- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва у відповідності до Закону України
"Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянув проект Кодексу України про цивільний захист (далі - проект Кодексу), а також документи, що додаються до нього, надані на погодження листом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 12.04.2010 N 01-4252/24.
Зокрема, для забезпечення здійснення державної регуляторної політики абзац дев'ятий статті
5 вищезазначеного
Закону України передбачає недопущення прийняття регуляторних актів, які є непослідовними або не узгоджуються чи дублюють діючі регуляторні акти.
Так, проектом Кодексу передбачається необхідність одержання додаткових документів дозвільного характеру, зокрема, погодження проектів будівництва (реконструкції) захисних споруд цивільного захисту, а також інших об'єктів, які впливають на їх технічний стан (ст. 23 проекту Кодексу); експертних висновків органів державного нагляду з питань цивільного захисту та техногенної безпеки (ст. 26 проекту Кодексу); погодження акта готовності об'єкта до експлуатації (ст. 74 проекту Кодексу) тощо.
При цьому, необхідність одержання зазначених документів запроваджується без належного обґрунтування, що створює додаткові бар'єри для суб'єктів господарювання.
Запровадження додаткових документів дозвільного характеру суперечить принципам державної політики з питань дозвільної системи у сфері господарської діяльності, які запроваджено Законом України
"Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності". Одним із принципів державної політики є зменшення рівня державного регулювання господарської діяльності.
Крім того, згідно з частиною першою статті
4 цього
Закону виключно на рівні закону мають встановлюватись: необхідність одержання документів дозвільного характеру та їх види; дозвільний орган, уповноважений його видавати; платність або безоплатність його видачі (переоформлення, видачі дубліката, анулювання); строк видачі або надання письмового повідомлення про відмову у видачі такого документа; вичерпний перелік підстав для відмови у його видачі, переоформленні, видачі дубліката, анулюванні; строк дії або необмеженість строку дії такого документа.
Проте, проект Кодексу не визначає таких основних вимог, як органу уповноваженого їх видавати; платності/безоплатності їх видачі (переоформлення, видачі дубліката, анулювання); строків видачі або надання письмового повідомлення про відмову у їх видачі; вичерпного переліку підстав для відмови у видачі таких документів, переоформленні, видачі дубліката, анулюванні; строків дії або необмеженість строку їхньої дії.
Також пропонуємо розробнику звернути увагу на недоцільність запровадження ліцензування діяльності, пов'язаної з виконанням робіт та наданням послуг з питань цивільного захисту: проектування, монтаж, технічне обслуговування систем раннього виявлення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення про їх виникнення (зміни до статті
9 Закону України
"Про ліцензування певних видів господарської діяльності", пункт 4 Прикінцевих положень).
Звертаємо увагу, що одним із основних принципів державної політики у сфері ліцензування є запровадження ліцензування окремого виду господарської діяльності у разі недостатності інших засобів державного регулювання господарської діяльності, визначених відповідним законом.
Слід зазначити, що згідно частини першої статті 61 проекту Кодексу державний нагляд (контроль) у сфері цивільного захисту організовується з питань пожежної, техногенної та промислової безпеки, охорони праці, гірничого нагляду, з питань страхового фонду документації, з інших питань цивільного захисту спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань цивільного захисту, іншими уповноваженими на це центральними органами виконавчої влади.
При виявленні порушень органи державного нагляду з питань цивільного захисту та техногенної безпеки, відповідно до статті 91 проекту Кодексу, матимуть право застосовувати штрафні санкції до підприємств за порушення встановлених законодавством вимог з питань цивільного захисту та техногенної безпеки, притягати до адміністративної відповідальності посадових осіб та громадян, винних у порушенні нормативно-правових актів з питань цивільного захисту та техногенної безпеки, а також обмежувати або зупиняти у встановленому законодавством порядку роботи з реконструкції, розширення, капітального ремонту, технічного переоснащення об'єктів, що проводяться з порушенням вимог законодавства з питань цивільного захисту та техногенної безпеки.
................Перейти до повного тексту