1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНА РАДА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ
РІШЕННЯ
від 8 червня 2023 року N 382
Про затвердження Положення про Перелік аудіовізуальних медіа-сервісів на замовлення та сервісів провайдерів аудіовізуальних сервісів держави-агресора
Керуючись статтями 87, 90 Закону України "Про медіа", розглянувши та обговоривши одержані зауваження та пропозиції від юридичних осіб, їх об'єднань до проєкту Положення про Перелік аудіовізуальних медіа-сервісів на замовлення та сервісів провайдерів аудіовізуальних сервісів держави-агресора, Національна рада вирішила:
1. Затвердити Положення про Перелік аудіовізуальних медіа-сервісів на замовлення та сервісів провайдерів аудіовізуальних сервісів держави-агресора, що додається.
2. Оприлюднити інформацію щодо розгляду зауважень та пропозицій від юридичних осіб, їх об'єднань до проєкту Положення про Перелік аудіовізуальних медіа-сервісів на замовлення та сервісів провайдерів аудіовізуальних сервісів держави-агресора протягом п'яти робочих днів з дня прийняття цього рішення на офіційному вебсайті Національної ради.
3. Управлінню стратегічного планування, міжнародної взаємодії та комунікацій оприлюднити це рішення на офіційному вебсайті Національної ради.
4. Це рішення набирає чинності з дня його оприлюднення.
5. Виконання цього рішення покласти на управління: контрольно-аналітичне, юридичне.
6. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена Національної ради України О. Бурмагіна.
Голова Ольга ГЕРАСИМ'ЮК
Заступник голови Олег ЧЕРНИШ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення
8 червня 2023 року N 382
ПОЛОЖЕННЯ
про Перелік аудіовізуальних медіа-сервісів на замовлення та сервісів провайдерів аудіовізуальних сервісів держави-агресора
I. Загальні положення
1. Це Положення визначає механізм реалізації вимог Закону України "Про медіа" (далі - Закон) щодо заборони поширення на території України аудіовізуальних медіа-сервісів на замовлення та сервісів провайдерів аудіовізуальних сервісів держави-агресора, встановлюючи процедуру внесення Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення (далі - Національна рада) сервісів до Переліку аудіовізуальних медіа-сервісів на замовлення та сервісів провайдерів аудіовізуальних сервісів держави-агресора (далі - Перелік) та порядок виключення сервісу з Переліку, а також порядок та критерії визначення вебсайтів, мобільних застосунків чи спеціального програмного забезпечення для телевізійних приймачів або іншого кінцевого (термінального) обладнання, за допомогою яких надається сервіс.
2. Національна рада затверджує та оновлює Перелік у встановленому Законом та цим Положенням порядку.
II. Порядок внесення сервісів до Переліку
1. Внесення сервісів до Переліку за рішенням Національної ради, ухваленим у встановленому Законом порядку, здійснюється за наявності однієї з таких підстав:
1) невідповідність структури власності суб'єкта у сфері аудіовізуальних медіа-сервісів на замовлення або провайдера аудіовізуальних сервісів (далі - суб'єкт) вимогам пунктів 1 - 3 частини першої статті 120 Закону;
2) кінцевим бенефіціарним власником, ключовим учасником чи власником істотної участі на будь-якому рівні ланцюга володіння корпоративними правами такого суб'єкта є особа, зазначена у частині першій статті 120 Закону;
3) повна або переважна спрямованість сервісу, що надається суб'єктом, на територію та аудиторію держави-агресора (держави-окупанта).
2. Аудіовізуальний медіа-сервіс на замовлення або сервіс провайдера аудіовізуальних сервісів вважається повністю або переважно спрямованим на територію та аудиторію держави-агресора (держави-окупанта) відповідно до підпункту 3 пункту 1 розділу II цього Положення у разі відповідності трьом або більше з таких критеріїв:
1) використання для надання доступу до сервісів доменних імен в географічних доменах, що вказують на державу-агресора (державу-окупанта), або в домені .su;
2) використання в якості мови інтерфейсу за замовчуванням державної мови держави-агресора (держави-окупанта);
3) включення сервісу до державних реєстрів аудіовізуальних сервісів держави-агресора (держави-окупанта);
4) правила користування та політики сервісу базуються на національному законодавстві держави-агресора (держави-окупанта);
5) можливість оплати доступу до сервісу у національній валюті або за допомогою платіжних систем держави-агресора (держави-окупанта);
6) надання доступу до щонайменше одного іноземного лінійного медіа, поширення якого на території України обмежується відповідно до вимог статті 121 Закону;
7) поширення чи надання доступу на території України до програм (крім інформаційних та інформаційно-аналітичних програм), одним із учасників яких є особа, внесена до Переліку осіб, які створюють загрозу національній безпеці відповідно до вимог статті 126 Закону;
8) поширення чи надання доступу на території України до фільмів, розповсюдження та демонстрування яких заборонено відповідно до Закону України "Про кінематографію";
9) розміщення рекламної інформації, спрямованої на аудиторію держави-агресора (держави-окупанта).
3. Національна рада тлумачить зміст критеріїв, визначених підпунктами 1 - 5, 9 пункту 2 Розділу II цього Положення відповідно до вимог цього пункту Положення.
Доменними іменами, що географічно вказують на державу-агресора (державу-окупанта), є, зокрема, домени верхнього рівня .ru, .рф та. su, домени другого рівня, що вказують на географічні регіони держави-агресора (держави-окупанта) або на номери таких регіонів.
Державною мовою держави-агресора (держави-окупанта) є мова, визначена як державна відповідно до конституції або законодавства держави-агресора (держави-окупанта).
Державними реєстрами аудіовізуальних сервісів держави-агресора (держави-окупанта) є Реєстр аудіовізуальних сервісів, інші реєстри, що ведуться регуляторним органом, що здійснює функції з контролю та нагляду у сфері медіа або електронних комунікацій держави-агресора (держави-окупанта).
Базування правил користування та політик сервісу на національному законодавстві держави-агресора (держави-окупанта) визначається шляхом наявності у таких правилах та політиках посилань на законодавство, включення до реєстрів, потреби відповідати законодавству держави-агресора (держави-окупанта).
Можливість оплати доступу до сервісу у національній валюті або за допомогою платіжних систем держави-агресора (держави-окупанта) визначається шляхом наявності серед доступних опцій оплати можливості оплати сервісу грошовою одиницею, визначеною як єдиною відповідно до конституції або законодавства держави-агресора (держави-окупанта) або за допомогою Національної системи платіжних карт, визначеної законодавством держави-агресора (держави-окупанта).

................
Перейти до повного тексту