- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
НАЦІОНАЛЬНА РАДА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ
РІШЕННЯ
від 18 травня 2023 року N 349
Про затвердження Положення про особливості ліцензування та реєстрації у сфері медіа в період дії воєнного чи надзвичайного стану
Керуючись статтями 87, 90 Закону України "Про медіа", розглянувши та обговоривши одержані зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань до проєкту Положення про особливості ліцензування та реєстрації у сфері медіа в період дії воєнного чи надзвичайного стану, Національна рада вирішила:
1. Затвердити Положення про особливості ліцензування та реєстрації у сфері медіа в період дії воєнного чи надзвичайного стану, що додається.
2. Оприлюднити інформацію щодо розгляду зауважень та пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань до проєкту Положення про особливості ліцензування та реєстрації у сфері медіа в період дії воєнного чи надзвичайного стану протягом п'яти робочих днів з дня прийняття цього рішення на офіційному вебсайті Національної ради.
3. Управлінню стратегічного планування, міжнародної взаємодії та комунікацій оприлюднити це рішення на офіційному вебсайті Національної ради.
4. Це рішення набирає чинності з дня його оприлюднення.
5. Виконання цього рішення покласти на управління: ліцензування та реєстрації, частотного регулювання та технічного контролю, юридичне.
6. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена Національної ради О. Бурмагіна.
Перший заступник голови |
Валентин КОВАЛЬ |
Відповідальний секретар |
Олена НІЦКО |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення
18 травня 2023 року N 349
ПОЛОЖЕННЯ
про особливості ліцензування та реєстрації у сфері медіа в період дії воєнного чи надзвичайного стану
I. Загальні положення
1. Це Положення визначає особливості ліцензування та реєстрації у сфері медіа, видачі дозволів на тимчасове мовлення в період дії воєнного чи надзвичайного стану (далі - Положення).
2. Ліцензування та реєстрація у сфері медіа, видача дозволів на тимчасове мовлення в період дії воєнного чи надзвичайного стану здійснюються з урахуванням положень Закону України "Про медіа" (далі - Закон), Порядку подання до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення заяв щодо ліцензування суб'єктів у сфері медіа, Порядку подання до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення заяв щодо реєстрації суб'єктів у сфері медіа, Порядку видачі та анулювання дозволів на тимчасове мовлення на територіях з особливим режимом мовлення та особливостей, визначених цим Положенням.
3. Розгляд заяв про участь у конкурсі для видачі ліцензії на мовлення та заяв про реєстрацію суб'єктів у сфері медіа здійснюється в порядку та строки, визначені Законом.
II. Особливості ліцензування та реєстрації у сфері медіа в період дії воєнного чи надзвичайного стану
1. Для участі у конкурсі, продовження строку дії ліцензії, анулювання ліцензії, а також для реєстрації суб'єктів у сфері медіа, скасування реєстрації суб'єктів у сфері медіа, внесення змін до Реєстру суб'єктів у сфері медіа (далі - Реєстр) в період дії воєнного чи надзвичайного стану заявник подає до Національної ради заяви відповідно до форм, визначених у додатках до Порядку подання до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення заяв щодо ліцензування суб'єктів у сфері медіа та відповідно до форм, визначених у додатках до Порядку подання до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення заяв щодо реєстрації суб'єктів у сфері медіа (далі - заяви), та документи, що до них додаються, через електронний кабінет.
2. До введення в експлуатацію електронного кабінету заяви та документи, що до них додаються, подаються в паперовій формі на юридичну адресу Національної ради або в електронній формі на офіційну електронну пошту Національної ради.
Документи, розпорядником яких є суб'єкт у сфері медіа, засвідчуються підписом керівника або уповноваженої особи та печаткою суб'єкта у сфері медіа (за наявності), що подаються в оригіналі або належним чином засвідчених копіях. У разі підписання заяви та документів до неї уповноваженою особою, до заяви додається документ, який підтверджує повноваження такої особи. Під час заповнення Заяв та документів до них використовувати гарнітуру Times New Roman та шрифт розміром 12 - 14 друкарських пунктів.
