1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНА РАДА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ
РІШЕННЯ
від 25 травня 2023 року N 368
Про затвердження Порядку здійснення офіційного моніторингу та проведення перевірок діяльності суб'єктів у сфері медіа
Керуючись статтями 87, 90 Закону України "Про медіа", розглянувши та обговоривши одержані зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань до проєкту Порядку здійснення офіційного моніторингу та проведення перевірок діяльності суб'єктів у сфері медіа, Національна рада вирішила:
1. Затвердити Порядок здійснення офіційного моніторингу та проведення перевірок діяльності суб'єктів у сфері медіа, що додається.
2. Оприлюднити інформацію щодо розгляду зауважень та пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань до проєкту Порядку здійснення офіційного моніторингу та проведення перевірок діяльності суб'єктів у сфері медіа протягом п'яти робочих днів з дня прийняття цього рішення на офіційному вебсайті Національної ради.
3. Управлінню стратегічного планування, міжнародної взаємодії та комунікацій оприлюднити це рішення на офіційному вебсайті Національної ради.
4. Це рішення набирає чинності з дня його оприлюднення.
5. Виконання цього рішення покласти на управління: контрольно-аналітичне, юридичне.
6. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена Національної ради О. Бурмагіна.
Голова Ольга ГЕРАСИМ'ЮК
Відповідальний секретар Олена НІЦКО
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення
25 травня 2023 року N 368
ПОРЯДОК
здійснення офіційного моніторингу та проведення перевірок суб'єктів у сфері медіа
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає механізм здійснення офіційного моніторингу (далі - моніторинг), організації та проведення перевірок суб'єктів у сфері медіа, оформлення результатів перевірок уповноваженими особами Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (далі - Національна рада), а також порядок складання та подання органам, уповноваженим розглядати справи про адміністративні правопорушення, протоколів та матеріалів про адміністративні правопорушення.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
акт моніторингу - службовий документ, складений уповноваженою особою Національної ради, в якому фіксуються результати моніторингу;
акт перевірки - документ, який засвідчує факт проведення перевірки діяльності суб'єкта у сфері медіа щодо дотримання вимог законодавства та/або умов ліцензії, а також наявність або відсутність ознак порушень;
акт про відмову суб'єкта у сфері медіа в проведенні перевірки - документ, який засвідчує факт відмови суб'єкта у сфері медіа в проведенні уповноваженими особами Національної ради перевірки його діяльності.
3. Національна рада ухвалює рішення про застосування заходів реагування на порушення суб'єктів у вигляді припису на підставі актів моніторингу та/або інших доказів, які підтверджують наявність або відсутність фактичних обставин, що мають значення для вирішення питання про можливе притягнення суб'єкта у сфері медіа до відповідальності, з урахуванням його пояснень, якщо такі пояснення були надані.
Національна рада ухвалює рішення про застосування заходів реагування на порушення у вигляді штрафу, скасування реєстрації, заборони поширення, видання та розповсюдження, в тому числі тимчасової заборони поширення на підставі актів перевірок та/або інших доказів, які підтверджують наявність або відсутність фактичних обставин, що мають значення для вирішення питання про можливе притягнення суб'єкта у сфері медіа до відповідальності, з урахуванням його пояснень, якщо такі пояснення були надані.
II. Порядок здійснення моніторингу
1. Об'єктами офіційного моніторингу є пакет телеканалів і радіоканалів, програма організації мовлення, програми які транслюються, ретранслюються, надаються на замовлення або у складі аудіовізуальних сервісів, примірники (видання), матеріали, інша інформація друкованих та онлайн-медіа, що поширюються на території України.
2. Уповноваженими особами на здійснення моніторингу є: представники Національної ради в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, працівники секретаріатів представників Національної ради, а також працівники відповідних структурних підрозділів Національної ради, до посадових обов'язків яких належить здійснення моніторингу.
3. Моніторинг пакетів телеканалів та радіоканалів, що надаються провайдером аудіовізуального сервісу, здійснюється шляхом встановлення їх переліку, кількості, черговості, технології та порядку розповсюдження, визначеного законодавством України.
