- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
Про відмову у погодженні проекту регуляторного акта
проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Положення про організацію та проведення аукціонів з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля" (далі - проект Постанови), а також документи, що надані до нього листом Мінпаливенерго від 14.04.2010 N 08/31-667.
проектом Постанови пропонується внести зміни до діючої редакції Положення про організацію та проведення аукціонів з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.04.2000
N 599 (далі - Положення), передбачивши, що стартові ціни для нафти, газового конденсату та скрапленого газу визначаються на підставі даних Держмитслужби, а стартова ціна для нафти сирої та газового конденсату формується із урахуванням надбавки за якість для нафти сирої у розмірі 17 доларів США за 1 тону без ПДВ та надбавки за якість для газового конденсату 47 доларів США за 1 тону без ПДВ за курсом НБУ на дату реєстрації заявок на проведення аукціону.
Розробнику слід враховувати, що аналіз регуляторного впливу - це документ, який дозволяє однозначно об'єктивно та обґрунтовано оцінити ефективність запропонованого державного регулювання, неможливість вирішення існуючої проблеми за допомогою інших альтернативних способів, та зробити висновок щодо забезпечення максимально можливих позитивних результатів від дії цього акта за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів суб'єктів господарювання, громадян та держави.
Під час опрацювання аналізу регуляторного впливу, поданого на розгляд разом з проектом Постанови встановлено, що необхідність прийняття запропонованих змін, зумовлена зокрема тим, що із нафти українського походження виробляється більше товарних нафтопродуктів, тому до формування стартової ціни має додаватись надбавка, а розмір вищезазначених надбавок розраховано на підставі аналізу вартості кошика нафтопродуктів, вироблених з нафти та нафтового конденсату власного видобутку в порівнянні з вартістю кошика нафтопродуктів, отриманих при переробці нафти марки Urals. Враховуючи зазначені обставини, розробником запропоновано встановити надбавки за якість для нафти сирої у розмірі 17 доларів США за 1 тону без ПДВ та надбавки за якість для газового конденсату 47 доларів США за 1 тону без ПДВ за курсом НБУ.
Слід зазначити, що відповідно до вимог
Методики, у пункті 1 аналізу регуляторного впливу необхідно здійснити детальний опис проблеми, яку передбачається розв'язати шляхом державного регулювання, причини та умови її виникнення, зазначивши коло суб'єктів, на яких дана проблема справляє негативний вплив.
Однак, відсутність вищезазначеної деталізованої інформації (в розрізі запропонованих змін), обов'язкова наявність якої передбачена вимогами
Методики, не сприяє всебічному розгляду зазначеного питання та не дозволяє об'єктивно визначити необхідність запропонованого розробником механізму державного регулювання, оскільки бачення зазначеної розробником проблеми є розмитим.
Визначаючи основні цілі державного регулювання (пункт 2 аналізу регуляторного впливу), яких буде досягнуто внаслідок прийняття запропонованого механізму державного регулювання, розробник зазначає, що проект Постанови розроблено з метою встановлення прозорих умов визначення стартових цін на енергоносії власного видобутку та посилення контролю за їх ціноутворенням.
Враховуючи викладене, розробнику, під час опису проблеми, яку пропонується розв'язати шляхом прийняття запропонованих змін, слід було зупинитись на недосконалості діючих норм
Положення, що мають негативне відображення на процес встановлення прозорих умов при визначені стартових цін на енергоносії власного видобутку.
Стосовно твердження щодо необхідності посилення контролю за ціноутворенням, як аргументу на користь прийняття запропонованого механізму державного регулювання, зазначаємо, що абзацом першим пункту 9 діючої редакції
Положення визначено, що "ціни на аукціоні формуються вільно, їх рівень визначається за контрактними вимогами до термінів і умов поставки та якісних характеристик кожної партії нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля, які виставляються продавцем на аукціон".
Крім того, слід зазначити, що згідно вимог
Методики, пункт 4 аналізу регуляторного впливу повинен містити опис механізму, який пропонується застосувати для розв'язання проблеми, і відповідних заходів. Одночасно, наводяться основні принципи і способи досягнення цілей державного регулювання та визначається ступінь їх ефективності.
Натомість, інформація що міститься у зазначеному пункті аналізу регуляторного впливу не містить опису відповідного механізму та заходів, і своїм змістом декларує цілі, які покладено в основу проекту Постанови (пункт 2 аналізу регуляторного впливу).
................Перейти до повного тексту