- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва у відповідності до Закону України
"Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянув проект постанови Кабінету Міністрів України "Деякі питання надання державних, у тому числі адміністративних, послуг бюджетними установами Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації" /далі - проект постанови/, який надісланий на погодження разом з доданими до нього документами листом Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України від 18.05.2010 N 14/1-4886.
Так, стаття
5 Закону вимагає при здійсненні державної регуляторної політики недопущення прийняття регуляторних актів, які є непослідовними або не узгоджуються чи дублюють діючі регуляторні акти, а також викладення положень регуляторного акта у спосіб, який є доступним та однозначним для розуміння особами, які повинні впроваджувати або виконувати вимоги цього регуляторного акта.
Беручи до уваги вищенаведене, Держкомпідприємництво вважає за доцільне наголосити на наступних зауваженнях та пропозиціях по суті запропонованого державного регулювання.
Так, у аналізі регуляторного впливу проекту постанови розробником зазначено, що даний проект спрямований на забезпечення правового підґрунтя надання бюджетними установами Держспецзв'язку державних, у тому числі адміністративних, послуг на платній та безоплатній основі.
Проте змістове наповнення проекту постанови не визначає, які саме адміністративні послуги надаються на платній чи безоплатній основі.
Також відповідно до пункту 22 проекту Переліку платних послуг, які можуть надаватися бюджетними установами Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації /далі - проект Переліку платних послуг/, передбачена можливість надання інших послуг, що витікають з повноважень Держспецзв'язку.
За позицією Держкомпідприємництва такий перелік має бути чітким та вичерпним, і тому для уникнення неоднозначності розуміння та практичного застосування норм даного регуляторного акта вищеназваний пункт проекту Переліку платних послуг потребує виключення.
Щодо проекту Переліку адміністративних послуг, що надаються Адміністрацією державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації /далі - проект Переліку адміністративних послуг/ Держкомпідприємництво вважає за необхідне зауважити на наступному.
Пунктом четвертим проекту Переліку адміністративних послуг передбачено видачу ліцензій на право провадження господарської діяльності з розроблення, виробництва, використання, експлуатації, сертифікаційних випробувань, тематичних досліджень, експертизи ввезення, вивезення криптосистем і засобів криптографічного захисту інформації, надання послуг у галузі криптографічного захисту інформації (крім послуг електронного цифрового підпису), торгівлі криптосистемами і засобами криптографічного захисту інформації.
Відповідно до статті
1 Закону України
"Про ліцензування певних видів господарської діяльності" ліцензія - документ державного зразка, який засвідчує право ліцензіата на провадження зазначеного в ньому виду господарської діяльності протягом визначеного строку у разі його встановлення Кабінетом Міністрів України за умови виконання ліцензійних умов, а ліцензіат - суб'єкт господарювання, який одержав ліцензію на провадження певного виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню.
Крім того, згідно пункту 14 статті
9 вищевказаного
Закону ліцензуванню підлягає господарська діяльність з розроблення, виробництва, використання, експлуатації, сертифікаційних випробувань, тематичних досліджень, експертизи ввезення, вивезення криптосистем і засобів криптографічного захисту інформації, надання послуг у галузі криптографічного захисту інформації (крім послуг електронного цифрового підпису), торгівлі криптосистемами і засобами криптографічного захисту інформації (згідно з переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України).
Також звертаємо особливу увагу розробника на те, що основною метою підготовки аналізу регуляторного впливу /далі - АРВ/ є доведення оптимальності та ефективності запропонованого регулювання і вимоги до його підготовки визначає стаття
8 Закону України
"Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", а до змістового наповнення - Методика проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України
N 308 від 11.03.2004 /далі - Методика/.
Розробником в АРВ, при визначенні та оцінці альтернативних способів досягнення визначених цілей, в порушення вимог пункту п'ятого
Методики, міститься посилання на відсутність таких способів, що є неприпустимим з огляду наявності прямої вимоги законодавства.
При визначенні та оцінці усіх прийнятних альтернативних способів досягнення цілей державного регулювання розробником має наводяться не менше ніж два можливих способи; здійснюється оцінка кожного із способів; зазначаються причини відмови від застосування альтернативних способів розв'язання проблеми; наводяться аргументи щодо переваги обраного способу.
Як альтернативні способи, розробник повинен розглянути можливість розв'язання проблеми за допомогою ринкових механізмів, проаналізувати існуюче правове регулювання відносин, у сфері яких виникла проблема, та визначити, чи може проблема бути розв'язана за допомогою чинних регуляторних актів (схоже регулювання вже запроваджене в існуючих актах) або внесення змін до них.
................Перейти до повного тексту