- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
Про відмову у погодженні проекту регуляторного акта
проект наказу Міністерства транспорту та зв'язку України, Міністерства економіки України, Державної митної служби України, Державного комітету статистики України "Про впровадження механізму обліку транзитних вантажів, що переміщуються авіаційним транспортом" (надалі - проект Наказу) та документи, що додаються до нього листом Міністерства транспорту та зв'язку України від 13.05.2010 N 2275/03/14-10.
Проектом Наказу передбачається впровадити механізм обліку транзитних вантажів, що переміщуються авіаційним транспортом, а саме: затвердити форму звітності N 1 - авіа (транзит) (квартальна) "Звіт про обсяги транзиту вантажів, що переміщуються через територію України авіаційним транспортом" (далі - форма звітності N 1).
Відповідно до преамбули проект Наказу розроблений на виконання пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 07.04.2003
N 483 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 19 квітня 1999 р. N 633" (надалі - Постанова КМУ N 483).
Пунктом 2 Постанови КМУ
N 483 передбачається Міністерству транспорту разом з Державним комітетом статистики, Міністерством економіки та з питань європейської інтеграції і Державною митною службою розробити механізм обліку та обробки зведеної інформації щодо транзитних вантажів, що переміщуються авіаційним транспортом.
Натомість, пунктом 2 проекту Наказу пропонується керівникам авіаційних підприємств (аеропортів), через які здійснюються транзитні перевезення вантажів, подавати щоквартальну до 15 числа місяця, наступного за звітним періодом, Державній авіаційній адміністрації інформацію за формою звітності N 1, яка може містити дані щодо країни відправлення; пункту пропуску, через який товари надійшли в Україну; кількості поставок; країни призначення тощо.
Одночасно, абзацом сьомим пункту 1 Постанови КМУ
N 483, якою були внесені зміни до пункту 5 постанови Кабінету Міністрів України від 19 квітня 1999 р.
N 633, який доповнено новим абзацом такого змісту: облік перевезень транзитних вантажів, що переміщуються авіаційним транспортом, здійснюється безпосередньо підприємствами авіаційного транспорту (аеропортами) на підставі авіаційних вантажних накладних (Air Waybill) та вантажних відомостей (Cargo Manifest) за встановленою Міністерством транспорту формою.
Виходячи з вищезазначеного, підприємства авіаційного транспорту (аеропорти) повинні вести облік перевезень транзитних вантажів за встановленою Мінтрансзв'язком формою на підставі вищезазначених накладних та відомостей.
Таким чином, Міністерством транспорту та зв'язку України редакцією даного проекту Наказу фактично запроваджує додаткову звітність та обов'язок щодо її подання підприємствами авіаційного транспорту (аеропортами), що не є достатньо обгрунтованим та необхідним виходячи з наведеного розробником пояснення.
Отже, з огляду на вищезазначене, запровадження додаткової звітності для підприємств авіаційного транспорту (аеропортів) не можна вважати реалізацією механізму обліку та обробки зведеної інформації щодо транзитних вантажів, як це передбачено відповідним діючим нормативно-правовим актом.
................Перейти до повного тексту