Моніторинг переліку телеканалів та радіоканалів провайдера аудіовізуального сервісу здійснюється уповноваженими особами Національної ради за адресою головної (базової) станції, ретрансляторів, передавачів, мультиплексу або за адресою абонента.
4. У разі відсутності ознак порушень вимог чинного законодавства та/або умов ліцензії, акт моніторингу може не складатися.
5. На письмову вимогу Національної ради суб'єкти у сфері аудіовізуального медіа та онлайн-медіа надають запис програм/матеріалів або їх частин, які транслювались/ретранслювались, надавались чи розповсюджувались, у повній та незмінній формі, який має зберігатися протягом строку, передбаченого чинним законодавством.
6. Результати моніторингу, що стали підставою для застосування заходу реагування на порушення у вигляді припису, доводяться до відома суб'єкта у сфері медіа шляхом направлення завірених в установленому порядку копій рішення про винесення припису та відповідного акта моніторингу в порядку, передбаченому частиною третьою статті 87 Закону.
7. Результати моніторингу, що стали підставою для призначення позапланової перевірки, доводяться до відома суб'єкта у сфері медіа, шляхом направлення завірених в установленому порядку копій рішення про призначення позапланової перевірки та відповідного акта моніторингу в порядку, передбаченому частиною третьою статті 87 Закону.
8. Для здійснення моніторингу тижневого обсягу мовлення, тиждень обраховується з 00 годин 00 хвилин понеділка і закінчується о 24 годині 00 хвилин неділі відповідного календарного тижня. У випадку надходження скарг/заяв/звернень/запитів від фізичних чи юридичних осіб та/або у разі відсутності технічної можливості здійснення моніторингу тижневого обсягу мовлення з понеділка відповідного тижня, день початку та день закінчення запису для здійснення моніторингу може бути змінено.
9. Обов'язковими реквізитами акта моніторингу є:
1) найменування суб'єкта у сфері медіа / інформація, що дозволяє його ідентифікувати;
2) технічні параметри здійснення діяльності / технологія розповсюдження (за наявності);
3) місце здійснення моніторингу;
4) дата складання акта моніторингу;
5) посада, прізвище, ініціали уповноваженої особи, яка здійснила моніторинг.
III. Організація та проведення перевірок
1. Планові перевірки проводяться відповідно до річного або квартального плану проведення перевірок ліцензіатів, який затверджується рішенням Національної ради до 01 грудня року, що передує плановому, або до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому.
Планова перевірка передбачає комплекс заходів, направлений на перевірку відповідності діяльності:
для суб'єктів у сфері аудіовізуальних медіа - вимогам, передбаченим статтями 21, 35 Закону;
для постачальників електронних комунікаційних послуг для потреб мовлення з використанням радіочастотного спектра - вимогам, передбаченим статтями 24, 35 Закону.
За необхідності, до плану проведення перевірок вносяться зміни.
2. Підстави для призначення позапланової перевірки визначено Законом.
3. Під час позапланової перевірки з'ясовують виключно ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для її проведення.
Повторна перевірка питань (фактів), які були об'єктом перевірки, не проводиться.
4. Строк проведення планової перевірки не може перевищувати десяти робочих днів.
Строк проведення позапланової виїзної перевірки не може перевищувати десяти робочих днів.
Строк проведення позапланової безвиїзної перевірки не може перевищувати двадцяти робочих днів.
5. У разі відмови суб'єкта у сфері медіа в проведенні перевірки його діяльності уповноваженими особами Національної ради складається та підписується акт про відмову суб'єкта у сфері медіа в проведенні перевірки (додаток 1), до якого можуть долучатися відео-, аудіозаписи, пояснення або інша інформація, що свідчать про відмову в проведенні перевірки. Такий акт складається у двох примірниках та надається на вимогу суб'єкта у сфері медіа.
6. Відмовою суб'єкта у сфері медіа в проведенні перевірки вважаються дії, визначені Законом.
