- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва у відповідності до Закону України
"Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянув проект спільного наказу Фонду державного майна України та Міністерства економіки України "Про затвердження Порядку погодження змін умов продажу, включаючи початкову вартість, на повторному аукціоні" (далі - проект спільного наказу), який надісланий на погодження разом з доданими до нього документами листом Фонду державного майна України від 08.04.2010 N 10-24-4080.
За результатами здійсненого аналізу встановлено, що при підготовці та поданні на погодження проекту спільного наказу розробником не дотримано вимог статей
4,
5 та
8 Закону України
"Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі - Закон), а також вимог Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004
N 308 "Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта" (далі - Методика).
Так, прийняття проекту спільного наказу здійснюється не у відповідності із визначеним статтею
4 Закону принципом прозорості регуляторної політики та врахування громадської думки.
Зазначений принцип, зокрема, передбачає відкритість для фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань дій регуляторних органів на всіх етапах їх регуляторної діяльності, обов'язковий розгляд регуляторними органами ініціатив, зауважень та пропозицій, наданих у встановленому
законом порядку фізичними та юридичними особами, їх об'єднаннями, обов'язковість і своєчасність доведення прийнятих регуляторних актів до відома фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань, інформування громадськості про здійснення регуляторної діяльності.
На адресу Держкомпідприємництва листом від 20.04.2010 N 2004-02 до представленого проекту спільного наказу надійшли зауваження та пропозиції від Товарної Біржі "Катеринославська" (копія листа додається).
Частиною шостою статті
9 Закону передбачено, що строк, протягом якого від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань приймаються зауваження та пропозиції, встановлюється розробником проекту регуляторного акта і не може бути меншим ніж один місяць та більшим ніж три місяці з дня оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу.
В свою чергу, згідно з частиною сьомою статті
9 Закону, усі зауваження і пропозиції щодо проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу, одержані протягом встановленого строку, підлягають обов'язковому розгляду розробником цього проекту. За результатами цього розгляду розробник проекту регуляторного акта повністю чи частково враховує одержані зауваження і пропозиції або мотивовано їх відхиляє.
Оскільки зауваження та пропозиції від суб'єкта господарювання до проекту спільного наказу надійшли у встановленому
Законом порядку та у передбачений
Законом строк (проект спільного наказу було опубліковано на офіційному сайті Фонду державного майна України 30.03.2010 р., а строк, протягом якого приймались зауваження та пропозиції, був встановлений розробником один місяць), представлений проект регуляторного акта не може бути погоджений Держкомпідприємництвом без дотримання розробником процедури, встановленої частиною сьомою статті
9 Закону України
"Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
Також, звертаємо увагу розробника на те, що одним із головних чинників сталого розвитку економіки держави є ефективне, прозоре, передбачуване нормативно-правове середовище ведення господарської діяльності. Таке середовище повинно базуватись, насамперед, на збалансованості прийняття кожного регулювання, котре б враховувало інтереси і держави, і населення, і суб'єктів господарювання.
Здійснення державної регуляторної політики має забезпечувати баланс інтересів, а практичне застосування норм регуляторного акту має бути чітким, доступним та однозначним для розуміння і застосування суб'єктами господарювання, які повинні впроваджувати або виконувати вимоги цього регуляторного акта.
З огляду на зазначене, пропонуємо розробнику, для забезпечення дотримання принципу збалансованості державної регуляторної політики, а також принципу адекватності, тобто, відповідності форм та рівня державного регулювання господарських відносин потребі у вирішенні існуючої проблеми та ринковим вимогам з урахуванням усіх прийнятних альтернатив, встановити більш тривалий строк для обговорення даного проекту спільного наказу; розглянути можливість щодо створення робочої групи за відповідним напрямком роботи з включенням до їх складу представників суб'єктів господарювання даного сегменту ринкової діяльності.
Крім того, стаття
5 Закону вимагає при здійсненні державної регуляторної політики недопущення прийняття регуляторних актів, які є непослідовними або не узгоджуються чи дублюють діючі регуляторні акти, а також викладення положень регуляторного акта у спосіб, який є доступним та однозначним для розуміння особами, які повинні впроваджувати або виконувати вимоги цього регуляторного акта.
................Перейти до повного тексту