1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
18.06.2010 N 511
Про відмову у погодженні проекту регуляторного акта
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва у відповідності до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" Р О З Г Л Я Н У В:
проект постанови Кабінету Міністрів України "Про надання у 2010 році державних гарантій щодо виконання боргових зобов'язань за запозиченнями суб'єктів господарювання державного сектору економіки, залученими для фінансування інвестиційних, інноваційних, інфраструктурних та інших проектів розвитку, які мають стратегічне значення та реалізація яких сприятиме розвитку економіки України, в тому числі імпортозамінних і експортоорієнтованих галузей" (надалі - проект Постанови) та документи, що додаються до нього, подані листом Міністерства економіки України N 3904-25/138 від 04.06.2010 р. та у відповідності до доручення Віце-прем'єр-міністра України від 07.06.2010 р. N 64799/320/1-08.
За результатами здійснення аналізу проекту Постанови та відповідного аналізу регуляторного впливу на дотримання вимог статей 4, 5, 8 і 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" В С Т А Н О В И В:
Проектом Постанови пропонується затвердити Порядок надання у 2010 році державних гарантій щодо виконання боргових зобов'язань за запозиченнями суб'єктів господарювання державного сектору економіки, залученими для фінансування інвестиційних, інноваційних, інфраструктурних та інших проектів розвитку, які мають стратегічне значення та реалізація яких сприятиме розвитку економіки України, в тому числі імпортозамінних і експортоорієнтованих галузей (надалі - проект Порядку).
Проте проект Порядку потребує подальшого доопрацювання з огляду на те, що розробником не дотримано відповідності даного проекту Порядку статтям 4, 5 та 8 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", а також Методики проведення аналізу регуляторного впливу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. N 308.
Зокрема, проект Порядку передбачає досить складну та тривалу процедуру подання та відбору відповідних проектів за участю шістьох центральних органів виконавчої влади.
Слід зазначити, що у відповідності до Положення про Міністерство економіки України, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2007 р. N 777, Мінекономіки організовує проведення експертизи інвестиційних проектів, що потребують державної підтримки.
Також Положенням про Державне агентство України з інвестицій та розвитку, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17.05.2010 р. N 356, Держінвестицій відповідно до покладених на нього завдань готує пропозиції щодо реалізації проектів, що передбачають залучення кредитів під державні гарантії, та проводить відповідно до законодавства конкурсний відбір і експертну оцінку інвестиційних проектів, що потребують державної підтримки.
Крім того, Держінвестицій у своїй діяльності взаємодіє з Мінекономіки як головним (провідним) органом у системі центральних органів виконавчої влади із забезпечення реалізації державної інвестиційної політики.
Таким чином, вже два центральних органи виконавчої влади уповноважені згідно чинного законодавства проводити експертизу інвестиційних проектів.
Виходячи із вищезазначеного, залишається незрозумілою участь у відборі відповідних проектів Комісії з питань управління та координації заходів із реалізації проектів, утвореної Кабінетом Міністрів України, яка приймає рішення про підтримку або не підтримку відібраних Держінвестицій проектів. Крім того, зазначена Комісія не передбачена чинним законодавством України, залучення її до процесу відбору відповідних суб'єктів господарювання необґрунтоване та ускладнює процедуру отримання державних гарантій.
В пункті 3 проекту Порядку наведено визначення проектної пропозиції, з якого по суті не є зрозумілим, що саме мається на увазі під цим терміном та в якому вигляді вона розробляється.
Разом з тим, у додатку 1 до проекту Порядку пропонується інформація, що повинна міститися в проектній пропозиції. Однак, не зрозуміло в якому вигляді подається вказана інформація - як зведені в одну форму відомості чи окремими документами.
Слід також зазначити, що окрема інформація з проектної пропозиції дублює відомості, що містяться у бізнес-плані проекту, зокрема, оціночна вартість проекту та очікувані строки його реалізації, обсяг позики та джерела її повернення, оцінка ефективності реалізації проекту (чистий прибуток, строк окупності, створення нових робочих місць, надходження до бюджетів податків, зборів) тощо.
Окрім цього, вимогами до підготовки проектної пропозиції передбачено подання суб'єктом господарювання листу про підтримку проекту центральним органом виконавчої влади, відповідальним за забезпечення проведення державної політики у сфері, у якій передбачається реалізація проекту.
Разом з тим, дана норма не виключає суб'єктивного фактору при отриманні вказаного листа, оскільки можуть мати місце корупційні діяння посадових осіб відповідного центрального орану.

................
Перейти до повного тексту