1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
31.05.2010 N 430
Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва у відповідності до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянув проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2009 р. N 502" /далі - проект постанови/ і документи, що додаються до проекту постанови, надані на погодження листом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 28.04.2010 N 1/02-2-08/2812.
За результатами здійсненого аналізу встановлено, що при підготовці та поданні на погодження проекту постанови розробником не дотримано вимог статті 4, 5 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
Зокрема, для забезпечення здійснення державної регуляторної політики абзац дев'ятий статті 5 вищезазначеного Закону України передбачає недопущення прийняття регуляторних актів, які є непослідовними або не узгоджуються чи дублюють діючі регуляторні акти.
Також, згідно статті 4 цього ж Закону України основним принципом державної регуляторної політики є доцільність - обґрунтована необхідність державного регулювання господарських відносин з метою вирішення існуючої проблеми.
Так, відповідно до абзацу другого підпункту 1 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 21.05.2009 N 502 "Про тимчасові обмеження щодо здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на період до 31 грудня 2010 року" (далі - Постанова N 502) органам і посадовим особам, уповноваженим законами здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності до 31 грудня 2010 р. тимчасово припинити проведення планових перевірок суб'єктів господарювання, крім перевірок суб'єктів господарювання, що відповідно до затверджених Кабінетом Міністрів України критеріїв оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності віднесені до суб'єктів господарювання з високим ступенем ризику, та планових заходів державного нагляду (контролю) за додержанням санітарного і податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів).
Слід зазначити, що у Держгірпромнагляду наявні критерії розподілу суб'єктів господарювання за ступенями ризику, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 28.04.2009 N 413 "Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері промислової безпеки та охорони праці і визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю)", що дає змогу перевіряти суб'єктів господарювання з високим ступенем ризику, діяльність яких може призвести до виникнення найбільш негативних наслідків для держави, життя та здоров'я людей.
Проте, затверджена Кабінетом Міністрів України Постанова N 502 була лише першим кроком на шляху запровадження програми державної підтримки суб'єктів господарювання під час дії світової фінансової кризи.
На сьогоднішній день мораторій на здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності органами державної влади та органами місцевого самоврядування, їх посадовими чи службовими особами суб'єктів малого підприємництва встановлено і на законодавчому рівні.
Так, 15 грудня 2009 року Верховна Рада України прийняла Закон України "Про внесення змін до деяких законів України щодо спрощення умов ведення бізнесу в Україні", який набрав чинності 30.12.2009.
Прикінцевими положеннями Закону визначено, до 1 січня 2011 року встановити мораторій на здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності органами державної влади та органами місцевого самоврядування, їх посадовими чи службовими особами суб'єктів малого підприємництва.
Зазначимо, що Законом встановлюються виключення. Так, мораторій не поширюється, зокрема, на проведення перевірок суб'єктів малого підприємництва господарська діяльність яких віднесена до високого ступеня ризику, критерії визначення якого затверджено Кабінетом Міністрів України відповідно до вимог Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Стосовно запропонованих проектом постанови змін до абзацу третього підпункту 1 пункту 1 щодо визначення такої підстави для проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю), як перевірка додержання суб'єктом господарювання вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів з промислової безпеки та охорони праці", зазначимо наступне.
Відповідно до пункту 1 Постанови N 502 її дія поширюється на органи і посадових осіб, уповноважених законами здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності.
В той же час, являючись базовим, Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон про контроль) визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).

................
Перейти до повного тексту