- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
НАЦІОНАЛЬНА РАДА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ
РІШЕННЯ
від 14 вересня 2023 року N 853
Про затвердження змін до Положення про особливості ліцензування та реєстрації у сфері медіа в період дії воєнного чи надзвичайного стану
Керуючись статтями 87, 90 Закону України "Про медіа", розглянувши та обговоривши одержані зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань до проєкту змін до Положення про особливості ліцензування та реєстрації у сфері медіа в період дії воєнного чи надзвичайного стану, затвердженого рішенням Національної ради від 18.05.2023 N 349, Національна рада вирішила:
1. Затвердити зміни до Положення про особливості ліцензування та реєстрації у сфері медіа в період дії воєнного чи надзвичайного стану, затвердженого рішенням Національної ради від 18.05.2023 N 349, що додаються.
2. Оприлюднити інформацію щодо розгляду зауважень та пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань до проєкту змін до Положення про особливості ліцензування та реєстрації у сфері медіа в період дії воєнного чи надзвичайного стану протягом семи календарних днів з дня прийняття цього рішення на офіційному вебсайті Національної ради.
3. Управлінню стратегічного планування, міжнародної взаємодії та комунікацій оприлюднити це рішення на офіційному вебсайті Національної ради.
4. Це рішення набирає чинності з дня його оприлюднення.
5. Виконання цього рішення покласти на управління: частотного регулювання та технічного контролю, юридичне.
6. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена Національної ради О. Бурмагіна.
Перший заступник голови |
Валентин КОВАЛЬ |
Відповідальний секретар |
Олена НІЦКО |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення
14 вересня 2023 року N 853
ЗМІНИ
до Положення про особливості ліцензування та реєстрації у сфері медіа в період дії воєнного чи надзвичайного стану
1. Розділ III "Особливості порядку видачі та анулювання дозволів на тимчасове мовлення у період дії воєнного чи надзвичайного стану" викласти у такій редакції:
"Розділ III. Особливості порядку видачі та анулювання дозволів на тимчасове мовлення у період дії воєнного чи надзвичайного стану
1. У період дії правового режиму воєнного чи надзвичайного стану, з метою протидії інформаційній агресії, Національна рада може видавати дозвіл на тимчасове мовлення на територіях з особливим режимом мовлення, перелік яких затверджено рішенням Національної ради.
2. Право на отримання дозволу на тимчасове мовлення мають суб'єкти у сфері лінійних аудіовізуальних медіа, що здійснюють мовлення з використанням радіочастотного спектра.
3. Дозвіл на тимчасове мовлення, виданий Національною радою до введення в дію Закону, діє до закінчення визначеного в ньому строку дії.
4. Дозвіл на тимчасове мовлення надає телемовнику або радіомовнику право здійснювати відповідну діяльність з використанням радіочастотного спектра, за умови наявності у володільців радіоелектронних засобів передбаченого законом присвоєння радіочастот, строком на один рік на позаконкурсних засадах та на безоплатній основі.
5. Дозвіл на тимчасове мовлення видається у разі наявності у Національної ради:
розрахунків щодо можливості та умов користування радіочастотним спектром для потреб тимчасового мовлення державного підприємства, що знаходиться у сфері управління Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв'язку (далі - державне підприємство сфери управління НКЕК), у тому числі отриманих до затвердження переліку територій з особливим режимом мовлення;
листа-підтвердження державного підприємства сфери управління НКЕК щодо можливості тимчасового використання радіочастотного спектра у період дії воєнного чи надзвичайного стану після проведення ним попередніх розрахунків і погодження з Генеральним штабом Збройних Сил України (далі - ГШ ЗСУ);
вільних радіочастот і каналів, наявних у резерві Національної ради у зв'язку із скасуванням конкурсу на отримання ліцензії на мовлення, анулюванням ліцензії, не продовженням ліцензії;
радіочастот або каналів, на яких ліцензіатом припинено мовлення під час воєнного чи надзвичайного стану. З метою захисту інформаційного простору Національна рада може надати дозвіл на тимчасове мовлення на радіочастоту або канал, на яких припинено мовлення ліцензіатом, суб'єкту у сфері медіа, визначеному у пункті 2 розділу III цього Положення, за умови отримання від ліцензіата, який припинив мовлення, відповідного погодження;
вільних каналів (програм) у багатоканальній електронній комунікаційній мережі МХ-5 місцевої категорії мовлення або у місцевих багатоканальних електронних комунікаційних мережах.
