1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Л И С Т
08.04.2011 N 3307
Про розгляд листа
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув Ваше звернення від 14.03.2011, отримане з Урядової гарячої лінії (реєстраційний індекс АД-636156), в рамках телевізійного проекту "Розмова з країною" (звернення до Президента), щодо надання пільг приватним підприємцям та деяких питань проведення перевірок контролюючими органами та, в межах компетенції, повідомляє наступне.
Правові засади державної підтримки суб'єктів малого підприємництва регулює Закон України "Про державну підтримку малого підприємництва" (далі - Закон).
Слід зазначити, що у відповідності до статті 1 Закону суб'єктами малого підприємництва є:
- фізичні особи, зареєстровані у встановленому законом порядку як суб'єкти підприємницької діяльності;
- юридичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, в яких середньооблікова чисельність працюючих за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та обсяг річного валового доходу не перевищує 70 млн. гривень.
Підтримка малого підприємництва, у відповідності до статті 7 Закону здійснюється відповідно до Національної програми сприяння розвитку малого підприємництва в Україні, програми підтримки малого підприємництва в Автономній Республіці Крим, регіональних та місцевих програм підтримки малого підприємництва, які затверджуються відповідно до законодавства.
Національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні затверджено Законом України від 21.12.2000 N 2157-III.
Зазначимо, що Законом України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" передбачено видатки на заходи по реалізації Національної програми сприяння розвитку малого підприємництва в Україні та видатки на мікрокредитування суб'єктів малого підприємництва.
Слід зазначити, що для підприємств пункт 154.6 Податкового кодексу України передбачає пільгу: застосування ставки 0% для платників податку на прибуток, у яких розмір доходів кожного звітного податкового періоду наростаючим підсумком з початку року не перевищує 3 мільйонів гривень, і нарахована за кожний місяць звітного періоду зарплата працівників, які перебувають з платником податку у трудових відносинах, є не менша, ніж дві мінімальні заробітні плати.
Скористатися цією пільгою можуть підприємства, утворені після 1 квітня 2011 року, і діючі, у яких протягом трьох послідовних попередніх років щорічний обсяг доходів задекларовано на суму, яка не перевищує 3 мільйонів гривень, та у яких середня кількість працівників протягом цього періоду не перевищувала 20 осіб.
Також на пільгу можуть претендувати компанії, зареєстровані платниками єдиного податку до набрання чинності кодексом, та у яких за останній календарний рік обсяг виручки від реалізації продукції чи послуг становив до 1 мільйона гривень та середньооблікова кількість працівників не перевищувала 50 осіб.
Якщо фірма відповідає будь-якому з цих критеріїв, її можуть звільнити від сплати податку на прибуток на п'ять років - з 1 квітня 2011 року до 1 січня 2016 року.
Проте скористатися податковими канікулами зможуть далеко не всі бажаючі, адже дія цього пункту Податкового кодексу не поширюється на цілу низку суб'єктів господарювання (пункт 154.6 Податкового кодексу України) .
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон про контроль).
Згідно із статтею 1 Закону про контроль заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

................
Перейти до повного тексту