- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
Про підсумки діяльності Держкомпідприємництва у 2008 році та пріоритетні напрями роботи у 2009 році
( Рішення затверджено Наказом Державного комітету
України з питань регуляторної політики
та підприємництва
N 36 від 20.02.2009 )
Заслухавши та обговоривши доповідь першого заступника Голови Комітету А.О. Гота з питання порядку денного, виступи членів колегії та підсумковий виступ Голови Комітету О.В. Кужель, а також на підставі розгляду матеріалів про роботу Держкомпідприємництва у 2008 році (що додаються),
I. Колегія:
1. Підтримує визначену Комітетом стратегічну мету діяльності - створення в усіх сферах господарської діяльності цілісної та ефективної системи підтримки малого і середнього бізнесу, формування сприятливих умов для його розвитку. На досягнення цього мають бути зосереджені зусилля усіх структурних підрозділів Комітету та його територіальних представництв.
Визначає такі пріоритетні завдання у 2009 році:
1. Організація роботи центральних і місцевих органів влади в напрямку радикального розчищення регуляторного середовища, насамперед у сфері будівництва, земельних відносин, транспорту.
2. Завершення реформування дозвільної системи у сфері господарської діяльності, оптимізація ліцензійної сфери.
3. Забезпечення належної роботи системи державної реєстрації суб'єктів господарської діяльності, подальше удосконалення реєстраційних процедур.
5. Посилення контролю за діяльністю посадових осіб органів влади, які забезпечують дозвільні, реєстраційні та ліцензійні процедури, з метою виявлення та упередження порушень законних прав та інтересів суб'єктів господарської діяльності; а також вивчення питання про запровадження кримінальної відповідальності за грубе порушення чиновниками законодавства про підприємництво.
6. Реалізація комплексу заходів із забезпечення участі малого та середнього бізнесу у здійсненні загальнодержавних та регіональних інфраструктурних проектів.
7. Вживання заходів щодо усунення передумов поширення рейдерства.
Серед проблем, які слід вирішити разом з відповідальними органами влади, є такі.
Вирішення проблеми кредитування банками малого та середнього бізнесу. Слід добиватися дозволу на реструктуризацію заборгованості по кредитах, установлення справедливої кредитної ставки, переведення валютних кредитів у національну валюту.
Комітет має невідкладно ініціювати питання щодо запровадження податкових канікул для новостворюваних малих та середніх підприємств.
Необхідним є активне залучення Держкомпідприємництва до роботи, пов'язаної із законодавчим вдосконаленням інституту державно-приватного партнерства, що дозволить підвищити інвестиційну привабливість країни та конкурентоспроможність державного сектору економіки, створити альтернативу приватизації стратегічно важливих об'єктів державного майна, збільшивши при цьому ефективність його використання. На сучасному етапі необхідним є прийняття рамкового закону про державно-приватне партнерство, а також внесення змін до вже існуючих законів, що регулюють різні форми такого партнерства.
Необхідно долучитися до вирішення завдання з удосконалення системи державного управління земельними ресурсами.
Через розчищення регуляторного поля та упровадження дозвільної реформи Комітет має сприяти вирішенню таких завдань, як скорочення термінів, а також установлення прозорих процедур погодження і виготовлення проектної документації та надання дозволів на будівництво об'єктів.
Колегія вважає важливим прийняття Трудового кодексу, в опрацюванні якого необхідно взяти активну участь. Слід проводити роботу в напрямку вирішення питання внутрішньої трудової міграції, зокрема через підвищення компетенції та кваліфікації персоналу.
Комітет має сприяти переходу вітчизняних підприємців на європейські стандарти якості та добровільну сертифікацію.
Колегія констатує, що має бути посилено роботу в регіонах. Дозвільна система у сфері господарської діяльності і формування політики місцевих податків і зборів на рівні місцевого самоврядування - ці напрямки повинні ретельно відстежуватись на місцевому рівні. Територіальні представництва повинні стати фундаторами регіональної політики з питань розвитку та підтримки підприємництва.