6. Отримання дозволів на тимчасове мовлення лінійними медіа, створеними Міністерством оборони України, регулюється статтею 125 Закону.
7. Перелік населених пунктів, де є можливість отримати дозвіл на тимчасове мовлення, розміщується на офіційному вебсайті Національної ради.
8. У разі потреби тимчасового збільшення потужності передавача на період дії воєнного чи надзвичайного стану для мовлення за ліцензією Національна рада надає дозвіл на тимчасове мовлення зі збільшеною потужністю передавача за умови погодження державного підприємства сфери управління НКЕК та ГШ ЗСУ.
9. Суб'єкти у сфері медіа (телемовники та/або радіомовники), які планують здійснювати тимчасове мовлення, подають до Національної ради:
заяву про видачу дозволу на тимчасове мовлення за встановленою формою, наведеною в додатку 2 до цього Положення (далі - заява про видачу дозволу);
обґрунтування використання заявленої програмної концепції мовлення, визначеної відповідною ліцензією на мовлення, щодо протидії інформаційній агресії, необхідності забезпечення на відповідній території плюралізму інформації та доступу користувачів до суспільно важливої аудіовізуальної інформації;
лист-узгодження технічної можливості мовлення з постачальником електронних комунікаційних послуг (оператором мережі).
10. Суб'єкти у сфері аудіовізуальних медіа, створені юридичною особою, засновником (учасником) якої є Міністерство оборони України, можуть здійснювати тимчасове мовлення на територіях з особливим режимом мовлення, за умови наявності вільних частот (каналів) та технічної можливості мовлення. Дозволи на тимчасове мовлення видаються на строк дії Розділу IX Закону та на підставі подачі до Національної ради:
заяви про видачу дозволу;
листа-узгодження технічної можливості мовлення з постачальником електронних комунікаційних послуг (оператором мережі);
програмної концепції мовлення та обґрунтування використання її щодо протидії інформаційній агресії та необхідності забезпечення на відповідній території плюралізму в поданій інформації та доступу користувачів до суспільно важливої аудіовізуальної інформації.
11. Для отримання дозволу на тимчасове мовлення зі збільшеною потужністю передавача у період дії воєнного чи надзвичайного стану телемовник або радіомовник подає до Національної ради заяву про видачу дозволу.
12. До введення в експлуатацію електронного кабінету заява про видачу дозволу та документи, що до неї додаються, подаються в паперовій формі на адресу Національної ради або в електронній формі на електронну пошту Національної ради.
Заява про видачу дозволу та документи до неї, що подаються в паперовій формі, мають бути належним чином засвідчені, підписані керівником або уповноваженою особою та скріплені печаткою суб'єкта у сфері медіа (за наявності). У разі підписання заяви про видачу дозволу та документів до неї уповноваженою особою, додається документ, який підтверджує повноваження такої особи.
У разі подання заяви про видачу дозволу в електронній формі на заяву та всі документи до неї накладається кваліфікований електронний підпис чи печатка з урахуванням вимог
Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги". Якщо подані в електронній формі документи викликають сумніви щодо їх достовірності, Національна рада має право звернутись до суб'єкта у сфері медіа з вимогою про надання оригіналів таких документів для ознайомлення та/або належним чином засвідчених копій. Після ознайомлення з оригіналами документів, наданих на звернення Національної ради, такі оригінали повертаються у строк не більше десяти робочих днів.
................Перейти до повного тексту