- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Л И С Т
ВАТ "Спеціалізоване
будівельно-монтажне
управління"
вул. Будіндустрії, 2
м. Київ, 01013
Про розгляд листа
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув Ваш лист стосовно деяких проблемних питань взаємовідносин з трудовим колективом Вашого товариства та, в межах компетенції, повідомляє наступне.
Держкомпідприємництво, відповідно до Положення про Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2007 року
N 667, є спеціально уповноваженим органом з питань державної регуляторної політики, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та не має права втручатись в діяльність суб'єктів господарської діяльності. Тому, вирішення порушеного у Вашому листі питання виходить за межі компетенції Держкомпідприємництва.
Разом з тим зауважимо, що правові і організаційні засади функціонування системи заходів по вирішенню колективних трудових спорів (конфліктів) визначено Законом України
"Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" (далі - Закон). Статтею
17 Закону визначено, що тимчасове колективне добровільне припинення роботи працівниками (невихід на роботу, невиконання своїх трудових обов'язків) підприємства, установи, організації (структурного підрозділу) з метою вирішення колективного трудового спору (конфлікту) є страйком. Страйк застосовується як крайній засіб (коли всі інші можливості вичерпано) вирішення колективного трудового спору (конфлікту) у зв'язку з відмовою власника або уповноваженого ним органу (представника) задовольнити вимоги найманих працівників або уповноваженого ними органу, профспілки, об'єднання профспілок чи уповноваженого нею (ними) органу, про які зазначено, зокрема, у статтях
2 та
4 Закону. Тобто, беручи до уваги наведене, страйк може бути розпочато, якщо примирні процедури не привели до вирішення колективного трудового спору (конфлікту) або власник чи уповноважений ним орган (представник) ухиляється від примирних процедур або не виконує угоди, досягнутої в ході вирішення колективного трудового спору (конфлікту).
Слід зауважити, що орган (особа), який очолює страйк, зобов'язаний письмово попередити власника або уповноважений ним орган (представника) не пізніш як за сім днів до початку страйку, а у разі прийняття рішення про страйк на безперервно діючому виробництві - за п'ятнадцять днів.
................Перейти до повного тексту