1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
27.04.2010 N 325
Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва у відповідності до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянув проект Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення процедур банкрутства" (далі - проект Закону), який надісланий на погодження разом з доданими до нього документами листом Міністерства економіки України від 30.03.2010 N 216-40-9/1154.
За результатами здійсненого аналізу встановлено, що при підготовці та поданні на погодження проекту Закону розробником не дотримано вимог статті 4 та 8 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі - Закон), а також вимог Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 N 308 "Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта" (далі - Методика).
Так, прийняття проекту регуляторного акта здійснюється не у відповідності із визначеним абзацом шостим статті 4 вказаного Закону України принципом прозорості регуляторної політики та врахування громадської думки.
Зазначений принцип, зокрема, передбачає відкритість для фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань дій регуляторних органів на всіх етапах їх регуляторної діяльності, обов'язковий розгляд регуляторними органами ініціатив, зауважень та пропозицій, наданих у встановленому законом порядку фізичними та юридичними особами, їх об'єднаннями, обов'язковість і своєчасність доведення прийнятих регуляторних актів до відома фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань, інформування громадськості про здійснення регуляторної діяльності.
На адресу Комітету до представленого проекту Закону надійшли зауваження та пропозиції від Всеукраїнської громадської організації "Спілка кризи-менеджерів в Україні" (лист від 22.04.2010 N 21), які Держкомпідприємництвом підтримуються і врахування яких розробнику дозволить забезпечити дотримання принципу збалансованості державної регуляторної політики. Копія вищеназваного листа до даного рішення додається.
Частиною шостою статті 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" передбачено, що строк, протягом якого від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань приймаються зауваження та пропозиції, встановлюється розробником проекту регуляторного акта і не може бути меншим ніж один місяць та більшим ніж три місяці з дня оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу.
В свою чергу, згідно з частиною сьомою статті 9 вищевказаного Закону, усі зауваження і пропозиції щодо проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу, одержані протягом встановленого строку, підлягають обов'язковому розгляду розробником цього проекту. За результатами цього розгляду розробник проекту регуляторного акта повністю чи частково враховує одержані зауваження і пропозиції або мотивовано їх відхиляє.
Оскільки зауваження та пропозиції від суб'єктів господарювання до проекту Закону надійшли у встановленому Законом порядку, представлений проект регуляторного акта не може бути погоджений Держкомпідприємництвом без дотримання розробником процедури, встановленої частиною сьомою статті 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
Звертаємо увагу розробника на те, що одним із головних чинників сталого розвитку економіки держави є ефективне, прозоре, передбачуване нормативно-правове середовище ведення господарської діяльності. Таке середовище повинно базуватись, насамперед, на збалансованості прийняття кожного регулювання, котре б враховувало інтереси і держави, і населення, і суб'єктів господарювання.
Саме державна регуляторна політика у сфері господарської діяльності спрямована на вдосконалення правового регулювання господарських відносин, недопущення прийняття економічно недоцільних та неефективних нормативно-правових актів.

................
Перейти до повного тексту