- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва у відповідності до Закону України
"Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянув проект Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо порядку видачі документів дозвільного характеру" (далі - проект Закону), який надісланий на погодження разом з доданими до нього документами листом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.04.2010 N 22/01/6613.
За результатами здійсненого аналізу встановлено, що при підготовці та поданні на погодження проекту Закону розробником не дотримано вимог статей
4,
5 та
8 Закону України
"Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі - Закон), а також вимог Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004
N 308 "Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта" (далі - Методика).
Так, стаття
5 Закону вимагає при здійсненні державної регуляторної політики недопущення прийняття регуляторних актів, які є непослідовними або не узгоджуються з діючими регуляторними актами, а також викладення положень регуляторного акта у спосіб, який є доступним та однозначним для розуміння особами, які повинні впроваджувати або виконувати вимоги цього регуляторного акта.
Беручи до уваги вищенаведене, Держкомпідприємництво вважає за доцільне висловити наступні зауваження та пропозиції по суті запропонованого до розгляду проекту Закону.
Пунктом першим частини першої розділу I проекту Закону передбачається доповнити перелік завдань Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, а саме в частині визначення порядку, здійснення формування та ведення державного реєстру фінансових установ, які надають фінансові послуги на ринку цінних паперів, а також видачі свідоцтва про включення до цього реєстру.
Натомість, розробник не наводить обґрунтувань доцільності та адекватності такого регулювання, не змодельовано ситуацію, що фактично виникне при запровадженні державного реєстру фінансових установ, які надають фінансові послуги на ринку цінних паперів, наслідки для суб'єктів господарювання, в тому числі не здійснено аналіз можливих витрат для таких суб'єктів.
До того ж, за позицією Держкомпідприємництва, встановлення необхідності отримання суб'єктом господарювання, який надає фінансові послуги на ринку цінних паперів свідоцтва про включення до цього реєстру, є додатковим навантаженням на його діяльність.
Також, саме на рівні
Закону має визначатися чіткий порядок отримання суб'єктом господарювання свідоцтва про включення до державного реєстру фінансових установ, які надають фінансові послуги на ринку цінних паперів (в тому числі і дубліката такого свідоцтва), перелік підстав для відмови у видачі, платність тощо.
Частиною другою розділу I проекту Закону передбачається статтю
37 Закону України
"Про цінні папери та фондовий ринок" викласти у новій редакції, де, зокрема, визначається, що дозвіл на розміщення цінних паперів українських емітентів за межами України видається Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку в установленому нею порядку.
Держкомпідприємництво вважає за необхідне зауважити, що правові та організаційні засади функціонування дозвільної системи у сфері господарської діяльності, встановлення порядку діяльності дозвільних органів, уповноважених видавати документи дозвільного характеру, та державних адміністраторів встановлено Законом України
"Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" (далі - Закон про дозвільну систему).
................Перейти до повного тексту