1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНА РАДА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ
Р І Ш Е Н Н Я
29.07.2010 N 1127
Про взяття за основу Інструкції Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення про порядок здійснення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги України та оприлюднення її проекту та аналізу регуляторного впливу
Заслухавши інформацію департаменту контрольно-аналітичної роботи і юридичного управління, а також розглянувши проект Інструкції Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення про порядок здійснення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги України і аналіз регуляторного впливу, керуючись статтею 17 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення", статтями 9, 13 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", Національна рада
ВИРІШИЛА:
1. Взяти за основу Інструкцію Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення про порядок здійснення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги України.
2. Оприлюднити на офіційному сайті Національної ради проект Інструкції Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення про порядок здійснення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги України та аналіз регуляторного впливу, що додаються, для громадського обговорення. Встановити термін для громадського обговорення - 1 місяць з моменту оприлюднення.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на відділ зв'язків із ЗМІ та громадськістю, сектор інформаційних технологій, юридичне управління, департамент контрольно-аналітичної роботи.
Голова Національної ради
Заступник голови
Національної ради
В.Манжосов

Л.Мудрак
Додаток
до рішення
Національної ради
29.07.2010 N 1127
ПРОЕКТ
ІНСТРУКЦІЯ
про порядок здійснення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги України
1. Загальні положення
1.1. Ця Інструкція про порядок здійснення уповноваженими особами Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (далі - Національна рада) перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги України, які одержали ліцензію Національної ради (далі - Інструкція), встановлює загальні правила проведення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги (далі - ліцензіатів) України.
1.2. Інструкція визначає порядок організації та проведення перевірок, оформлення результатів перевірки ліцензіатів, права та обов'язки уповноважених осіб Національної ради, перелік документів, які стосуються предмету перевірки.
2. Визначення термінів
- Акт перевірки - службовий документ, який засвідчує факт проведення перевірки діяльності ліцензіата та фактичні дані, встановлені в ході перевірки;
- звернення - письмова заява, скарга громадян (телеглядачів, радіослухачів), оформлена відповідно до Закону України "Про звернення громадян", про порушення ліцензіатом вимог законодавства;
- моніторинг - комплекс заходів, спрямованих на фіксацію та аналіз діяльності ліцензіата, що здійснюється шляхом запису, перегляду (прослуховування) теле- (радіо-) програм, які розповсюджуються цим ліцензіатом.
3. Організація перевірок
3.1. З метою здійснення визначених законодавством наглядових повноважень Національна рада проводить планові і позапланові перевірки.
3.2. Плановим перевіркам підлягають ліцензіати:
- у яких минув повний календарний рік після отримання ліцензії;
- термін дії ліцензії у яких закінчується (в цих випадках перевірка має бути проведена не пізніше, ніж за 210 днів до закінчення терміну дії ліцензії).
3.3. Підставами для здійснення позапланових перевірок є:
- подання ліцензіатом письмової заяви до Національної ради про здійснення позапланової перевірки за його ініціативою;
- подання ліцензіатом письмової заяви до Національної ради про зняття застосованої до нього санкції;
- якщо моніторинг Національної ради виявив ознаки порушення ліцензіатом вимог законодавства та/або умов ліцензії;
- належним чином оформлене звернення громадян, громадських організацій, оформлений запит від органів державної влади про порушення ліцензіатом вимог законодавства та/або умов ліцензії;
- якщо членами або працівниками Національної ради, що мають відповідні повноваження, зафіксовано ознаки порушень чинного законодавства та/або умов ліцензії.
Під час проведення позапланової перевірки з'ясовуються лише ті питання (факти), необхідність перевірки яких стала підставою для її здійснення, з обов'язковим зазначенням цих питань (фактів) у посвідченні на право проведення перевірки.
У разі виявлення під час перевірки інших пов'язаних з фактом ознак порушень законодавства чи умов ліцензії вони також фіксуються в Акті перевірки.
3.4. Планові та позапланові перевірки здійснюються за рішенням Національної ради.
3.5. Перевірки проводяться у робочий час ліцензіата, встановлений правилами внутрішнього трудового розпорядку, за місцезнаходженням ліцензіата або, у разі необхідності, також на території діяльності ліцензіата уповноваженими особами Національної ради у зазначені в наказі терміни.
3.6. У разі потреби до проведення перевірки ліцензіата можуть бути залучені представники органів державного нагляду.
