- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
НАЦІОНАЛЬНА РАДА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ
РІШЕННЯ
Про призначення позапланової перевірки ТОВ "ТРК "КОНТАКТ-ЛТД", м. Олександрія Кіровоградської обл. (НР № 1827-м від 04.10.2013, кабельне, логотип: стилізоване зображення букви "К")
До Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (далі -Національна рада) надійшов лист Олександрійського міського голови Цапюка С.К. (вх. № 16/5432 від 11.09.2017) з наріканням на порушення ТОВ "ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ "КОНТАКТ-ЛТД", м. Олександрія Кіровоградської обл., вимог чинного законодавства та недотримання умов ліцензії на кабельне мовлення НР № 1827-м від 04.10.2013.
З метою перевірки інформації, викладеної в листі Олександрійського міського голови, представником Національної ради у Кіровоградській області було здійснено 25.09.2017 та 26.09.2017 моніторинг кабельного мовлення ТОВ "ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ "КОНТАКТ-ЛТД", м. Олександрія Кіровоградської обл., відповідно до ліцензії НР № 1827-м від 04.10.2013.
За результатами моніторингу мовлення ТОВ "ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ "КОНТАКТ-ЛТД", м. Олександрія Кіровоградської обл., за 25.09.2017 зафіксовано відсутність кабельного мовлення ліцензіата за програмною концепцією 2 год./добу (у відрізках часу: 19:00 - 21:00), логотип: стилізоване зображення букви "К", що є ознакою порушення вимог
Закону України "Про телебачення і радіомовлення":
1) частини сьомої статті
27 (Ліцензіат зобов'язаний виконувати умови ліцензії);
2) пункту а) частини першої статті
59 (Телерадіоорганізація зобов'язана дотримуватися законодавства України та вимог ліцензії).
1) частини п'ятої статті
6 (Дані про кожну індивідуальну програму чи передачу мають містити ім'я автора чи авторів, назву і адресу виробника програми), оскільки наприкінці передачі "Новини Олександрії" не було зазначено інформації про назву і адресу її виробника;
2) частини сьомої статті
27 (Ліцензіат зобов'язаний виконувати умови ліцензії) та частини восьмої статті
28 (Ліцензіат зобов'язаний дотримуватися визначеної програмної концепції мовлення), оскільки ліцензіат не дотримується умов ліцензії в частині програмної концепції мовлення:
зменшено:
- частку програм власного виробництва (за ліцензією - 02 год./добу (100%)), фактично - 26 хв./добу (21,7%);
- мінімальну частку національного аудіовізуального продукту (за ліцензією - 02 год./добу (100%)), фактично - 26 хв./добу (21,7%);
відсутні:
- культурно-мистецькі передачі (за ліцензією - 18 хв./добу);
- науково-просвітницькі передачі (за ліцензією - 10 хв./добу);
- розважально-музичні передачі (за ліцензією - 30 хв./добу);
- дитячі передачі (за ліцензією - 10 хв./добу);
збільшено:
- загальний обсяг мовлення (за ліцензією - 02 год./добу, фактично - 02 год. 04 хв./добу);
наявне, не передбачене ліцензією:
- використання аудіовізуальної продукції іноземного виробництва (фактично - 01 год. 38 хв./добу, транслювалась програма "How It's Made?");
- трансляція фільмопоказу (фактично - 1 год. 23 хв./добу);
змінено:
- формат (за ліцензією - інформаційно-розважальний, фактично -Фільмопоказ. Інформаційний);
3) частин першої (Телерадіоорганізація зобов'язана повідомляти свої вихідні дані (найменування, позивні, логотип або емблему)) та третьої статті
46 (Під час ефірного часу телерадіоорганізація використовує логотип або інші вихідні дані), оскільки під час демонстрування серіалів: "Секретні матеріали ("The X Files"), "Г рим" ("GRIMM") та програми "How It's Made?" був відсутній логотип телеканалу - стилізоване зображення букви "К";
4) пункту е) частини першої статті
59 (Телерадіоорганізація зобов'язана: виконувати правила рекламної діяльності і спонсорства, встановлені законодавством), оскільки зафіксовано не відокремлення від інших програм, передач соціальної реклами, що є порушенням вимог частини другої статті
9 Закону України "Про рекламу" (Реклама у теле- і радіопередачах, програмах повинна бути чітко відокремлена на їх початку і наприкінці за допомогою аудіо-, відео-, комбінованих засобів, титрів, рекламного логотипу або коментарів ведучих з використанням слова "реклама");
5) пункту б) частини першої статті
59 (Телерадіоорганізація зобов'язана: виконувати рішення Національної ради та судових органів), оскільки зафіксовано демонстрування телесеріалів: "Секретні матеріали" ("The X Files"), "Грим" ("GRIMM") - без візуальної позначки.
За усною інформацією Державного агентства України з питань кіно, вищезазначені фільми відносяться до кіновідеопродукції ІІ категорії (індекс "16+").
Демонстрування фільмів ІІ категорії, перегляд яких не рекомедовано дітям до 12 та 16 років відповідно без відома батьків (осіб, що їх замінюють) та які прирівнюються до фільмів, що містять інформацію, що може завдати шкоду фізичному, психічному або моральному розвитку дитини, є порушенням вимог пункту 4 Системи візуальних позначок з індексом кіновідеопродукції залежно від аудиторії, на яку вона розрахована, затвердженої рішенням Національної ради від 08.02.2012 № 117,
зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 24.02.2012 за № 307/20620 (у редакції рішення Національної ради від 10.03.2016 № 306,
зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 12.04.2016 за № 541/28671) (Під час трансляції кіновідеопродукції категорія ІІ та ІІІ візуальна позначка на телеекрані має постійно знаходитись у правому нижньому куті).
................Перейти до повного тексту