- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
Про відмову у погодженні проекту регуляторного акта
проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку надання Україною гуманітарної допомоги" (надалі - проект Постанови) та документи, що додаються до нього, подані листом Міністерства економіки України N 2704-25/278 від 11.05.2010 р.
Проектом Постанови пропонується вдосконалити механізм надання гуманітарної допомоги Україною іншим державам, зокрема, доповнити його нормами стосовно участі за власною ініціативою у наданні гуманітарної допомоги суб'єктів господарювання та фізичних осіб.
Зокрема, в пункті 20 проекту Порядку надання Україною гуманітарної допомоги (надалі - проект Порядку) пропонується суб'єктам господарювання, які за власною ініціативою виявили бажання взяти участь у наданні Україною гуманітарної допомоги, подавати до комісії з питань гуманітарної допомоги серед інших документів довідку органу державної податкової служби про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів).
Однак, заборгованість суб'єкта господарювання перед державою не може бути критерієм для відмови йому у добровільній участі у наданні гуманітарної допомоги іншим країнам та взагалі не стосується зазначеного питання. Тому вказана норма потребує вилучення із редакції проекту Порядку.
Крім зазначеного, даним пунктом проекту Порядку передбачено подання відповідній комісії з питань гуманітарної допомоги також документів, що підтверджують якість товарів та термін їх придатності, який повинен становити не менше ніж 6 місяців до його закінчення на день подання документів.
Водночас, статтею
5 Закону України
"Про гуманітарну допомогу" встановлено, що комісії з питань гуманітарної допомоги мають право визнавати гуманітарною допомогою вантажі, зокрема збірні гуманітарні вантажі продуктів харчування з обмеженим терміном зберігання, предмети медичного призначення, одяг, взуття, м'який інвентар, предмети соціального призначення та реабілітації інвалідів.
Таким чином, розробнику доцільно переглянути запропонований проектом Порядку строк у бік зменшення, оскільки в якості гуманітарної допомоги можуть надаватися продукти харчування менш тривалого ніж півроку терміну зберігання.
Також в даному пункті проекту Порядку запропоновано подавати інші документи, пов'язані з особливим характером запропонованої допомоги. Однак, зазначена норма може призвести до зловживань посадовими особами відповідних комісій, які можуть вимагати від суб'єктів господарювання та фізичних осіб документи, що не стосуються предмету надання гуманітарної допомоги.
Отже, вказана норма потребує або чіткого визначення, або вилучення із редакції пункту 20 проекту Порядку.
Окрім цього, в даному пункті проекту Порядку передбачається комісіям з питань гуманітарної допомоги розглядати подані заявниками документи на відповідність установленим вимогам.
Однак, в проекті Порядку не зазначені вказані вимоги та не визначено хто саме їх встановлює, а лише перелічені необхідні для подання документи.
................Перейти до повного тексту