Реальними партнерами Комітету при виконанні його завдань мають стати громадські об'єднання підприємців на усіх рівнях. Необхідно продовжувати співпрацю з Радою підприємців при Кабінеті Міністрів України, оновити склад Громадської колегії Держкомпідприємництва шляхом залучення до роботи свіжих сил - новостворених всеукраїнських організацій, які реально діють. Під особистим патронатом Голів представництв мають знаходитись громадські ради підприємців, які створені при облдержадміністраціях та на районному рівні.
Колегія підтримує ініціативу щодо створення нових громадських дорадчих органів на тих рівнях влади, де формується державна політика, зокрема - Ради підприємців при Верховній Раді України. Вона вкрай необхідна для забезпечення інтересів підприємців під час законотворчої роботи, і особливо з метою упередження шкідливих і неефективних для підприємництва норм.
Немаловажним завданням Комітету повинно стати залучення міжнародної технічної допомоги, зокрема, ресурсів закордонних фінансових інституцій для вирішення питань розвитку підприємництва.
Колегія вбачає необхідним задля методичної підтримки окреслених завдань посилити взаємодію з Українською академією бізнесу та підприємництва, яка має стати реальним навчальним та науково-методичним інструментом Держкомпідприємництва, поглиблюючи правову освіту майбутніх підприємців, здійснюючи наукові дослідження з питань регуляторної політики та підприємництва, створюючи навчальні програми з підвищення кваліфікації державних реєстраторів, фахівців з ліцензування та дозвільної системи. Активізувати в цьому напрямку співпрацю з іншими науковими та освітніми установами.
Особливі зусилля слід також спрямувати на швидке, об'єктивне і професійне інформаційне забезпечення громадян і організацій з використанням електронних засобів та можливостей сайта Комітету.
Колегія підтримує позицію Комітету про неухильне дотримання усіма працівниками Держкомпідприємництва державної етики у взаємодії з суб'єктами підприємницької діяльності, організаціями, підприємствами, які звертаються за роз'ясненнями або потребують невідкладної допомоги щодо захисту їхніх прав. Цей напрямок роботи накладає нову відповідальність на Уповноважених Держкомпідприємництва з захисту прав підприємців. На рівні Комітету і територіальних представництв є потреба у створенні системи оперативного двостороннього зв'язку з підприємцями.
Виконання поставлених завдань в умовах обмежених фінансових ресурсів потребує особистих зусиль з боку кожного працівника системи Держкомпідприємництва, переорієнтації наявних кадрових і фінансових ресурсів Комітету.
II. Колегія вирішила:
2. Інформацію про роботу Держкомпідприємництва у 2008 році взяти до відома.
У напрямку упровадження реформування дозвільної системи у сфері господарської діяльності:
3. Рекомендувати Комітету визнати недостатньою роботу:
- МВС, Мінагрополітики, Мінприроди, МОН, МКТ, Мінекономіки, МОЗ, Держгірпромнагляду, Держспоживстандарту, НАЕР, Держводгоспу, Держкомзему, Укравтодору, Держархбудінспекції - стосовно виконання Плану заходів на 2008 рік щодо удосконалення дозвільної системи у сфері господарської діяльності, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 09.04.2008
N 576-р, не в повному обсязі;
- Ради міністрів АР Крим, Київської обласної державної адміністрації з питань впровадження Закону України
"Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" в частині створення дозвільних центрів (в містах Судак, Феодосія АР Крим та Буча Київської обл. дозвільні центри не створені);
- Ради міністрів АР Крим, Вінницької, Дніпропетровської, Київської, Львівської, Луганської, Миколаївської, Рівненської, Черкаської обласних державних адміністрацій - з питань впровадження Закону України
"Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" в частині створення належних умов по забезпеченню ефективної діяльності дозвільних центрів (дозвільні центри в окремих адміністративно-територіальних одиницях працюють тільки в режимі консультацій);
- Вінницької, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Луганської, Львівської, Миколаївської, Полтавської, Харківської, Херсонської, Чернівецької, Чернігівської обласних державних адміністрацій - стосовно виконання Плану заходів на 2008 рік щодо удосконалення дозвільної системи у сфері господарської діяльності, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 09.04.2008
