1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
23.04.2010 N 312
Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва у відповідності до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянув проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку видачі або відмови у видачі, переоформлення, видачі дубліката, анулювання дозволів Державним комітетом з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду" (далі - проект постанови) та відповідно проект Порядку видачі або відмови у видачі, переоформлення, видачі дубліката, анулювання дозволів Державним комітетом з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду (далі - проект Порядку), разом з доданими до них необхідними документами, які було надіслано на погодження листом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 26.03.2010 N 1/02-11.2-1/4/1961.
За результатами здійсненого аналізу встановлено, що при підготовці та поданні на повторне погодження доопрацьованого проекту постанови розробником не дотримано вимог статей 4, 5 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі - Закон).
Для забезпечення здійснення державної регуляторної політики абзац дев'ятий статті 5 Закону передбачає недопущення прийняття регуляторних актів, які є не послідовними або не узгоджуються чи дублюють діючі регуляторні акти. Також, абзац десятий цієї ж статті вищеназваного Закону вимагає викладення положень регуляторного акта у спосіб, який є доступним та однозначним для розуміння особами, які повинні впроваджувати або виконувати вимоги цього регуляторного акта.
Зазначаємо, що даний проект постанови був погоджений рішенням Держкомпідприємництва від 02.07.2009 N 588 (лист Держкомпідприємництва від 02.07.2009 N 7872). Проте, розробником листом від 19.01.2010 301/02-04/228 було надіслано на повторне погодження доопрацьований за результатами юридичної та фахової експертизи, проведеної Секретаріатом Кабінету Міністрів України, проект постанови та відповідно доопрацьований проект Порядку. За результатами опрацювання надісланої редакції проекту Порядку було встановлено, що за змістом поданий на перепогодження проект цього регуляторного акта суттєво відрізняється від змістовного навантаження попередньо погодженого проекту.
В зв'язку з цим, Держкомпідприємництвом листом від 18.02.2010 N 1986 було повідомлено розробника про необхідність виконання процедурних вимог щодо погодження проекту постанови, та було надано до тексту надісланої нової редакції проекту Порядку зауваження та пропозиції з метою приведення норм цього проекту Порядку у відповідність до норм чинного законодавства. Підсумовуючи вищевикладене, повідомляємо, що зауваження та пропозиції, які було надано розробнику у вищенаведеному листі Держкомпідприємництва до попередньої редакції проекту Порядку, враховані частково, проте, позиція Держкомпідприємництва щодо належного змісту проекту Порядку залишається незмінною.
З огляду на вищезазначене повідомляємо наступне.
З метою приведення норм проекту Порядку у відповідність до норм чинного законодавства вважаємо за необхідне розробнику врахувати:
1. Проектом Порядку передбачається, що одержанню дозволу на виконання робіт та/або на експлуатацію чи застосування устаткування підвищеної небезпеки передує отримання висновків експертизи:
- щодо спроможності роботодавця забезпечити додержання вимог законів та інших нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки під час виконання заявленої роботи;
- щодо спроможності роботодавця забезпечити додержання вимог законів та інших нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки під час експлуатації заявленого устаткування;
- щодо відповідності устаткування вимогам законів та інших нормативно-правових актів з охорони праці та технічних регламентів.
Відповідно до визначення документа дозвільного характеру у статті 1 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" (далі - Закон про дозвільну систему) - це дозвіл, висновок, рішення, погодження, свідоцтво, інший документ, який дозвільний орган зобов'язаний видати суб'єкту господарювання у разі надання йому права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності і без наявності якого суб'єкт господарювання не може провадити певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності.
Основні вимоги до дозвільної системи у сфері господарської діяльності, встановлені частиною першою статті 4 зазначеного Закону передбачають виключно на рівні закону встановити, зокрема, необхідність одержання документів дозвільного характеру та їх види.
Згідно з частиною третьою статті 21 Закону України "Про охорону праці" роботодавець повинен одержати дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл). Центральний орган виконавчої влади з нагляду за охороною праці та його територіальні органи видають дозволи на безоплатній основі, на підставі висновків за результатами експертизи, проведеної експертно-технічними центрами, науково-дослідними інститутами, дослідними, випробувальними лабораторіями та іншими підрозділами (групами) технічної підтримки, що функціонують у складі органів державного нагляду за охороною праці відповідно до завдань інспекційної служби або створюються і діють як незалежні експертні організації. Переліки видів робіт, машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, початок проведення або експлуатація (застосування) яких потребує отримання дозволу, а також граничні розміри тарифів на проведення експертизи незалежними експертними організаціями, результати якої є підставою для видачі дозволів, визначає Кабінет Міністрів України.

................
Перейти до повного тексту