3.7. Для проведення перевірок Національною радою видається документ у формі посвідчення за підписом голови Національної ради або особи, яка виконує його обов'язки і засвідчується печаткою.
У посвідченні на право проведення перевірки зазначаються:
- назва ліцензіата щодо діяльності якого здійснюється перевірка;
- номер і дата наказу, на виконання якого здійснюється перевірка;
- прізвища, ім'я та по батькові всіх уповноважених на здійснення перевірки осіб із зазначенням їх посади;
- номер і дата видачі ліцензії;
- дата початку та дата закінчення перевірки;
- тип перевірки (планова або позапланова);
- предмет та підстави для здійснення перевірки;
- місцезнаходження ліцензіата, щодо діяльності якого здійснюється перевірка;
- інформація щодо попередньої перевірки.
Посвідчення є чинним лише протягом зазначеного в ньому строку здійснення перевірки.
3.8. Посвідчення на право проведення перевірки ліцензіата реєструється в журналі обліку із зазначенням номера, дати та прізвища керівника, який підписав розпорядчий документ. Аркуші журналу обліку мають бути пронумеровані, журнал прошнурований та скріплений печаткою загального відділу Національної ради.
3.9. Журнал обліку ведеться і зберігається загальним відділом Національної ради відповідно до Положення про загальний відділ та зведеної номенклатури справ Національної ради.
3.10. Повідомлення про проведення перевірки надсилається рекомендованим листом, за фактичним місцезнаходженням ліцензіата (у випадку якщо Національна рада не володіє такою інформацією, за юридичною адресою ліцензіата) за рахунок коштів Національної ради або вручається особисто керівнику чи уповноваженій особі ліцензіата під розписку не пізніше ніж за 10 днів до дати початку проведення планової перевірки та за 5 днів до дати початку проведення позапланової перевірки.
Повідомлення повинно містити:
- дату початку та дату закінчення планової або позапланової перевірки;
- найменування ліцензіата, щодо діяльності якого здійснюється перевірка;
- найменування органу що здійснює перевірку;
- номер і дату рішення, на виконання якого здійснюється перевірка.
3.11. Строк здійснення планової перевірки не може перевищувати п'ятнадцяти робочих днів, а для суб'єктів малого підприємництва - п'яти робочих днів.
Строк здійснення позапланової перевірки не може перевищувати десяти робочих днів, а для суб'єктів малого підприємництва - двох робочих днів.
Продовження строку здійснення перевірки не допускається.
4. Права уповноважених осіб Національної ради, які здійснюють перевірку
Уповноважені особи Національної ради, які здійснюють перевірку ліцензіата, мають право:
- на матеріально-технічне забезпечення необхідне для проведення перевірки (приміщення з облаштованим робочим місцем та можливістю використовувати за необхідністю офісну техніку);
- доступу на територію ліцензіата, у виробничі та інші службові приміщення;
- з'ясування питань, безпосередньо пов'язаних з перевіркою;
- ознайомлення з будь-якими документами, необхідними для проведення перевірки;
- отримання копій необхідних документів, безпосередньо пов'язаних з перевіркою;
- отримання від ліцензіатів письмових пояснень з питань, що виникають під час перевірки (за їх згодою).
Відмова ліцензіата у проведенні працівниками Національної ради перевірки його діяльності відповідно до вимог законодавства або ж створення ним умов, що унеможливлюють проведення перевірки, за винятком підстав зазначених у абзаці п'ятому пункту 6.1.1 цієї Інструкції, є підставою для звернення до суду про анулювання ліцензії відповідно до пункту "г" частини п'ятої статті 37 Закону України "Про телебачення і радіомовлення".
5. Обов'язки уповноважених осіб Національної ради під час проведення перевірки
Уповноважені особи Національної ради, які здійснюють перевірку діяльності ліцензіатів, зобов'язані:
- повно, об'єктивно та неупереджено здійснювати перевірку у межах своїх повноважень, передбачених законом;
- дотримуватись ділової етики у взаємовідносинах із ліцензіатами;
- не втручатися і не перешкоджати здійсненню господарської діяльності ліцензіатів під час здійснення перевірки;
- інформувати керівництво ліцензіата про підстави призначення, процедуру проведення, хід перевірки і подальший порядок розгляду її результатів;
- об'єктивно відображати стан справ щодо додержання ліцензіатами умов ліцензії та вимог законодавства;
- забезпечувати нерозголошення комерційної таємниці та конфіденційної інформації ліцензіата, що стала доступною уповноваженим особам у ході здійснення перевірки;
- керуватися у своїй роботі виключно законодавством, нормативними актами Національної ради та цією Інструкцією;
- ознайомити керівника ліцензіата або його уповноваженого представника з результатами перевірки в останній день перевірки;
- надавати керівнику ліцензіата або його уповноваженому представнику Акт перевірки та ознайомлювати його з актом моніторингу.
