1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНА РАДА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ
РІШЕННЯ
05.10.2017 № 1794
Про результати позапланової перевірки ПАТ "НСТУ", м. Київ (НР № 01114-м від 30.03.2017, регіональне ефірне мовлення, логотип: "ТМ")
За результатами моніторингу ефірного телемовлення НАЦІОНАЛЬНОЇ ТЕЛЕКОМПАНІЇ УКРАЇНИ, м. Київ (перетворено на ПАТ "НАЦІОНАЛЬНА СУСПІЛЬНА ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ УКРАЇНИ", м. Київ), за 04.03.2017 (31 ТВК у м. Миколаєві, ліцензія НР № 00777-м від 21.12.2015 - переоформлена, діє ліцензія НР № 01114-м від 30.03.2017), зафіксовано вихід в ефір о 13.30 передачі за участю "спасительки Вєсти", що має ознаки порушення вимог пункту е) частини першої статті 59 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", оскільки у передачі наявна рекламна інформація з послуг ворожіння та цілительства, що є ознакою порушення вимог абзаців десятого та одинадцятого статті 1, абзацу чотирнадцятого частини першої статті 8, частин першої та другої статті 9, частини дванадцятої статті 21 Закону України "Про рекламу".
У зв'язку з цим на засіданні Національної ради 17.08.2017 рішенням № 2 1424 було призначено позапланову перевірку ПУБЛІЧНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "НАЦІОНАЛЬНА СУСПІЛЬНА ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ УКРАЇНИ", м. Київ.
На виконання наказу голови Національної ради № 5а/311 від 29.08.2017 було проведено позапланову перевірку ПУБЛІЧНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "НАЦІОНАЛЬНА СУСПІЛЬНА ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ УКРАЇНИ", м. Київ (регіональне ефірне мовлення, логотип: "ТМ"), за результатами якої складено Акт № 55ПП/(іІІ)/Кв/С/17 від 13.09.2017.
У ході перевірки на підставі моніторингу від 04.03.2017 встановлено порушення ПУБЛІЧНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ "НАЦІОНАЛЬНА СУСПІЛЬНА ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ УКРАЇНИ", м. Київ, пункту е) частини першої статті 59 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" (Телерадіоорганізація зобов'язана: виконувати правила рекламної діяльності і спонсорства, встановлені законодавством), оскільки у передачі наявна рекламна інформація з послуг ворожіння та цілительства, що є ознакою порушення вимог Закону України "Про рекламу":
- абзаців десятого (Прихована реклама - інформація про особу чи товар у програмі, передачі, публікації, якщо така інформація слугує рекламним цілям і може вводити в оману осіб щодо дійсної мети таких програм, передач, публікацій) та одинадцятого статті 1 (Реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару), оскільки на екрані під час трансляції передачі з'являються субтитри: "Вєста чекає на вас з 10.00 до 13.00 за адресою: м. Миколаїв, вул. Спаська, буд. 51/2 (ріг вул. Московської)", що є рекламною інформацією;
- абзацу чотирнадцятого частини першої статті 8 (У рекламі забороняється: розповсюджувати рекламу послуг з ворожіння та гадання), оскільки рекламуються послуги "спасительки Вєсти", що знищить "негативний енергетичний вплив - наврочення, порчу": "Вєста проводить індивідуальний прийом з 10.00 до 13.00 за адресою: м. Миколаїв, на розі вулиць Московська та Спаська, буд. 51/2. Для Вєсти неможливого немає, вона знає: безвихідних ситуацій не існує. ЇЇ унікальний дар, її сили та знання допоможуть впоратися із будь-яким лихом: непереборна залежність від алкоголю, невдача в особистому житті, конфлікти в родині, непорозуміння з дітьми, негаразди в бізнесі, депресії. Вєста не просто знає, як подолати усе це, вона робить це щодня, даючи можливість людям повернутися до повноцінного життя";
- частин першої (Реклама має бути чітко відокремлена від іншої інформації, незалежно від форм чи способів розповсюдження, таким чином, щоб її можна було ідентифікувати як рекламу) та другої статті 9 (Реклама у теле- і радіопередачах, програмах повинна бути чітко відокремлена від інших програм, передач на їх початку і наприкінці за допомогою аудіо-, відео-, комбінованих засобів, титрів, рекламного логотипу або коментарів ведучих з використанням слова "реклама"), оскільки рекламну інформацію не відокремлено на початку і наприкінці від іншої інформації зі словом: "реклама";

................
Перейти до повного тексту