N 576-р, в частині вжиття дієвих заходів з використання коштів, передбачених
Державним бюджетом України на 2008 рік на матеріально-технічне забезпечення дозвільних центрів (використано від 5 до 50% виділених коштів);
- представництв Держкомпідприємництва в АР Крим, Вінницькій, Дніпропетровській, Київській, Львівській, Луганській, Миколаївській, Рівненській, Черкаській областях - з питань забезпечення організаційно-методологічного супроводження реалізації Закону України
"Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" з метою ефективної діяльності дозвільних центрів (дозвільні центри в окремих адміністративно-територіальних одиницях не створені або працюють тільки в режимі консультацій);
- представництв Держкомпідприємництва в АР Крим, Чернівецькій, Хмельницькій областях - в частині здійснення контролю за додержанням вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру та застосування норм адміністративного права за порушення порядку видачі документів дозвільного характеру;
- представництва Держкомпідприємництва в Житомирській області щодо забезпечення якісного, змістовного наповнення та своєчасного подання інформації за встановленими формами відповідно до Переліку звітів, затвердженого пунктом 1 наказу Держкомпідприємництва від 27.12.2007 N 153;
4. Відзначити задовільну роботу у 2008 році територіальних представництв Держкомпідприємництва:
- у Волинській, Кіровоградській, Запорізькій, Одеській областях за ефективну роботу по впровадженню Закону України
"Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" - в частині забезпечення ефективного функціонування дозвільних центрів (найвищі показники ефективності діяльності дозвільних центрів);
- у Івано-Франківській та Луганській областях за ефективну роботу по впровадженню Закону України
"Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" - в частині здійснення ефективного контролю за додержанням вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру та застосування норм адміністративного права за порушення порядку видачі документів дозвільного характеру.
5. Заступнику Голови Яцишиній Г.М., Департаменту дозвільної системи (Андрєєв О.В.):
5.1. Забезпечити взаємодію і координацію діяльності центральних та місцевих органів виконавчої влади та територіальних представництв Комітету щодо виконання положень Закону України
"Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності", заходів по удосконаленню дозвільної системи у сфері господарської діяльності.
Термін - постійно
5.2. Забезпечити співпрацю з Радою підприємців при Кабінеті Міністрів України, громадськими об'єднаннями, всеукраїнськими об'єднаннями організацій роботодавців, спілками підприємців, незалежними експертами щодо виявлення проблемних питань дозвільної системи у сфері господарської діяльності та вироблення конкретних пропозицій з метою їх врегулювання, та висвітлення цих питань у засобах масової інформації, на сайті Держкомпідприємництва.
Термін - протягом року
5.3. Забезпечити супроводження в Кабінеті Міністрів України проекту розпорядження Кабінету Міністрів України "Про затвердження плану заходів на 2009 рік щодо удосконалення дозвільної системи у сфері господарської діяльності".
Термін - до його затвердження
5.4. Прискорити погодження з центральними органами виконавчої влади та забезпечити подання на розгляд до Кабінету Міністрів України:
- проекту Закону України "Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності",
Термін - лютий 2009 року
- проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з метою посилення контролю за додержанням порядку видачі документів дозвільного характеру".
Термін - березень 2009 року
5.5. Забезпечити супроводження у Верховній Раді України законопроектів з метою їх підготовки до розгляду у другому читанні:
- "Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності" (реєстр. N 3224) - в частині уточнення переліку документів дозвільного характеру;
- "Про внесення змін до Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" (реєстр. N 1362).
Термін - до їх прийняття
5.6. Спільно з ДП "Інформаційно-ресурсний центр" (Лепьошкін В.В.) забезпечити методологічне супроводження ведення реєстру документів дозвільного характеру.
Термін - постійно
5.6. Систематизувати та кодифікувати документи дозвільного характеру на всіх рівнях виконавчої влади.