Уповноважені особи Національної ради, які здійснюють перевірку діяльності ліцензіатів, не мають права:
- вимагати від керівника ліцензіата або його уповноваженого представника здійснення дій не передбачених чинним законодавством та цією Інструкцією.
6. Права та обов'язки ліцензіатів під час проведення перевірок
6.1. Права ліцензіатів під час проведення перевірок
6.1.1. Керівник або уповноважений представник ліцензіата, що підлягає перевірці, має право:
- перевіряти наявність у уповноважених осіб Національної ради службового посвідчення, що засвідчує посадову особу та одержувати копії посвідчення на право проведення перевірки;
- бути присутнім під час здійснення перевірки;
- одержувати Акт перевірки та ознайомлюватись з актом моніторингу;
- надавати у письмовій формі свої пояснення, зауваження чи заперечення до Акта перевірки;
- не допускати уповноважену особу Національної ради для здійснення перевірки в разі неодержання повідомлення про проведення перевірки та/або у разі, якщо вона не пред'явила належним чином оформлене посвідчення на право проведення перевірки і службове посвідчення.
6.2. Обов'язки ліцензіатів під час проведення перевірок
6.2.1. Керівник або уповноважений представник ліцензіата під час проведення перевірки зобов'язаний:
- забезпечити необхідні умови для проведення перевірки;
- надавати документи та інші матеріали, які необхідні для проведення перевірки.
7. Порядок проведення моніторингів та перевірок ліцензіатів, які здійснюють мовлення
7.1. Проведення моніторингу
7.1.1. Національна рада здійснює офіційний моніторинг телерадіопрограм.
7.1.2. Моніторинг може здійснюватись постійно.
7.1.3. Предметом моніторингу є діяльність ліцензіата відповідно до умов ліцензії Національної ради та вимог законодавства.
7.1.4. Моніторинг має відображати цілісну картину ефірної сітки мовлення ліцензіата відповідно до обсягу мовлення, передбаченого чинною ліцензією.
7.1.5. Моніторинг проводиться без попередження ліцензіата.
7.1.6. Програми, які підлягають моніторингу, мають фіксуватися за допомогою записуючих пристроїв.
7.1.7. Результати моніторингу телерадіопрограм ліцензіата відображаються в акті моніторингу.
7.1.8. Результати моніторингу, що стали підставою для проведення перевірки ліцензіата, доводяться до відома керівництва ліцензіата чи його уповноваженого представника під час перевірки шляхом ознайомлення з актом моніторингу.
7.1.9. Результати моніторингу під час перевірки ліцензіата звіряються з ефірним журналом передач, плей-листами, ефірними рекламними листами, сіткою мовлення та програмою передач за період, коли проводився моніторинг.
7.1.10. Акт моніторингу прошивається та підписується уповноваженою особою Національної ради, яка безпосередньо здійснювала моніторинг (додатки 3; 3,1; 3,2).
7.1.11. В акті моніторингу фіксуються фактичні показники мовлення. В кінці акта подаються узагальнені показники фактичного мовлення за весь період моніторингу.
7.2. Проведення перевірок
7.2.1. Перед початком проведення перевірки уповноважені особи Національної ради зобов'язані пред'явити керівнику ліцензіата або його уповноваженому представнику посвідчення на право проведення перевірки та службове посвідчення, що засвідчує посадову особу.
7.2.2. За результатами перевірки складається Акт перевірки (додатки 4; 4,1; 4,2; 4,3).
7.2.3. Керівник або уповноважений представник ліцензіата засвідчує ознайомлення з Актом перевірки своїм підписом та печаткою ліцензіата на Акті із зазначенням дати ознайомлення. У разі ознайомлення з Актом перевірки уповноваженим представником ліцензіата за довіреністю, Акт засвідчується його підписом та посвідченою печаткою ліцензіата копією довіреності, яка додається до Акта. У випадку відмови від ознайомлення з Актом перевірки уповноважені особи Національної ради, які проводять перевірку, вносять до Акта перевірки відповідний запис.
