1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Л И С Т
02.08.2007 N 5692
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув лист щодо справляння плати за розміщення об'єкта зовнішньої реклами на земельній ділянці та повідомляє таке.
Відповідно до ст. 16 Закону України "Про рекламу" розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах провадиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, та в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України. Стягнення плати за видачу дозволів забороняється.
Пунктом 32 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 р. N 2067 (далі - Правила) встановлено, що плата за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів, що перебуває у комунальній власності, встановлюється у порядку, визначеному органами місцевого самоврядування, а місцем, що перебуває у державній або приватній власності, - на договірних засадах з його власником або уповноваженим ним органом (особою). При цьому площа місця розташування рекламного засобу визначається як сума площі горизонтальної проекції рекламного засобу на це місце та прилеглої ділянки шириною 0,5 метра за периметром горизонтальної проекції цього засобу. Для неназемного та недахового рекламного засобу площа місця дорівнює площі вертикальної проекції цього засобу на уявну паралельну їй площину.
Згідно з пунктом 2 Правил під місцем розташування рекламного засобу розуміють площу зовнішньої поверхні будинку, споруди, елемента вуличного обладнання або відведеної території на відкритій місцевості у межах населеного пункту, що надаються розповсюджувачу зовнішньої реклами в тимчасове користування власником або уповноваженим ним органом (особою).
Слід зазначити, що земельні відносини в Україні регулюються Земельним кодексом України (далі - Кодекс) та іншими нормативно-правовими актами з питань земельних відносин.
Об'єктами плати за землю згідно зі ст. 5 Закону України "Про плату за землю" є земельна ділянка, а також земельна частка (пай), яка перебуває у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди.
Відповідно до глави 15 Кодексу виділяються такі форми права: користування земельною ділянкою як право постійного користування земельною ділянкою та право оренди земельної ділянки.
Під правом постійного користування земельною ділянкою згідно зі ст. 92 Кодексу розуміють право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.
Під правом оренди земельної ділянки (орендою землі) згідно зі ст. 93 Кодексу та ст. 1 Закону України "Про оренду землі" (далі - Закон) розуміють засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Орендарі набувають право оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України та іншими законами України і договором оренди землі (ст. 6 Закону).

................
Перейти до повного тексту