Термін - I півріччя
5.7. Продовжити систематичне оновлення сторінки "Дозвільні центри" на офіційному веб-сайті Держкомпідприємництва. Зокрема, щодо наповнення його інформацією про діяльність дозвільних центрів; переліку документів дозвільного характеру, що в них видається, процедури їх видачі.
Термін - постійно
5.8. Забезпечити здійснення контролю за додержанням вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру згідно з Планом перевірок на 2009 рік.
Термін - протягом року
5.9. Забезпечити здійснення заходів, передбачених наказом Держкомпідприємництва від 02.12.2008 N 154 "Про запровадження Всеукраїнського конкурсу "Кращий дозвільний центр" та "Кращий адміністратор" (організаційне та методологічне супроводження проведення вказаного конкурсу).
Термін - I півріччя
6. ДП "Інформаційно-ресурсний центр" (Лепьошкін В.В.) спільно з департаментом дозвільної системи (Андрєєв О.В.) забезпечити постійну модернізацію автоматизованої інформаційної системи реєстру документів дозвільного характеру з урахуванням недоліків та пропозицій адміністраторів, що виникають під час користування Реєстром.
Термін - постійно
У напрямку регуляторної політики:
7. Першому заступнику Голови Комітету Гота А.О., Департаменту регуляторної політики (Мірошніченко О.М.):
7.1. Завершити опрацювання остаточних результатів виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 11.06.2008
N 824-р "Про заходи з проведення перегляду регуляторних актів з питань землекористування, будівництва та туризму". Про результати поінформувати Кабінет Міністрів України.
Термін - лютий 2009 року
7.2. З метою визначення проблемних питань та підготовки комплексних пропозицій стосовно лібералізації нормативно-правової та законодавчої бази регулювання сфери автомобільних перевезень та сфери охорони здоров'я (фармація та виробництво і реалізація лікарських засобів) здійснити спільно з Мінтрансзв'язку, МОЗом та представниками відповідних галузевих, професійних та громадських об'єднань суб'єктів господарювання оцінку регуляторного клімату у відповідних сферах господарської діяльності.
Термін - протягом року
7.3. Забезпечити недопущення прийняття регуляторних актів, підготовлених з порушенням вимог законодавства з питань державної регуляторної політики (невиконання або виконання не в повному обсязі/ не належним чином вимог щодо здійснення АРВ, оприлюднення проектів регуляторних актів, планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів).
Термін - постійно
7.4. Продовжити здійснення моніторингу дотримання органами влади вимог Закону щодо відстеження результативності дії регуляторних актів та аналізу звітів про відстеження результативності регуляторних актів.
Термін - протягом року
Термін - протягом року
7.6. Унормувати процедури моніторингу дотримання вимог законодавства у сфері державної регуляторної політики органами виконавчої влади та місцевого самоврядування.
Термін - I півріччя 2009 року
7.7. Забезпечити методичну підтримку проведення громадської експертизи та наступного перегляду діючих регуляторних актів місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування.
Термін - протягом року
У напрямку державної реєстрації:
8. Першому заступнику Голови Комітету Гота А.О., Департаменту реєстрації (Барбелюк О.Б.), Юридичному департаменту (Гавва Л.В.):
8.1. Забезпечити супроводження у Верховній Раді України законопроектів з метою їх підготовки до розгляду у другому читанні:
"Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії протиправному поглинанню та захопленню підприємств" (реєстр. N 3011);
"Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо мінімізації негативних наслідків фінансової кризи для суб'єктів господарської діяльності" (реєстр. N 3429) в частині вдосконалення системи постановки суб'єктів господарювання на облік у відповідних органах влади, врегулювання процедур ліквідації та реорганізації суб'єктів господарювання.
Термін - до прийняття
8.2. Спільно з ДП "Інформаційно-ресурсний центр" (Лепьошкін В.В.) забезпечити створення офіційного веб-сайта Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, який дозволить оперативно отримувати інформацію про зареєстровані суб'єкти господарювання в Україні
Термін - I квартал 2009 року
8.3. Забезпечити розробку нової редакції Закону України про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, в якій врахувати зміни в чинному законодавстві та стратегічні напрямки розвитку системи державної реєстрації.