3. У разі подання заяви в електронній формі на заяву та документи накладається кваліфікований електронний підпис чи печатка з урахуванням вимог
Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги". Якщо подані в електронній формі документи викликають сумніви щодо їх достовірності, Національна рада має право звернутись до суб'єкта у сфері медіа з вимогою про надання оригіналів або належним чином засвідчених копій таких документів для ознайомлення. Після ознайомлення з оригіналами документів, наданих на вимогу Національної ради, такі оригінали повертаються у строк не більше десяти робочих днів.
4. Документи, подані з порушенням пунктів 2, 3 розділу II цього Положення, вважаються такими, що не відповідають вимогам цього Положення та не реєструються, про що заявнику надсилається протягом трьох робочих днів повідомлення. У разі подання заяви в електронній формі повідомлення надсилається на електронну адресу, з якої надійшла заява. Якщо заяву подано в паперовій формі - на зазначену в заяві електронну адресу (за наявності).
5. На підставі звернення ліцензіата або суб'єкта у сфері медіа, що здійснює мовлення без використання радіочастотного спектра та за погодженням Національної ради, граничний термін початку мовлення, визначений Законом, може бути перенесено до закінчення дії воєнного стану та спливу трьох місяців після його припинення або скасування.
6. Ліцензіат або суб'єкт у сфері медіа, що здійснює мовлення без використання радіочастотного спектра, повідомляє Національну раду про намір щодо припинення та/або відновлення мовлення, надання аудіовізуальних медіасервісів (теле- та/або радіомовлення) із зазначенням причин та обставин такого припинення, шляхом надсилання офіційного листа у паперовій або електронній формі.
Національна рада, оцінивши причини та обставини, наведені ліцензіатом або суб'єктом у сфері медіа, що здійснює мовлення без використання радіочастотного спектра, врахувавши особливості їх діяльності, надсилає лист щодо погодження або непогодження припинення мовлення. Строк припинення мовлення не може бути більший за період дії воєнного стану та три місяці після його припинення або скасування.
Ліцензіат або суб'єкт у сфері медіа, що здійснює мовлення без використання радіочастотного спектра у разі можливості поновлення мовлення, надання аудіовізуальних медіасервісів (теле- та/або радіомовлення) повідомляє про це Національну раду. Зазначені повідомлення здійснюються шляхом надсилання офіційного листа у паперовій або електронній формі.
7. У разі неможливості виконання ліцензіатом умов ліцензії внаслідок дії воєнного чи надзвичайного стану такий ліцензіат зобов'язаний звернутися до Національної ради із заявою про тимчасовий відступ від умов ліцензії, за формою, наведеною в додатку 1 до цього Положення, з обґрунтуванням причин та обсягу умов, що не можуть бути ним дотримані, а також із зазначенням строку такого тимчасового відступу.
Відступом від умов ліцензії вважається також припинення мовлення в обсязі не більше 35 відсотків загального обсягу мовлення, визначеного умовами ліцензії. Національна рада впродовж тридцяти днів з дня надходження заяви ухвалює мотивоване рішення щодо допустимості або недопустимості тимчасового відступу від умов ліцензії.
III. Особливості порядку видачі та анулювання дозволів на тимчасове мовлення у період дії воєнного чи надзвичайного стану
1. У період дії правового режиму воєнного чи надзвичайного стану з метою протидії інформаційній агресії Національна рада може видавати дозвіл на тимчасове мовлення на територіях, де введено воєнний чи надзвичайний стан.
2. Право на отримання дозволу на тимчасове мовлення мають суб'єкти у сфері медіа (телемовники та/або радіомовники), які мають відповідні ліцензії на мовлення, та суб'єкти, що здійснюють мовлення без використання радіочастотного спектра.
