1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
26.05.2010 N 411
Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва у відповідності до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянув проект спільного наказу Міністерства регіонального розвитку та будівництва України та Міністерства внутрішніх справ України "Про затвердження Порядку взаємодії Держархбудінспекції та її територіальних органів - інспекцій державного архітектурно-будівельного контролю в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі і органів внутрішніх справ при виявленні та протидії самочинному будівництві" (далі - проект наказу) та, відповідно, проект Порядку взаємодії Держархбудінспекції та її територіальних органів - інспекцій державного архітектурно-будівельного контролю в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі і органів внутрішніх справ при виявленні та протидії самочинному будівництві (далі - проект Порядку) і документи, що додаються до проектів, надані на погодження листом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 31.03.2010 N 12/19-2-22-10-3268.
За результатами здійсненого аналізу встановлено, що при підготовці та поданні на погодження проекту наказу та проекту Порядку розробником не дотримано вимог статей 5, 8 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
Зокрема, для забезпечення здійснення державної регуляторної політики абзац дев'ятий статті 5 вищезазначеного Закону України передбачає недопущення прийняття регуляторних актів, які є непослідовними або не узгоджуються чи дублюють діючі регуляторні акти.
Так, проектом Порядку передбачається запровадити напрями та форми взаємодії правоохоронних та контролюючих органів у процесі здійснення державного архітектурно-будівельного контролю.
Так, наприклад, відповідно до пункту 4 проекту Порядку одним із основних напрямків взаємодії у сфері містобудування, будівництва та архітектури є організація та забезпечення державного нагляду та контролю.
Також, пунктом 5 проекту Порядку передбачається, що взаємодія з організації та забезпечення державного нагляду та контролю за додержанням суб'єктами архітектурної діяльності законодавства у сфері містобудування, будівництва та архітектури здійснюється у формі розроблення та реалізації спільних планів перевірок.
Проте, відповідно до статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон про контроль), державний нагляд (контроль) може здійснюватися комплексно кількома органами державного нагляду (контролю), якщо їхні повноваження на здійснення чи участь у комплексних заходах передбачені законом.
Слід зазначити, що Законами України "Про планування і забудову територій", "Про основи містобудування" та "Про архітектурну діяльність" не передбачені повноваження органів Держархбудкінспекції та органів внутрішніх справ на здійснення чи участь у здійсненні комплексних заходів державного нагляду (контролю).
Таким чином, запровадження такої взаємодії проектом Порядку суперечить вимогам Закону про контроль.
Крім того, пунктом 8 проекту Порядку передбачається, що у разі одержання інформації про ознаки порушень законодавства у сфері містобудування, будівництва та архітектури суб'єктами архітектурної діяльності правоохоронні органи письмово повідомляють відповідну інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю про необхідність проведення контрольних заходів.
В той же час, слід зазначити, що підстави для здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) визначені в статті 6 Закону про контроль.
Так, однією з підстав для здійснення позапланових заходів є звернення фізичних та юридичних осіб про порушення суб'єктом господарювання вимог законодавства. Позаплановий захід у цьому разі здійснюється тільки за наявності згоди центрального органу виконавчої влади на його проведення.
Відповідно до пункту 10 проекту Порядку у разі виявлення порушень законодавства інспекція державного архітектурно-будівельного контролю може самостійно звернутися до правоохоронних органів з метою вжиття ними відповідних заходів щодо суб'єктів архітектурної діяльності.
В той же час статтею 2 Закону України "Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування" передбачено, що справи про правопорушення, передбачені цим Законом, розглядаються Державною архітектурно-будівельною інспекцією України та її територіальними органами, а перелік правопорушень, за вчинення яких суб'єкт господарювання притягається до відповідальності, визначений в статті 1 зазначеного Закону.

................
Перейти до повного тексту