- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
Про відмову у погодженні проекту регуляторного акта
проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку етикетування (маркування) харчових продуктів щодо вмісту в них генетично модифікованих організмів" (далі - проект Постанови) та документи, що додаються до нього подані на погодження листом Держспоживстандарту від 05.05.2010 N 3764-1-4/17.
Держспоживстандартом лише частково враховані зауваження та пропозиції, які були надані Держкомпідприємництвом в рішенні N 120 від 13.02.2010 року про відмову у погодженні раніше опрацьованого проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку етикетування (маркування) харчових продуктів щодо вмісту в них генетично модифікованих організмів", поданого листом Держспоживстандарту від 26.01.2010 N 520-1-4/17 та одночасно, не наведено належного обґрунтування, щодо неврахування наданих зауважень.
Таким чином, Держкомпідприємництво залишається на позиції щодо неприйнятності запровадження даного виду державного регулювання у запропонованій розробником редакції, зокрема, з наступних причин.
1. У попередньому рішенні про відмову в погодженні даного проекту Постанови Держкомпідприємництво висловлювало зауваження з приводу необґрунтованого зниження порогу етикетування (маркування) харчових продуктів щодо вмісту в них генетично модифікованих організмів (далі - ГМО) до 0,1 відсотка.
Разом з цим, виходячи з редакції доопрацьованого проекту Постанови та відповідно до Протоколу узгодження позицій до даного проекту регуляторного акта, Держспоживстандарт відхилив вищезазначене зауваження, мотивуючи це тим, що відповідно до статті 35 Регламенту ЄС N 1829/2003 "поріг вмісту ГМО може бути встановлений нижчим" ніж 0,9 відсотка.
Однак, дане зауваження не можна вважати мотивовано відхиленим з огляду на те, що, по-перше, розробником проекту Постанови не наведено редакцію статті 35 Регламенту ЄС N 1829/2003 у задекларованому вигляді, по-друге, беручи до уваги вимоги статті
9 Конституції України та вимоги статті
19 Закону України "Про міжнародні договори України" від 29.06.2004
N 1906-IV, якими визначено, що чинні міжнародні договори, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України і застосовуються у порядку, передбаченому для норм національного законодавства, розробником залишається не підтвердженим той факт, що Регламент ЄС N 1829/2003 належним чином ратифікований та є частиною національного законодавства України.
Крім того, відхилення розробником даного зауваження є безпідставним, з огляду на те, що, навіть, якщо рівень "вмісту ГМО може бути встановлений нижчим" ніж 0,9 відсотка, не можна вважати дану редакцію нормою прямої дії для його суттєвого зниження, через те, що вона є загальною, не носить обов'язкового характеру щодо її виконання та не встановлює чітко визначеного обмеження щодо встановлення розробником того чи іншого допустимого граничного рівня вмісту ГМО у харчових продуктах.
Разом з цим, затвердження порогу вмісту ГМО у харчових продуктах на рівні 0,1 відсотка, сприятиме здійсненню корупційним дій з боку посадових осіб контролюючих органів у даній сфері діяльності.
Таким чином, враховуючи вищезазначене, вважаємо за доцільне, запропонувати розробнику врахувати в остаточній редакції проекту Постанови послідовну позицію Держкомпідприємництва щодо встановлення порогу вмісту ГМО у харчових продуктах на рівні 0,9 відсотків.
Стосовно кожного проекту регуляторного акта його розробником готується аналіз регуляторного впливу з урахуванням вимог статті
8 Закону, та з обов'язковим додержанням вимог Методики проведення аналізу регуляторного впливу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004
N 308.
................Перейти до повного тексту