- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
НАЦІОНАЛЬНА РАДА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ
РІШЕННЯ
Про розгляд проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про телебачення і радіомовлення" щодо удосконалення механізмів забезпечення прозорості власності аудіовізуальних (електронних) засобів масової інформації" (реєстр. № 6762 від 18.07.2017), що надійшов від Комітету Верховної ради України з питань інформатизації та зв'язку
вирішила:
1. Затвердити пропозиції та зауваження до проекту Закону України "Про внесення змін до
Закону України "Про телебачення і радіомовлення" щодо удосконалення механізмів забезпечення прозорості власності аудіовізуальних (електронних) засобів масової інформації", що додаються.
2. Направити рішення Національної ради до Комітету Верховної Ради України з питань інформатизації та зв'язку, Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики.
3. Виконання цього рішення покласти на управління: ліцензування, юридичне.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника голови Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення У. Фещук.
Голова Національної ради |
Ю. Артеменко |
Відповідальний секретар |
О. Ільяшенко |
Додаток
до рішення Національної ради
07.09.2017 № 1607
Пропозиції та зауваження до проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про телебачення і радіомовлення" щодо удосконалення механізмів забезпечення прозорості власності аудіовізуальних (електронних) засобів масової інформації"
Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення підтримує необхідність внесення змін до
Закону України "Про телебачення і радіомовлення" (далі - Закон) з метою забезпечення реалізації вимог щодо прозорості власності аудіовізуальних (електронних) засобів масової інформації, удосконалення механізму розгляду відповідної інформації та, разом з тим, вважає за необхідне висловити певні пропозиції та зауваження до проекту Закону України "Про внесення змін до
Закону України "Про телебачення і радіомовлення" щодо удосконалення механізмів забезпечення прозорості власності аудіовізуальних (електронних) засобів масової інформації" (реєстр. № 6762 від 18.07.2017).
1) Законопроектом пропонується внесення змін до статті
1 Закону, зокрема доповнивши її визначеннями нових термінів.
Так, стаття доповнюється новим терміном "вирішальний вплив на управління або діяльність юридичної особи - пряме та/або опосередковане володіння однією особою самостійно чи спільно з іншими особами 50 і більше відсотками статутного капіталу та/або права голосу акцій, паїв юридичної особи та/або незалежна від формального володіння можливість здійснення такого впливу на управління чи діяльність юридичної особи". Оскільки термін вводиться для визначення кінцевого бенефіціарного власника суб'єкта інформаційної діяльності, встановлення такого власника в деяких структурах власності може бути неможливим з огляду на передбачене спільне з іншими особами володіння 50 і більше відсотками статутного капіталу та/або права голосу акцій, паїв юридичної особи.
Застосування визначення терміну "власник суб'єкта інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення" (у разі прийняття пропонованих змін до нього) при розгляді Національною радою відповідних документів потребуватиме дослідження питання існування стосовно юридичної особи фізичних осіб контролерів, що практично не є можливим.
Пропоноване визначення нового терміну "юридична особа, стосовно якої не існує контролерів фізичних осіб" не вирішує питання встановлення кінцевого бенефіціарного власника у компаніях, де власниками є державні органи чи органи місцевого самоврядування.
Також необхідним є врахування в
Законі специфіки структури власності фізичних осіб-підприємців, зокрема встановлення кінцевих бенефіціарних власників таких ліцензіатів.
2) Зміни до частини другої статті
12 Закону передбачають заборону засновувати та брати участь в телерадіоорганізаціях та провайдерах програмної послуги "органам державної влади, юридичним особам, які вони заснували, за виключенням телерадіоорганізацій, що створюються на підставі
Закону України "Про Суспільне телебачення і радіомовлення", іншого закону, а також державного підприємства "Парламентський телеканал "Рада" або його правонаступника;". При цьому законопроектом не врегульовується питання подальшої діяльності ліцензіатів, що мають діючі ліцензії, але їх структура власності не відповідатиме зазначеним положенням у разі їх прийняття (комунальні телерадіоорганізації, ТРО Міністерства оборони України тощо). Під час продовження ліцензії Національною радою, відповідно до статті 33 Закону, досліджується питання відповідності ліцензіата частині другій статті
12 Закону.
Також є необхідним доповнити частину другу статті
12 Закону новим абзацом такого змісту:
"юридичним особам, зареєстрованим в офшорних зонах або в країнах (територіях), законодавство яких не дозволяє розкривати інформацію про структуру власності зареєстрованих в них юридичних осіб.".
Законопроектом пропонується частину четверту статті
12 Закону доповнити новими положеннями: "Адреса веб-сайту, де розміщується інформація про структуру власності, зазначається в Державному реєстрі суб'єктів інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення.". Оскільки інформація про структуру власності у тому числі адреса веб-сайту, де вона розміщується, є статистичною інформацією та може динамічно змінюватись, є доцільним ведення окремого реєстру такої інформації. До того ж, обов'язку ліцензіатів у подачі до Національної ради відомостей, в разі зміни веб-адреси, Законопроектом не передбачено.
Слід зазначити, що пропонованими змінами до статті
12 Закону та Законопроектом в цілому не вирішується питання "фіктивних" бенефіціарних власників, оскільки залишається можливість засвідчити будь-яким документом наявність у будь-якої особи права вирішального впливу.
Також є необхідним привести назву статті
12 Закону у відповідність до її змісту, оскільки її положення поширюються не лише на заснування телерадіоорганізацій, але й провайдерів програмної послуги.
................Перейти до повного тексту