- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Л И С Т
Про надання роз'яснення
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув Ваше звернення від 14 березня 2011 року, отримане 1 червня 2011 року з Урядової гарячої лінії (реєстраційний індекс ФЕ-634600), в рамках телевізійного проекту "Розмова з країною" (звернення до Президента), щодо надання роз'яснення стосовно санкцій, що застосовуються до юридичних осіб, які порушують законодавство у сфері підприємницької діяльності, та, в межах компетенції, повідомляє наступне.
З метою виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня безпеки для населення, навколишнього природного середовища, уповноваженими законом центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами, органами місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, проводяться заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій. Порядок здійснення таких заходів, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України
"Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Так, частиною шостою статті
7 вищевказаного
Закону визначено, що за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю), у разі виявлення порушень вимог законодавства, складає акт з детальним описом виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства. Невиконання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, складених на підставі цього акта, тягне за собою застосування до суб'єкта господарювання штрафних санкцій у порядку, встановленому законом. У разі, якщо законом передбачаються мінімальні та максимальні розміри санкцій, враховується принцип пропорційності порушення і покарання.
Нагляд і контроль у сфері ліцензування здійснюються відповідно до статті
20 Закону України
"Про ліцензування певних видів господарської діяльності". У разі виявлення порушень органом ліцензування законодавства у сфері ліцензування спеціально уповноважений орган з питань ліцензування не пізніше ніж за п'ять робочих днів з дати складання акта перевірки видає розпорядження про усунення органом ліцензування порушень законодавства у сфері ліцензування.
Акт про невиконання розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов є підставою для анулювання ліцензії. Орган ліцензування приймає рішення про анулювання ліцензії протягом десяти робочих днів з дати встановлення підстав для анулювання ліцензії, яке вручається (надсилається) ліцензіату із зазначенням підстав анулювання не пізніше трьох робочих днів з дати його прийняття.
Рішення про анулювання ліцензії набирає чинності через тридцять днів з дня його прийняття. Якщо ліцензіат протягом цього часу подає скаргу до експертно-апеляційної ради, дія даного рішення органу ліцензування зупиняється до прийняття відповідного рішення спеціально уповноваженого органу з питань ліцензування.
................Перейти до повного тексту