1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНА РАДА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ
Р І Ш Е Н Н Я
26.01.2011 N 177
Про звернення громадян щодо діяльності телерадіоорганізацій України
Відповідно до Законів України "Про звернення громадян", "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення", Указу Президента України від 13.08.2002 N 700 "Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення", розглянувши інформацію про звернення громадян щодо діяльності телерадіоорганізацій України, які надійшли у II півріччі 2010 року, Національна рада
ВИРІШИЛА:
1. Взяти до відома інформацію про звернення громадян, урахувати в подальшій роботі висловлені пропозиції та критичні зауваження щодо діяльності телерадіоорганізацій України, які надійшли у II півріччі 2010 року (додається).
2. Відділу зв'язків із засобами масової інформації та громадськістю оприлюднити інформацію на сайті Національної ради.
3. Виконання цього рішення покласти на відділ зв'язків зі ЗМІ та громадськістю.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на першого заступника голови Національної ради Головатенко О.А.
Голова Національної ради
Заступник голови
Національної ради
В.Манжосов

Л.Мудрак
Додаток
до рішення Національної ради
26.01.2011 N 177
ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА
про роботу зі зверненнями громадян та врахування висловлених пропозицій, критичних зауважень щодо діяльності телерадіоорганізацій України у II півріччі 2010 року
Відповідно до рішення Національної ради N 1155 від 29.07.2010 інформаційно-аналітична довідка про роботу зі зверненнями громадян та врахування висловлених пропозицій, критичних зауважень щодо діяльності телерадіоорганізацій України у I півріччі 2010 року була взята до відома і оприлюднена на сайті Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення.
До Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення у II півріччі 2010 року надійшло 178 листів.
Найбільше пропозицій, скарг та заяв зареєстровано з м. Києва (48), Харківської (25), Одеської (21), Львівської (10), Чернігівської областей (8). По 6 звернень надійшло з Донецької, Київської та Луганської областей. Громадяни з Дніпропетровської, Тернопільської, Черкаської областей та м. Севастополя надіслали по 5 звернень. По 3 звернення отримано з Волинської, Закарпатської, Івано-Франківської, Полтавської, Сумської, Херсонської областей. 2 звернення надійшло з Автономної Республіки Крим. З Вінницької, Житомирської, Запорізької, Кіровоградської, Рівненської, Хмельницької, Чернівецької областей та з-за кордону отримано по 1 зверненню.
За цей період на розгляд Національної ради переадресовано 56 звернень, з них: 11 - Державним комітетом телебачення і радіомовлення України, по 8 - Кабінетом Міністрів України та органами прокуратури, 7 - Адміністрацією Президента України, по 4 - Державним комітетом України з питань технічного регулювання та споживчої політики та Управлінням у справах захисту прав споживачів у м. Києві, 3 - Державною інспекцією зв'язку, по 2 звернення - Верховною Радою України, Міністерством транспорту та зв'язку, Державним комітетом України з питань регуляторної політики та підприємництва. По 1 зверненню було переадресовано з Антимонопольного комітету України, Національної комісії з питань регулювання зв'язку України, Дніпропетровської обласної державної адміністрації, редакції газети "Сільські вісті", редакції газети ВРУ "Голос України".
До Національної ради надходять індивідуальні (163) і колективні звернення (15). Серед дописувачів - ветерани війни (5), інваліди (5), ветерани праці (3), представники релігійних громад (1).
Найбільша кількість звернень (43) стосувалася поліпшення роботи провайдерів програмної послуги та врегулювання відносин між провайдером та абонентами. Громадяни скаржаться на невмотивоване підвищення абонплати та недобросовісне ставлення провайдерів до своїх абонентів. Дописувачам роз'яснюють, що надання програмної послуги абоненту, відповідно до законодавства, здійснюється на підставі укладеної угоди між абонентом і ліцензіатом. Вирішення питань, пов'язаних із договірними відносинами між абонентами і провайдерами програмної послуги, а також встановлення розміру абонентної плати, не належить до компетенції Національної ради, однак регуляторний орган враховуватиме особливості діяльності провайдера програмної послуги під час розгляду питання про дотримання ним умов ліцензій.
Також Національна рада звертається за поясненнями до провайдерів програмної послуги, щодо діяльності яких надходять скарги. Результатом стали візити працівників компаній до громадян (Лук'яненко Є.І., м. Київ, Курдюкової Р.П., м. Донецьк та ін.) з метою налаштування обладнання та з'ясування інших обставин, на які скаржилися глядачі. Іншій громадянці (Титаренко Н.Г., м. Київ) після листа Національної ради до ЗАТ "Воля-Кабель", здійснено перерахунок і анульовано заборгованість із абонплати.
Другу за чисельністю групу становлять листи з пропозиціями щодо поліпшення програмного наповнення телебачення і радіомовлення - 36. Глядачі скаржаться на відсутність цікавих культурологічних, науково-просвітницьких передач. Нарікають також на зміст окремих програм та передач, які, на думку громадян, пропагують культ жорстокості і насилля та можуть негативно вплинути на психічне здоров'я неповнолітніх. Національна рада роз'яснює, що експертну оцінку щодо змісту певних передач, фільмів чи інших аудіовізуальних творів, які, ймовірно, можуть завдати шкоди суспільній моралі, надає Національна експертна комісія з питань захисту суспільної моралі.
Хоча вирішення подібних питань і не належить до компетенції регуляторного органу, Національна рада звертається до телеканалів із проханням надати пояснення по суті звернень громадян. Таким чином, у відповідь на лист Національної ради, телекомпанією "НТН" було знято з ефіру передачу "Речовий доказ", на зміст якої скаржився громадянин Іщенко Б.В., м. Чернігів. Керівництво телеканалу визнало слушними зауваження глядача та наголосило, що думка глядачів є вагомим внеском у розвиток телеканалу.
Кілька скарг надійшло стосовно особливо популярних серед підлітків музичних телеканалів. Наприклад, громадянка Григор'єва Л.Ф. із Херсону звертає увагу на манеру поведінки та одяг ведучих подібних передач, які, на її думку, є непристойними та формують у свідомості молоді викривлений стереотип відомої та успішної людини. З приводу таких звернень повідомляється, що, відповідно до п. 2 ст. 5 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", телеорганізації самостійно формують програмне наповнення каналів. Цей закон забороняє не вмотивоване законодавством України втручання органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, громадських чи релігійних об'єднань, їх посадових осіб чи працівників, а також власників у сферу професійної діяльності телерадіоорганізацій (п. 3 ст. 5). Тому, рекомендації з приводу поліпшення програмного наповнення телеканалів можна надсилати безпосередньо на телеканали.

................
Перейти до повного тексту