7. Обов'язки керівника або представника суб'єкта у сфері медіа під час проведення перевірки, права суб'єкта у сфері медіа, щодо якого призначена перевірка, права уповноважених осіб Національної ради під час проведення перевірки визначені Законом.
8. Уповноважені особи Національної ради, які проводять перевірку суб'єкта у сфері медіа:
під час проведення перевірки керуються чинним законодавством та цим Порядком, забезпечуючи повне, об'єктивне та неупереджене її проведення;
дотримуються правил ділової етики у взаємовідносинах із суб'єктом у сфері медіа;
не втручаються і не перешкоджають здійсненню господарської діяльності суб'єкта у сфері медіа під час проведення перевірки;
ознайомлюють керівника або представника суб'єкта у сфері медіа з актом перевірки та/або протоколом (протоколами) про адміністративне правопорушення в строки, передбачені цим Положенням.
9. Кожен акт перевірки має власні номер та дату.
10. За необхідності Національна рада може замовити експертизу або направити запит до державних чи інших органів влади, у тому числі іноземних держав, для отримання інформації, що необхідна для отримання доказів щодо розгляду предмету перевірки.
11. Результати перевірки розглядаються на засіданні Національної ради, про що суб'єкт у сфері медіа повідомляється не пізніше ніж за три робочі дні до засідання у спосіб, визначений частиною третьою статті 87 Закону.
IV. Особливості проведення виїзної перевірки та оформлення її результатів
1. Виїзні перевірки проводяться уповноваженими особами Національної ради, за місцезнаходженням суб'єкта у сфері медіа (адресою, за якою здійснюється редакційний контроль і яка зазначена у Реєстрі, або іншою адресою за письмовим клопотанням суб'єкта у сфері медіа щодо проведення даної перевірки) та у строки, зазначені в посвідченні на право проведення виїзної перевірки.
На підставі рішення Національної ради про призначення перевірки видається наказ про призначення перевірки, в якому зазначається найменування суб'єкта у сфері медіа, щодо якого буде проводитися перевірка, вид і предмет перевірки, підстави для проведення перевірки. Наказ підписує голова Національної ради (особа, яка виконує його обов'язки).
2. Для проведення виїзної перевірки оформлюється посвідчення на право проведення виїзної перевірки, яке підписується головою Національної ради (особою, яка виконує його обов'язки) і скріплюється печаткою.
3. У посвідченні на право проведення виїзної перевірки зазначають:
найменування суб'єкта у сфері медіа, щодо якого буде проводитися перевірка;
місцезнаходження суб'єкта у сфері медіа (адреса, за якою здійснюється редакційний контроль і яка зазначена у Реєстрі, або інша адреса за письмовим клопотанням суб'єкта у сфері медіа щодо проведення даної перевірки);
номер і дату рішення Національної ради, на виконання якого проводиться перевірка;
номер і дату наказу про призначення перевірки;
перелік уповноважених на проведення перевірки осіб із зазначенням їх посад, прізвищ, імен, по батькові;
дату початку і дату закінчення перевірки;
тип перевірки (планова, позапланова, додаткова);
предмет і підстави для призначення перевірки.
4. Посвідчення є чинним виключно протягом зазначеного в ньому строку для проведення перевірки.
5. Посвідчення на право проведення виїзної перевірки суб'єкта у сфері медіа реєструється в журналі обліку із зазначенням номера, дати та прізвища керівника, який підписав посвідчення. Аркуші журналу обліку мають бути пронумеровані, журнал прошнурований і скріплений печаткою.
6. Національна рада надсилає суб'єкту у сфері медіа повідомлення про проведення виїзної перевірки не пізніше ніж за десять днів до дати початку проведення планової перевірки або за п'ять днів до дати початку проведення позапланової перевірки в порядку, визначеному частиною третьою статті 87 Закону, та додає копію рішення про призначення перевірки.
У повідомленні про проведення виїзної перевірки зазначається:
дата проведення перевірки;
найменування суб'єкта у сфері медіа, щодо діяльності якого здійснюється перевірка;

................
Перейти до повного тексту