1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
23.04.2010 N 310
Про відмову у погодженні проекту регуляторного акта
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва у відповідності до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" Р О З Г Л Я Н У В:
проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження малюнків і піктограм, що входять до додаткових медичних попереджень на упаковці тютюнових виробів" (далі - проект Постанови) і документи, що додаються до нього подані на погодження листом Міністерства охорони здоров'я України від 26.03.2010 N 05.04/10/12/1992 та на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 14.04.2010 N 37614/37/1-09 до листа Міністерства охорони здоров'я України від 02.04.2010 N 191.
За результатами здійснення аналізу проекту Постанови та відповідного аналізу регуляторного впливу на дотримання вимог статей 4, 5, 7, 8 і 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі - Закон) В С Т А Н О В И В:
проектом Постанови передбачається затвердити перелік малюнків і піктограм, що входять до додаткових медичних попереджень на упаковці тютюнових виробів.
Проте, зазначений проект Постанови потребує доопрацювання та не може бути погодженим у запропонованій редакції з огляду на те, що розробником не дотримано його відповідності статтям 4, 5, 8 і 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, яка затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року N 308 (далі - Методика).
Зокрема, зазначене стосується наступного:
1. В пунктах 3 та 6 проекту Постанови розробником пропонується встановити технічні специфікації для друку кольорових малюнків і піктограм, що входять до додаткових медичних попереджень та правила, відповідно до яких відбуватиметься розміщення тексту на упаковці тютюнових виробів.
Водночас, розробник зазначає, що наведені вище норми пропонується встановити на виконання вимог Директиви Європейського Союзу 2001/37 Європейського Парламенту і Ради від 5 червня 2001 року про узгодження офіційних, загальноприйнятих та адміністративних положень держав-членів щодо виробництва, презентації та продажу тютюнових виробів.
Проте, відповідно до статті 9 Конституції України, чинні міжнародні договори, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України.
Таким чином, розробником проекту Постанови не доведений факт легалізації вищезазначених норм у порядку, передбаченим національним законодавством України.
2. В пункті 7 проекту Постанови пропонується встановити, що малюнки або піктограми разом з текстом мають бути розміщені в рамці чорного кольору шириною від трьох до чотирьох міліметрів.
Однак, відповідно до частини другої пункту 3 статті 11 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19.12.95 N 481/95-ВР та частини шостої статті 12 Закону України "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення" від 22.09.2005 N 2899-IV визначено, що ширина чорної рамки не може бути меншою, ніж три міліметри, при цьому обмеження щодо максимальної ширини такої рамки положеннями зазначених вище законів України не встановлюється.
3. Відповідно до пункту 8 проекту Постанови розробником пропонується встановити, що площа, яку займає малюнок (піктограма), або площа, що займає текст, не можуть бути меншими ніж 40 відсотків площі, обмеженої чорною рамкою.
Проте, відповідно до вимог Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження споживання і продажу пива та слабоалкогольних напоїв" від 21.01.2010 N 1824-VI встановлено, що відповідна площа не може бути меншою ніж 50 відсотків.
4. Запропоновані розробником проекту Постанови текстові написи "Куріння викликає рак легень" та "Куріння знижує здатність жінок до народження дітей", що входять до додаткових попереджень на упаковці тютюнових виробів, не відповідають аналогічним текстовим написам, зазначеним у Законі України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження споживання і продажу пива та слабоалкогольних напоїв" від 21.01.2010 N 1824-VI.
Таким чином, враховуючи викладене, запропоновані у проекті Постанови норми порушують статтю 4 Закону, в частині передбачуваності, тобто послідовності регуляторної діяльності, відповідності її цілям державної політики та статті 5 Закону, в частині недопущення прийняття регуляторних актів, які є непослідовними або не узгоджуються з діючими регуляторними актами, а також в частині викладення положень регуляторного акта у спосіб, який є доступним та однозначним для розуміння особами, які повинні впроваджувати або виконувати вимоги цього регуляторного акта.
Отже, запропоновані розробником у редакції проекту Постанови положення потребують доопрацювання з метою приведення їх у відповідність до вимог зазначених вище законів України.
Окрім цього, слід зазначити, що основною метою складання аналізу регуляторного впливу (надалі - АРВ) є доведення оптимальності та ефективності запропонованого державного регулювання, а також з метою одержання зауважень і пропозицій.
Відповідно до Методики при визначені проблеми, яку передбачається розв'язати шляхом державного регулювання, зазначаються причини та умови виникнення проблеми; обґрунтовується неможливість її розв'язання за допомогою ринкових механізмів, а також зазначаються суб'єкти, на яких проблема справляє негативний вплив.
Проте, розробником проекту Постанови обґрунтування проблеми в пункті 1 АРВ не відповідають вимогам Методики, що, в свою чергу, не дає можливості зробити однозначний висновок стосовно доцільності та ефективності запропонованого державного регулювання.
Крім того, розглянувши пункт 3 АРВ, залишається не доведеним той факт, що наведені розробником проекту Постанови аргументи щодо переваги обраного способу є дійсно оптимальними для вирішення існуючої проблеми.

................
Перейти до повного тексту