3. Дозволи на тимчасове мовлення, видані для мовлення на територіях з особливим режимом мовлення (у тому числі видані Національною радою до набрання чинності Законом), у разі введення воєнного або надзвичайного стану на таких територіях, регулюються цим Положенням.
4. Дозволи на тимчасове мовлення надають суб'єктам, зазначеним в пункті 2 розділу III цього Положення, право здійснювати відповідну діяльність за умови наявності у володільців радіоелектронних засобів, передбаченого законом присвоєння радіочастот, строком на один рік на позаконкурсних засадах та безоплатній основі.
5. Дозвіл на тимчасове мовлення видається у разі наявності:
розрахунків щодо можливості та умов користування радіочастотним спектром для потреб тимчасового мовлення державного підприємства, що знаходиться у сфері управління Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв'язку (далі - державне підприємство сфери управління НКЕК);
листа-підтвердження державного підприємства, що знаходиться у сфері управління НКЕК щодо можливості тимчасового використання радіочастотного спектра у період дії воєнного чи надзвичайного стану після проведення ним попередніх розрахунків і погодження з Генеральним штабом Збройних Сил України (далі - ГШ ЗСУ);
вільних радіочастот і каналів, наявних у резерві Національної ради у зв'язку із скасуванням конкурсу на отримання ліцензії на мовлення, анулюванням ліцензії, не продовженням ліцензії, окрім радіочастот в обласних центрах. Дозвіл на тимчасове мовлення в обласному центрі може бути надано у разі включення відповідної області до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 N 309;
радіочастот або каналів, на яких ліцензіатом припинено мовлення під час воєнного чи надзвичайного стану. З метою захисту інформаційного простору Національна рада може надати дозвіл на тимчасове мовлення на радіочастоту або канал, на яких припинено мовлення ліцензіатом, суб'єкту у сфері медіа, визначеному у пункті 2 розділу III цього Положення, за умови отримання від ліцензіата, який припинив мовлення, відповідного погодження;
вільних каналів (програм) у багатоканальній електронній комунікаційній мережі МХ-5 місцевої категорії мовлення або у місцевих багатоканальних електронних комунікаційних мережах.
6. Перелік населених пунктів, де є можливість отримати дозвіл на тимчасове мовлення, розміщується на сайті Національної ради.
7. У разі потреби тимчасового збільшення потужності передавача на період дії воєнного чи надзвичайного стану для мовлення за ліцензією Національна рада надає дозвіл на тимчасове мовлення зі збільшеною потужністю передавача за умови погодження державного підприємства, що знаходиться у сфері управління НКЕК та ГШ ЗСУ.
8. Суб'єкти у сфері медіа (телемовники та/або радіомовники), які мають ліцензії на мовлення та планують здійснювати тимчасове мовлення, подають до Національної ради:
заяву про видачу дозволу на тимчасове мовлення за встановленою формою, наведеною в додатку 2 до цього Положення;
обґрунтування використання заявленої програмної концепції мовлення щодо протидії інформаційній агресії та необхідністю забезпечення на відповідній території плюралізму інформації та доступу користувачів до суспільно важливої аудіовізуальної інформації;
лист-узгодження технічної можливості мовлення з постачальником електронних комунікаційних послуг (оператором мережі).
9. Суб'єкти у сфері медіа, що здійснюють мовлення без використання радіочастотного спектра, для отримання дозволу на тимчасове мовлення подають до Національної ради:
заяву про видачу дозволу на тимчасове мовлення за встановленою формою, наведеною в додатку 2 до цього Положення;
лист-узгодження технічної можливості мовлення з постачальником електронних комунікаційних послуг (оператором мережі);
інформацію про програмну концепцію мовлення, обґрунтування використання її щодо протидії інформаційній агресії та необхідністю забезпечення на відповідній території плюралізму інформації та доступу користувачів до суспільно важливої аудіовізуальної інформації;
................Перейти до повного тексту