- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва у відповідності до Закону України
"Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянув проект Закону України "Про ефективне використання паливно-енергетичних ресурсів" (далі - проект Закону), а також документи, що надані до нього листом НАЕР від 16.04.2010 N 577-01/12/2-10 з урахуванням доручення Кабінету Міністрів України від 21.04.2010 N 22167/1/1-10 до листа НАЕР від 19.04.2010 N 183-01/12/1-10.
проектом Закону передбачається визначити правові засади діяльності в сфері ефективного використання енергетичних ресурсів з метою забезпечення економічних та організаційних умов для ефективного та економного використання паливно-енергетичних ресурсів.
Однак, поданий на розгляд проект Закону не може бути погоджений у запропонованій редакції з наступних причин.
Абзацом другим частини 6 статті 2 проекту Закону визначено, що Національне агентство України з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів є міжгалузевим центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Віце-прем'єр-міністром України відповідно до розподілу обов'язків. Однак, ні Положенням про Національне агентство України з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.04.2006 р.
N 412 "Питання Національного агентства України з питань ефективного використання енергетичних ресурсів", а ні іншим чинним нормативно-правовим актом не встановлено такого виду центральних органів виконавчої влади, як міжгалузеві.
Тому пропонуємо зазначений термін привести до вимог чинного законодавства, або надати його визначення у відповідному проекті Закону.
Також, слід зауважити, що в пунктах 1 та 10 частини 1 статті 3 проекту Закону повторюються основні завдання спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань реалізації державної політики у сфері ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, а саме "регулювання негативного антропогенного впливу на зміну клімату". Окрім цього, слід враховувати, що термін дії
Кіотського протоколу закінчується у 2012 році.
Водночас, перше речення частини 5 статті 11 проекту після слова "Проведення" необхідно доповнити словами "державної експертизи".
Крім того, проектом Закону передбачається необхідність одержання додаткових документів дозвільного характеру: висновку державної експертизи з ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів (ст. 11 проекту Закону), висновку енергетичного аудиту (ст. 13 проекту Закону).
При цьому, необхідність одержання зазначеного документа запроваджується без належного обґрунтування, що створює додаткові бар'єри для суб'єктів господарювання.
Запровадження додаткових документів дозвільного характеру суперечить принципам державної політики з питань дозвільної системи у сфері господарської діяльності, які запроваджено Законом України
"Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності". Одним із принципів державної політики є зменшення рівня державного регулювання господарської діяльності.
................Перейти до повного тексту