1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
23.04.2010 N 322
Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта
Державним комітетом України з питань регуляторної політики та підприємництва у відповідності до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянуто проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Типового положення про фонди галузевих будівельних норм" (далі - проект постанови), наданий листом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 26.03.2010 N 12/19-2-13-10-3049.
За результатами здійсненого аналізу встановлено, що розробником не дотримано вимог статей 4, 5, 8 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі - Закон).
Відповідно до абзацу другого статті 5 вищезазначеного Закону забезпечення здійснення державної регуляторної політики включає встановлення єдиного підходу до підготовки аналізу регуляторного впливу.
Також згідно з статтею 8 цього ж Закону стосовно кожного проекту регуляторного акта його розробником готується аналіз регуляторного впливу (далі - АРВ).
Так, відповідно до пункту 5 Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 р. N 308 (далі - Методика), при визначенні та оцінці усіх прийнятних альтернативних способів досягнення цілей державного регулювання наводяться не менше ніж два можливих способи; оцінка кожного із способів; причини відмови від застосування альтернативних способів розв'язання проблеми; аргументи щодо переваги обраного способу.
Отже, в розділі 3 АРВ потрібно навести не менше ніж два можливих альтернативних способи досягнення цілей державного регулювання; оцінка кожного із способів; причини відмови від застосування альтернативних способів розв'язання проблеми; аргументи щодо переваги обраного способу.
Відповідно до пункту 7 Методики при обґрунтуванні можливості досягнення цілей у разі прийняття регуляторного акта наводиться оцінка впливу зовнішніх факторів на дію акта з визначенням та порівнянням позитивних і негативних обставин, які можуть впливати на виконання вимог акта; оцінка можливості впровадження та виконання вимог акта органами державної влади і органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами; характеристика механізму повної або часткової компенсації можливої шкоди у разі настання очікуваних наслідків дії акта; а також зазначається періодичність здійснення державного контролю та нагляду за додержанням вимог акта.
Отже, в розділі 5 АРВ необхідно зазначити оцінку впливу зовнішніх факторів на дію акта, періодичність здійснення державного контролю та нагляду за додержанням вимог акта, а також навести інші відомості, наявність яких вимагає пункт 7 Методики.
Відповідно до пункту 10 Методики прогнозні значення показників результативності регуляторного акта встановлюються протягом різних періодів після набрання чинності актом, обов'язковими з яких повинні бути:
розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта;
кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта;
розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання та/або фізичними особами, пов'язаними з виконанням вимог акта;
рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта.
У зв'язку з цим, в розділі 8 АРВ потрібно навести відповідні відомості за вказаними вище прогнозними значеннями показників результативності регуляторного акта, таких показників повинно бути не менше чотирьох.

................
Перейти до повного тексту