1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Л И С Т
25.03.2010 N 3665
Державним комітетом України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянуто лист від 10.02.2010 N 032-43 щодо надання роз'яснення з деяких питань застосування принципу мовчазної згоди та в межах компетенції повідомляється наступне.
1. Щодо вступу в силу принципу мовчазної згоди у разі відмови суб'єкта господарювання отримувати повідомлення про відмову у видачі документа дозвільного характеру
Верховною Радою України 15.12.2009 прийнято Закон України "Про внесення змін до деяких законів України щодо спрощення умов ведення бізнесу в Україні" N 1759-VI, який набрав чинності 30.12.2009, крім підпункту 2 пункту 4 розділу I цього Закону в частині ліцензування господарської діяльності.
Вищевказаним Законом були внесені зміни, зокрема, до Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" (далі - Закон України про дозвільну систему).
Внесені зміни стосуються, зокрема, запровадження принципу мовчазної згоди.
Згідно з частиною першою статті 1 Закону України про дозвільну систему принцип мовчазної згоди - принцип, згідно з яким суб'єкт господарювання набуває право на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності без отримання відповідного документа дозвільного характеру, за умови якщо суб'єктом господарювання або уповноваженою ним особою подано в установленому порядку заяву та документи в повному обсязі, але у встановлений законом строк документ дозвільного характеру або рішення про відмову у його видачі не видано або не направлено.
Отже, цей принцип застосовується лише тоді, коли у визначений законом строк документ дозвільного характеру або рішення про відмову у його видачі не видано або не направлено, а тому у разі відмови суб'єкта господарювання отримати відповідне рішення про відмову принцип мовчазної згоди на зазначені відносини не поширюється.
При чому, частиною першою статті 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено, що провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб'єкта господарювання або без одержання ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню відповідно до закону, чи без одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, якщо його одержання передбачене законом, - тягне за собою накладення штрафу від двадцяти до сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва і сировини чи без такої.

................
Перейти до повного тексту