1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
18.06.2010 N 510
Про відмову у погодженні проекту регуляторного акта
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва у відповідності до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності"
РОЗГЛЯНУВ:
проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку справляння збору та використання коштів на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства" (надалі - проект Постанови) та документи, що додаються до нього листом Міністерства аграрної політики України від 20.05.2010 N 37-38-10/7654.
За результатами здійснення аналізу проекту Постанови та відповідного аналізу регуляторного впливу на дотримання вимог статей 4, 5, 8 і 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності"
ВСТАНОВИВ:
Міністерством аграрної політики України при розробці проекту Постанови та відповідного аналізу регуляторного впливу не дотримано вимоги статей 4, 5, та 7 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
Проектом Постанови передбачається викласти в новій редакції Порядок справляння збору та використання коштів на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 липня 2005 р. N 587 (надалі - проект Порядку).
Водночас, запропонована редакція проекту Постанови потребує подальшого ґрунтовного доопрацювання та є такою, що не узгоджується зі статтею 5 Закону України від 11.09.2003 N 1160-IV "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" в частині забезпечення здійснення державної регуляторної політики, яка включає:
- викладення положення регуляторного акта у спосіб, який є доступним та однозначним для розуміння особами, які повинні впроваджувати або виконувати вимоги цього регуляторного акта;
- недопущення прийняття регуляторних актів, які не узгоджуються з діючими регуляторними актами.
Зокрема, проектом Порядку передбачається, що бюджетні кошти, що надійшли від справляння збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, надаються виключно сільськогосподарським підприємствам, які займаються виноградарством, садівництвом і хмелярством.
При цьому, чинною редакцією постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку справляння збору та використання коштів на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства" встановлено, що бюджетні кошти надаються суб'єктам господарювання незалежно від організаційно-правової форми та форми власності.
Відповідно до пункту 2 статті 25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції.
Також, пунктом 1 статті 47 Господарського кодексу України Держава гарантує усім підприємцям, незалежно від обраних ними організаційних форм підприємницької діяльності, рівні права та рівні можливості для залучення і використання матеріально-технічних, фінансових, трудових, інформаційних, природних та інших ресурсів.
Враховуючи вищезазначене, з метою недопущення дискримінації фізичних осіб - підприємців при виділенні бюджетних дотацій на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, пропонуємо у проекті Порядку слова "сільськогосподарські підприємства" замінити словами "суб'єкт господарювання" у відповідних відмінниках.

................
Перейти до повного тексту