7.2.4. У разі незгоди з результатами моніторингу чи перевірки керівник або уповноважений представник ліцензіата може надати письмові пояснення та викласти свої зауваження щодо змісту цих документів. У такому разі письмові пояснення або зауваження обов'язково долучаються до матеріалів перевірки.
7.2.5. Перелік документів (оригінали та їхні завірені копії), які надаються уповноваженим особам Національної ради під час планової перевірки для ознайомлення:
- оригінал ліцензії Національної ради;
- статутні документи;
- свідоцтво про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб'єкта підприємницької діяльності;
- журнал реєстрації програм і передач за період проведення перевірки та моніторингу;
- ефірну сітку мовлення, плей-листи за період проведення перевірки та моніторингу;
- передачі, записані на магнітну плівку або цифрові носії, для перевірки порядку їх збереження протягом 14 днів;
- прокатні посвідчення на право демонстрування та розповсюдження фільмів за період проведення перевірки та моніторингу;
- штатний розклад працівників;
- рекламні плей-листи за період проведення перевірки та моніторингу;
- перелік технічних засобів мовлення та обладнання для створення телерадіопрограм;
- дозвіл на експлуатацію радіоелектронних засобів мовлення (або угоду з оператором телекомунікацій, який такий дозвіл має) з визначенням місця встановлення передавача;
- угоди, що дають право на використання програм чи передач мовлення інших організацій.
7.2.6. Ліцензіат за власним бажанням може надати інші матеріали та документи, які сприятимуть об'єктивній оцінці діяльності ліцензіата.
8. Порядок оформлення Акта перевірки
8.1. Акт складається у двох примірниках і підписується уповноваженими особами Національної ради, які здійснювали перевірку, та керівником чи уповноваженим представником ліцензіата. Один примірник Акта вручається керівнику або уповноваженому представнику ліцензіата, а другий - зберігається у Національній раді разом із матеріалами перевірки.
8.2. В Акті перевірки фіксуються:
- дата початку та дата закінчення перевірки;
- дата складання акта;
- тип перевірки (планова або позапланова);
- посада, прізвище, ім'я та по батькові уповноваженої особи, яка здійснила перевірку;
- найменування ліцензіата, щодо діяльності якого здійснювалася перевірка;
- позивні (логотип);
- предмет та підстави, що стали причиною призначення перевірки;
- умови ліцензії та фактичні показники мовлення з урахуванням результатів попереднього моніторингу, а також наданих ліцензіатом пояснень щодо нього та відповідних документів;
- стан виконання вимог законодавства ліцензіатом, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.
8.3. В Акті перевірки зазначаються всі документи, які були надані ліцензіатом для ознайомлення (або їх відсутність), на підставі яких робляться висновки щодо дотримання ліцензіатом умов ліцензії та вимог чинного законодавства.
8.4. Матеріали планової перевірки включають:
- копії документів відповідно до переліку, зазначеного в п. 7.2.5;
- Акт перевірки дотримання ліцензіатом законодавства та умов ліцензії;
- акт моніторингу ліцензіата;
- інші документальні та матеріальні відомості, які підтверджують наявність ознак порушень законодавства та умов ліцензії або їх спростування.
8.5. У разі проведення позапланової перевірки до матеріалів перевірки долучаються лише документи і матеріали (у тому числі надані ліцензіатом на вимогу уповноважених осіб, які здійснюють перевірку), які стосуються підстав та предмету перевірки.
9. Нумерація (або індексація) та датування Актів перевірки
9.1. Кожний Акт перевірки має свій власний номер та дату.
10. Особливості перевірки провайдерів програмної послуги
10.1. Моніторинг здійснюється у будь-якій точці доступу абонента до програмної послуги або на головній станції провайдера. У акті моніторингу зазначаються:
- місце проведення моніторингу;
- телеприймач (модель), з якого отримувалися результати моніторингу;
- перелік програм, які транслюються у програмній послузі, та їх послідовність.
10.2. Для складання Акта перевірки уповноважені особи Національної ради перевіряють на відповідність умовам ліцензії:
- адреси розташування головної (-их) станції (-ій), багатоканальної мережі;

................
Перейти до повного тексту