Термін - IV квартал 2009 року
8.4. Спільно з ДП "Інформаційно-ресурсний центр" (Лепьошкін В.В.) та територіальними представництвами Держкомпідприємництва продовжувати контроль, координацію та методично-інформаційне забезпечення діяльності державних реєстраторів.
Термін - постійно
8.5. Визнати недостатньою роботу:
- представництв Держкомпідприємництва в Автономній Республіці Крим, Житомирській та Чернівецькій областях - з питань державної реєстрації в частині здійснення контрольних функцій, перевірок та надання роз'яснень;
- представництв в Держкомпідприємництва у Хмельницькій та Чернігівській областях в частині проведення семінарів для державних реєстраторів.
У напрямку організації контролю за станом виконання посадовими особами законодавства з питань підприємництва:
9. Департаменту реєстрації (Барбелюк О.Б.), Департаменту ліцензування (Іванченко О.Б.), Департаменту дозвільної системи (Андрєєв О.В.) та Головам територіальних органів Держкомпідприємництва забезпечувати застосування норм адміністративного права при виявленні правопорушень, відповідальність за які передбачена статтями
166-10 -
166-12 Кодексу України про адміністративні правопорушення (порушення порядку видачі документа дозвільного характеру, порушення законодавства про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців і про ліцензування певних видів господарської діяльності).
Термін - постійно
У напрямку ліцензування:
10. Заступнику Голови М.І. Приступі, Департаменту ліцензування (Іванченко О.Б.):
10.1. Забезпечити супроводження у Верховній Раді України законопроекту "Про внесення змін до деяких законів України (щодо принципів державної політики у сфері ліцензування)" (реєстраційний N 2391), спрямованого на зменшення видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, запобігання спробам недоречного виведення із під сфери базового ліцензійного закону певних видів господарської діяльності.
Термін - до прийняття Закону
10.2. Розробити проект змін до Переліку документів, які додаються до заяви про видачу ліцензії для окремого виду господарської діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.07.2001
N 756, в частині зменшення переліку документів, необхідних для отримання ліцензії.
Термін - I півріччя 2009 року
10.3. Розробити проект змін до Адміністративного кодексу України (щодо посилення адміністративної відповідальності за порушення всіх процедур, пов'язаних з ліцензуванням).
Термін - I півріччя 2009 року
10.4. Розробити спільно з:
Державною митною службою України - Ліцензійні умови провадження посередницької діяльності митних брокерів;
Міністерством внутрішніх справ - Ліцензійні умови провадження діяльності, пов'язаної з виробництвом, торгівлею піротехнічними засобами, та Ліцензійні умови провадження діяльності, пов'язаної з відкриттям та функціонуванням стрілецьких тирів, стрільбищ невійськового призначення, мисливських стендів;
Міністерством промислової політики України - Ліцензійні умови провадження діяльності з виробництва хімічних джерел струму, імпорту хімічних джерел струму;
Міністерством охорони навколишнього природного середовища України - Ліцензійних умов провадження діяльності заготівлі та утилізації відпрацьованих хімічних джерел струму.
Термін - протягом 2009 року
Термін - протягом 2009 року
10.6. Підготувати до затвердження наказ Держкомпідприємництва про організацію виконання окремих положень Закону України
"Про Державний бюджет України на 2009 рік" в частині виконання функцій контролю за надходженням коштів до державного бюджету за видачу ліцензій.
Термін - лютий 2009 року
Термін - I півріччя 2009 року
У напрямку фінансових та соціальних питань підтримки підприємництва:
11. Департаменту фінансових та соціальних питань підприємницької діяльності (Головко О.В.):
11.1. Вжити заходів щодо законодавчого закріплення спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва.
Термін - протягом року
11.2. Взяти участь в засіданнях робочих груп при Комітеті Верховної Ради України з питань податкової та митної політики з доопрацювання проекту Закону України "Про місцеві податки і збори" та підготовки до 2 читання з урахуванням всіх зауважень і пропозицій.
................Перейти до повного тексту