1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНА РАДА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ
РІШЕННЯ
05.10.2017 № 1893
Про заяву ДП "РС "ЗОРЯ", м. Запоріжжя (вх. № 7/1106 від 04.11.2016), щодо переоформлення ліцензії на мовлення (НР № 00208-м від 11.09.2015) (ефірне, позивні: "Ретро БМ")
07.11.2016 ДП "РС "ЗОРЯ", м. Запоріжжя (місцезнаходження згідно заяви: вул. Незалежної України, 45, м. Запоріжжя, 69037; директор Андрій Васильович Павленко), було подано до Національної ради заяву про переоформлення ліцензії на мовлення НР № 00208-м від 11.09.2015 (ефірне місцеве радіомовлення з використанням частоти 107,0 МГц у м. Запоріжжі, потужність передавача -1,0 кВт, обсяг мовлення - 24 години на добу) у зв'язку зі зміною власників, пов'язаних осіб, перейменуванням вулиці місцезнаходження ТРО.
21.11.2016 (вих. № 17/3389) ДП "РС "ЗОРЯ" поінформовано про недоліки, які є у заяві (неповний перелік пов'язаних осіб, інформація щодо місцезнаходження ТРО, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не відповідає тій, що зазначена в статуті та заяві).
Листом від 20.04.2017 вх. № 16/2812 ДП "РС "ЗОРЯ" повідомило Національну раду про зміну кінцевого бенефіціарного власника, яким став Крікберг Дмитро Олегович, при цьому будь-яких документів на підтвердження зазначених змін надано не було. Такий лист носить інформативний характер та не може бути розглянутий як заява на переоформлення ліцензії відповідно до вимог ст. 35 Закону України "Про телебачення і радіомовлення".
Так, частина четверта статті 35 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" передбачає, що у разі виникнення підстави для переоформлення ліцензії на мовлення у зв'язку із зміною організаційно-правової форми, умов діяльності ліцензіата чи зміною відомостей про прямого власника (співвласників) та/або кінцевого бенефіціарного власника (контролера) ліцензіат зобов'язаний протягом 30 робочих днів подати Національній раді заяву про переоформлення ліцензії на мовлення разом з документами або їх засвідченими заявником копіями, що підтверджують зміну. До заяви про переоформлення ліцензії у зв'язку із зміною відомостей про прямого власника (співвласників) та/або кінцевого бенефіціарного власника (контролера) ліцензіат додає відомості про структуру власності з урахуванням внесених змін.
10.05.2017 вх. 16/3197 компанія надіслала до Національної ради додаткові документи до заяви про переоформлення ліцензії (структуру власності та відомості про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру кінцевого бенефіціарного власника, документи щодо зміни місцезнаходження підприємства, тощо).
Подані документи свідчать про наявність підстав для переоформлення ліцензії на мовлення. Проте, жодних заяв встановленого зразка (форма заяви про переоформлення ліцензії на мовлення була затверджена рішенням Національної ради від 18.12.2013 № 2434, яке зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13.01.2014 за № 43/24820) про переоформлення ліцензії на мовлення, на виконання вимог статті 35 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" Національною радою отримано не було.
Відповідно до звітної інформації про структуру власності за 2016 рік (поданої до 31 березня 2017 року на виконання вимог ст. 59 Закону України "Про телебачення і радіомовлення"), компанія визначає, що станом на 31.12.2016 кінцевим бенефіціарним власником (контролером) є Крікберг Дмитро Олегович.
Отже кінцевий бенефіціар у ДП "РС "ЗОРЯ" змінився значно раніше (до 31.12.2016), ніж компанія повідомила про це Національну раду, що свідчить про грубе порушення вимог ст. 35 Закону України "Про телебачення і радіомовлення".
Додатково зауважимо, що з наданого компанією 10.05.2017 вх. 16/3197 схематичного зображення вбачається, що Крікберг Дмитро Олегович володіє ДП "РС "ЗОРЯ" через фізичну особу Bradley Matthew Adrian (Беліз).
Разом з тим, компанія не надала жодних пояснень та документального підтвердження того, що кінцевим бенефіціарним власником є саме Крікберг Дмитро Олегович та яким чином він має можливість здійснювати вирішальний вплив на управління або господарську діяльність компанії, оскільки одна фізична особа не може здійснювати вплив на компанію через іншу фізичну особу, окрім як за довіреністю, трастовою угодою, тощо.

................
Перейти до повного тексту