазначаються реквізити поштової квитанції про відправлення та прізвище і посада особи, яка її відправила).
4. Оскарження і опротестування постанови у справі про адміністративне правопорушення
4.1. Відповідно до статей 287, 288, 289 КУпАП постанову у справі про адміністративне правопорушення протягом десяти днів з дня її винесення може бути оскаржено особою, щодо якої її винесено, а також потерпілим у вищестоящої посадової особи Інспекції або в суді. В разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк за заявою особи, щодо якої винесено постанову, може бути поновлено органом (посадовою особою), правомочним розглядати скаргу.
Дотримання встановленого строку для подання скарги може бути підтверджене квитанцією або датою на поштовому конверті (обов'язково додається до скарги).
4.2. Згідно зі статтею 290 КУпАП постанову у справі про адміністративне правопорушення може бути опротестовано прокурором протягом десяти днів з дня винесення постанови.
4.3. Постанова у справі про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку оскарження (опротестування) цієї постанови.
4.4. Протест і скарга на постанову у справі про адміністративне правопорушення розглядаються правомочними органами в десятиденний строк з дня їх надходження, якщо інше не встановлено законами України.
4.5. Відповідно до статті 293 КУпАП правомочні органи при розгляді скарги або протесту на постанову у справі про адміністративне правопорушення перевіряють законність і обґрунтованість винесеної постанови і приймають одне з таких рішень:
залишають постанову без змін, а скаргу або протест без задоволення;
скасовують постанову і надсилають справу на новий розгляд;
скасовують постанову і закривають справу;
змінюють захід стягнення в межах, передбачених нормативним актом про відповідальність за адміністративне правопорушення, з тим, однак, щоб стягнення не було посилено.
4.6. Копія рішення щодо скарги або протесту на постанову у справі про адміністративне правопорушення протягом трьох днів надсилається особі, щодо якої її винесено. Про результати розгляду протесту повідомляється прокуророві.
5. Контроль за виконанням постанови про накладення адміністративного стягнення
5.1. Відповідно до статті 307 КУпАП штраф має бути сплачений порушником не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження або опротестування такої постанови - не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги або протесту без задоволення.
Штраф, накладений за вчинення адміністративного правопорушення, вноситься порушником в установу банку України.
5.2. У разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений частиною першою статті 307 КУпАП, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.
У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу, а також витрати на облік зазначених правопорушень у розмірі, визначеному Кабінетом Міністрів України.
5.3. Постанова про накладення штрафу, за якою стягнення штрафу проведено повністю, з відміткою про виконання повертається посадовій особі Інспекції, яка її винесла (стаття 310 КУпАП) .
5.4. Не підлягає виконанню постанова про накладення адміністративного стягнення, якщо її не було звернуто до виконання протягом трьох місяців з дня її винесення (у цьому випадку справа про адміністративне правопорушення підлягає закриттю). У разі зупинення виконання постанови у зв'язку з розглядом скарги або протесту перебіг строку давності зупиняється до розгляду скарги чи протесту.
5.5. Контроль за правильним і своєчасним виконанням постанови про накладення штрафу здійснюється посадовою особою Інспекції, яка винесла постанову, та іншими органами державної влади в порядку, встановленому законом.
6. Діловодство у справах про адміністративні правопорушення
6.1. Бланк протоколу має серію і номер. Бланк протоколу виготовляється друкарським способом за заявкою Інспекції та реєструється в її бухгалтерії.
Облік виданих та використаних бланків протоколів ведеться особою, яка відповідає за облік адміністративних справ в Інспекції.
Зіпсовані бланки протоколів з відповідними письмовими поясненнями повертаються на зберігання особі, яка здійснює облік виготовлених, виданих та використаних бланків протоколів.
6.2. Винесені постанови реєструються в Журналі обліку матеріалів про адміністративні правопорушення (далі - Журнал обліку) (додаток 4).
6.3. Журнал обліку оформлюється та заповнюється особою, яка відповідає за облік адміністративних справ в Інспекції.
Усі журнали повинні бути обліковані у номенклатурі справ, затвердженій керівником Інспекції.
Журнали повинні бути прошнуровані, сторінки пронумеровані, підписані керівником та скріплені печаткою відповідної Інспекції.
6.4. Усі матеріали щодо кожного із правопорушень формуються в окрему справу про адміністративне правопорушення. У випадках, передбачених пунктом 2.11 цієї Інструкції, всі матеріали про виявлені правопорушення формуються в одну справу.
У справі накопичують матеріали, які стосуються правопорушення, у тому числі: протокол про адміністративне правопорушення, акти перевірок, приписи, повідомлення про попередження особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, про час та місце розгляду справи (у разі відсутності відповідної відмітки в протоколі про адміністративне правопорушення), письмові пояснення, копії постанови про накладення адміністративного стягнення, листування з порушником, з органами державної виконавчої служби, внутрішніх справ, документи, які підтверджують сплату штрафу порушником, а також інші документи та матеріали з цієї справи.
6.5. Нумерація винесених постанов у справах про адміністративні правопорушення повинна складатися з:

................
Перейти до повного тексту