1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
23.04.2010 N 311
Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва у відповідності до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянув доопрацьований проект Закону України "Про внесення змін до деяких законів України" (далі - проект Закону), який надісланий на погодження разом з доданими до нього документами листом Міністерства економіки України від 12.04.2010 N 3702-25/84.
За результатами здійсненого аналізу встановлено, що при підготовці та поданні на погодження проекту Закону розробником не дотримано вимог статті 4 та 5 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі - Закон).
Стаття 5 вищеназваного Закону вимагає при здійсненні державної регуляторної політики недопущення прийняття регуляторних актів, які не узгоджуються з діючими регуляторними актами, а також викладення положень регуляторного акта у спосіб, який є доступним та однозначним для розуміння особами, які повинні впроваджувати або виконувати вимоги цього регуляторного акта.
Також, Закон вимагає при здійсненні державної регуляторної політики недопущення прийняття регуляторних актів, які є непослідовними або не узгоджуються чи дублюють діючі регуляторні акти.
Беручи до уваги вищенаведене Держкомпідприємництво вважає за доцільне наголосити на наступному.
На сьогодні, відповідно до пп. 18 - 20 статті 9 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" ліцензуванню підлягає:
транспортування нафти, нафтопродуктів магістральним трубопроводом, транспортування природного, нафтового газу та газу (метану) вугільних родовищ трубопроводами та їх розподіл;
постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за регульованим та нерегульованим тарифом;
зберігання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ в обсягах, що перевищують рівень, установлений ліцензійними умовами.
У той же час, підпунктом 2 пункту 2 Розділу I проекту Закону пропонується статтю 9 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" доповнити пунктом, згідно з яким ліцензуванню буде підлягати "продаж природного газу власного видобутку, що перевищує рівень, встановлений ліцензійними умовами".
При цьому, розробником в представленому аналізі регуляторного впливу даного проекту Закону, не надано жодних обґрунтувань щодо доцільності запровадження ліцензування з продажу природного газу власного видобутку, що перевищує рівень, встановлений ліцензійними умовами, що відповідно, тягне за собою не дотримання розробником принципів державної регуляторної політики регламентованих статтею 4 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", зокрема принципів: доцільності, адекватності і ефективності.
Відповідно до статті 6 Закону України "Про природні монополії", діяльність з постачання природного газу та інших речовин, транспортування яких здійснюється трубопровідним транспортом належить до суміжних ринків.
Продаж природного газу є складовою частиною постачання природного газу.
Відповідно до Закону України "Про природні монополії" постачання природного газу відноситься до сфери природних монополій, яка підлягає додатковому регулюванню та контролю з боку держави, а саме: встановлення (регулювання) цін (тарифів) на послуги; регулювання доступу споживачів до послуг суб'єктів природних монополій; на рівні закону встановлюються правила та обов'язки суб'єктів природних монополій, контроль за виконанням яких здійснюється відповідними національними комісіями та Антимонопольним комітетом.

................
Перейти до повного тексту